Renault Clio

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: re

Berichtdoor spookie » ma feb 23, 2009 18:54

MartijnB schreef:Afbeelding

Hier heb je nog een voor de verzameling antoine,

Ik zal eerdaags wel eens alle foto s die ik nog heb van de Clio op een cd bakken en je een keer geven.

Mooooooie foto!!!! :oops: :oops:
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
spookie

Tijd over?

Berichtdoor Roger en Jolanda » ma feb 23, 2009 20:03

Rob schreef:interessant topic dit!

en dat geeft me gelijk even de mogenlijkheid om me voor te stellen

mijn naan is Rob Korevaar,en ben een jaar of 10 aktief geweest als service monteur bij Eric Tolboom
in de tijd dat ik hiermee begon had je nog de Clio Cup,volgens mij was dat in het jaar 1992
en de meeste 'waren ex Zandvoort clio's
wij hadden de ZG-45-HJ (deze is in noorwegen aan zijn eind gekomen)
het eerste jaar waren het allemaal nog 1800 16v
dit omdat de williams nog niet bestond
later,toen de williams kwam zijn ze allemaal al vlot omgebouwd naar een williams,dus een 2 liter erin en een subframe van de williams

ik vind het wel grappig dat er nog auto's uit die tijd rondrijden

over de ex Ronny meijer auto weet ik te vertellen dat deze destijds gekocht is door Gerard van Rijn,en dus niet van Martijn van der Linden is
met Gerard ging het zakelijk niet zo goed,en hij is met rijden gestopt
wat er met de auto gebeurd is weet ik niet
wel weet ik dat het een hele nette auto was,die erg mooi was opgebouwd
ook hadden wij de ex Kuitert auto in ons bezit,deze werd ingezet voor evenementen van 333 events,en is ook wel verhuurd geweest tijdens rally sprints
later is hij verkocht
nu ben ik al en jaar of 5 niet meer aktief in de rally sport,maar mischien kent iemand mij nog wel
tegenwordig werk ik in rosmalen,op het SEC bij het autotron
dit is een rijvaardigheids centrum

oh ja of je een 1400 om kan bouwen naar een 16V.....volgens mij gaat dat niet zomaar,de ophanging van de motor is anders, de spatborden smaller,enz
volgens mij kan je dan beter op zoek gaan naar een koets van een 16V

we zijn een amateur team met weinig budget ,op 1 komt het plezier voor allemaal dat is misschien wel belangrijker. ik heb nu de auto van Patrick Gevers voorheen van Henk van den Brink ken je die?ZJ-53-JH
Zit nu redelijk korte bak achter H met een raar gekozen 5e versnelling deze is bijna gelijk aan 4e scheelt maar 300 toeren geen ideen waarom ze dat hebben gekozen krijgt zo'n rare top van 160km/uur met 6000tpm :shock: Voor sprintjes niet zo,n probeem maar hulst met zijn lange rechte stukken wordt voor mij een nacht ritje :lol: volgens mij nog een 1.8 16v vraag me af of 2.0l heel veel verschil maakt.Heb jij nog zwakke punten die we in de gaten moeten houden?
Roger en Jolanda

Re: Tijd over?

Berichtdoor Franky » ma feb 23, 2009 21:01

Roger en Jolanda schreef:we zijn een amateur team met weinig budget ,op 1 komt het plezier voor allemaal dat is misschien wel belangrijker. ik heb nu de auto van Patrick Gevers voorheen van Henk van den Brink ken je die?ZJ-53-JH
Zit nu redelijk korte bak achter H met een raar gekozen 5e versnelling deze is bijna gelijk aan 4e scheelt maar 300 toeren geen ideen waarom ze dat hebben gekozen krijgt zo'n rare top van 160km/uur met 6000tpm :shock: Voor sprintjes niet zo,n probeem maar hulst met zijn lange rechte stukken wordt voor mij een nacht ritje :lol: volgens mij nog een 1.8 16v vraag me af of 2.0l heel veel verschil maakt.Heb jij nog zwakke punten die we in de gaten moeten houden?

Onderbemeten remmen. Gevoelige versnellingsbak. Pomp voor de stuurbekrachtiging zit dicht bij het uitlaatspruitstuk en de olie word dus erg heet. Hoes van de rechteraandrijfas ook te dicht bij het uitlaatspruitstuk en droogt snel uit en scheurt dan ook snel.

2,0 heeft mn een veel beter koppel. dat maak je wel weer goed met de extreem korte bak.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Roger en Jolanda » ma feb 23, 2009 21:25

Franky schreef:
Roger en Jolanda schreef:
Onderbemeten remmen. Gevoelige versnellingsbak. Pomp voor de stuurbekrachtiging zit dicht bij het uitlaatspruitstuk en de olie word dus erg heet. Hoes van de rechteraandrijfas ook te dicht bij het uitlaatspruitstuk en droogt snel uit en scheurt dan ook snel.

2,0 heeft mn een veel beter koppel. dat maak je wel weer goed met de extreem korte bak.

heeft hij ook nog positieve kanten :?: :D , remmen zijn behoorlijk aangepast heb hem nog niet ten volle getest maar denk dat het goed gaat, en boem is ho anders :shock: . stuurbekrachtigings olie is daar en oplossing voor?
Ik heb nooit met een 2.0 liter gereden maar deze 1.8 16v kan zijn vermogen al amper kwijt er zitten Pirelli's P zero onder en een proflex dempersysteem. Hij trekt als een,een,een ? clio? met veel zin ga er eerst sprintjes mee rijden en daar voor is hij erg handelbaar :arrow:

ben eigenlijk andere auto aan het bouwen van af schroot afr aan zit allen erg tegen kijk maar op www.mtc-buddyseats.nl
Roger en Jolanda

Berichtdoor Franky » ma feb 23, 2009 22:26

Franky schreef:heeft hij ook nog positieve kanten :?: :D , remmen zijn behoorlijk aangepast heb hem nog niet ten volle getest maar denk dat het goed gaat, en boem is ho anders :shock: . stuurbekrachtigings olie is daar en oplossing voor?
Ik heb nooit met een 2.0 liter gereden maar deze 1.8 16v kan zijn vermogen al amper kwijt er zitten Pirelli's P zero onder en een proflex dempersysteem. Hij trekt als een,een,een ? clio? met veel zin ga er eerst sprintjes mee rijden en daar voor is hij erg handelbaar :arrow:

ben eigenlijk andere auto aan het bouwen van af schroot afr aan zit allen erg tegen kijk maar op www.mtc-buddyseats.nl

Tuurlijk heeft ie positieve kanten.
Een heerlijk toeren gewillig motorblokje.
Met goede profilexen heeft ie een super wegligging en hopenlijk heb je een sperretje want dat miste de mijne dus wel heel erg.
Dat ie zo hard trekt komt door je extreem korte bak.
Hulst of emmeloord zul je daar weer last van krijgen. Stukken waar ik over de 200 reed kan ik me nog wel herinneren.

Remmen is toch een kritisch punt in de 15" velgen kun je niet veel grotere remmen kwijt en zul je je blokken erg goed in de gaten moeten houden.

Wat de stuurbekrachtigingsolie betreft een hele goede kwaliteit nemen die wat meer kan verdragen dan red ie het wel. Zelfde geld ook voor de gewone bakolie.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Rob » ma feb 23, 2009 22:49

naar mijn weten zat er in de auto van Henk van de brink toch echt een 2 liter blok in.....maar het kan zijn dat ze hem weer terug gebouwd hebben
moet je ff naar de motorcode kijken......als ik het goed heb had de 2 liter een F7N code (helemaal zeker weet ik dat niet meer)

met een goed setje CARBON remblokken remt zo'n ding heel goed
problemen met aandrijfas hoesen hebben wij nooit gehad
de v-bak kan je sparen door er een bepaalde koppeling in te zetten,een organische plaat heet dat volgens mij
en er moet hele goede olie in!
en na 3 rally's ging dat ding uitelkaar om gereviseerd te worden,waarbij het belangrijk is dat je de sataliet tandwielen van het diff vervangt.dit was echt het zwakke punt van die bakken
Laatst bijgewerkt door Rob op ma feb 23, 2009 23:51, in totaal 2 keer bewerkt.
Rob

Berichtdoor G33R7 » ma feb 23, 2009 22:56

Rob schreef:interessant topic dit!

en dat geeft me gelijk even de mogenlijkheid om me voor te stellen

mijn naan is Rob Korevaar,en ben een jaar of 10 aktief geweest als service monteur bij Eric Tolboom
in de tijd dat ik hiermee begon had je nog de Clio Cup,volgens mij was dat in het jaar 1992
en de meeste 'waren ex Zandvoort clio's
wij hadden de ZG-45-HJ (deze is in noorwegen aan zijn eind gekomen)
het eerste jaar waren het allemaal nog 1800 16v
dit omdat de williams nog niet bestond
later,toen de williams kwam zijn ze allemaal al vlot omgebouwd naar een williams,dus een 2 liter erin en een subframe van de williams

ik vind het wel grappig dat er nog auto's uit die tijd rondrijden

over de ex Ronny meijer auto weet ik te vertellen dat deze destijds gekocht is door Gerard van Rijn,en dus niet van Martijn van der Linden is
met Gerard ging het zakelijk niet zo goed,en hij is met rijden gestopt
wat er met de auto gebeurd is weet ik niet
wel weet ik dat het een hele nette auto was,die erg mooi was opgebouwd
ook hadden wij de ex Kuitert auto in ons bezit,deze werd ingezet voor evenementen van 333 events,en is ook wel verhuurd geweest tijdens rally sprints
later is hij verkocht
nu ben ik al en jaar of 5 niet meer aktief in de rally sport,maar mischien kent iemand mij nog wel
tegenwordig werk ik in rosmalen,op het SEC bij het autotron
dit is een rijvaardigheids centrum

oh ja of je een 1400 om kan bouwen naar een 16V.....volgens mij gaat dat niet zomaar,de ophanging van de motor is anders, de spatborden smaller,enz
volgens mij kan je dan beter op zoek gaan naar een koets van een 16V

we zijn een amateur team met weinig budget ,op 1 komt het plezier voor allemaal dat is misschien wel belangrijker. ik heb nu de auto van Patrick Gevers voorheen van Henk van den Brink ken je die?ZJ-53-JH

2 liter maakt wel degelijk veel verschil. deze heeft namelijk niet alleen 200cc meer maar hij heeft vooral voordeel door zijn lange slag (diesel krusass). Deze blokken trekken als bezetenen vanaf 3000/3500 rpm tegenover 4000/4500 met de 1800's Veel verschil in koppel dus.
G33R7

Berichtdoor Rob » ma feb 23, 2009 23:53

2 liter maakt wel degelijk veel verschil. deze heeft namelijk niet alleen 200cc meer maar hij heeft vooral voordeel door zijn lange slag (diesel krusass). Deze blokken trekken als bezetenen vanaf 3000/3500 rpm tegenover 4000/4500 met de 1800's Veel verschil in koppel dus.

dit klopt helemaal! :wink:
Rob

Berichtdoor MartijnB » di feb 24, 2009 0:57

Franky schreef:

heeft hij ook nog positieve kanten :?: :D , remmen zijn behoorlijk aangepast heb hem nog niet ten volle getest maar denk dat het goed gaat, en boem is ho anders :shock: . stuurbekrachtigings olie is daar en oplossing voor?

Om de 2 wedstrijden nieuwe stuur bekrachtigings olie erin doen VW olie houd het iets langer deed ik 4 wedstrijden mee en dan maakte ie weer herrie

Of een hitte schild en tape maken bij het spruitstuk.

Bakolie Elf(Esso) 75W140 schakelt wat stroef als ie koud is maar daarmee blijft ie over het algemeen wel heel
MartijnB

Berichtdoor Roger en Jolanda » di feb 24, 2009 8:41

Rob schreef:naar mijn weten zat er in de auto van Henk van de brink toch echt een 2 liter blok in.....maar het kan zijn dat ze hem weer terug gebouwd hebben
moet je ff naar de motorcode kijken......als ik het goed heb had de 2 liter een F7N code (helemaal zeker weet ik dat niet meer)

de v-bak kan je sparen door er een bepaalde koppeling in te zetten,een organische plaat heet dat volgens mij
en na 3 rally's ging dat ding uitelkaar om gereviseerd te worden,waarbij het belangrijk is dat je de sataliet tandwielen van het diff vervangt.dit was echt het zwakke punt van die bakken

Zal motor code vandaag is controleren en zoals andere al zeiden krijg ik met lange rechte stukken problemen met de bak top 160 .... toerenteller in het rood(is er niet maar bij wijze van spreken). Ik hoop dat op de korte stukken goed te maken ....... Zit nu een gecinterde koppeling in remblokken ferodo denk ik maar zitten er al in op geboorde en gegroefde schijven voor
weet iemand waarom deze auto op het laats in groep A7 is uit gekomen ??? rest van zijn leven is N3 geweest
Roger en Jolanda

Berichtdoor antoine » di feb 24, 2009 8:53

Motorcode van een clio 1.8 16v is F7P, die van een 2.0 16v is F7R.
Met het vermogen wat jij aangeeft geloof ik ook niet dat het een 1.8 is. Een 2.0 gr N had toch tussen de 185 en 195 pk??
antoine

Berichtdoor Franky » di feb 24, 2009 9:52

antoine schreef:Motorcode van een clio 1.8 16v is F7P, die van een 2.0 16v is F7R.
Met het vermogen wat jij aangeeft geloof ik ook niet dat het een 1.8 is. Een 2.0 gr N had toch tussen de 185 en 195 pk??

En dan zegt de motorcode nog niet alles.
Want de mijne had ook F7P maar wel degelijk een 2,0 Achterberg motor.
Volgens voorganger een vermogen van ergens tussen de 185 en 195 pk.
Afhankelijk van welke chip enz.
Laatst bijgewerkt door Franky op di feb 24, 2009 9:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Rob » di feb 24, 2009 9:53

Een 2.0 gr N had toch tussen de 185 en 195 pk??

zoiets was het wel ja

weet iemand waarom deze auto op het laats in groep A7 is uit gekomen ??? rest van zijn leven is N3 geweest

ik heb geen idee....mischien was de auto illegaal..... :roll:
Rob

Berichtdoor Roger en Jolanda » di feb 24, 2009 11:38

antoine schreef:Motorcode van een clio 1.8 16v is F7P, die van een 2.0 16v is F7R.

het vermogen die ik aan geef is wat een van de vorige eigenaars mij verteld heeft als hij liegt lieg ik ook .diegene waar ik hem heb gekocht wist het niet. kan iemand vertelen waar de motorcode staat kan ik hem ff checken
ik heb hem wel geklokt van 0 naar 100 in 6 seconden zit ik net in 4 dus dat is wel oke, tot aan de 140 gaat hij door maar dan is het op mede omdat er zon rare 5 op zit lijkt nu meer op een 4 en een beetje bak.

en over motor en tunen betreft ieder tuner heeft zo zijn eigen ding met het opvoeren van motoren de een zweert bij dit de ande bij dat zo kan het dus best zijn dat een 1.8 een 2.0 wordt kwestie van opboren.

Ik kom nog uit opel land tussen 1986 en 1992 heb toen gesleutel bij teampje voornamelijk manta en ascona veeel zelf geexpirimenteerd en goede dingen maar net zoveel verkeerde oplossingen bedacht
Roger en Jolanda

re

Berichtdoor MartijnB » di feb 24, 2009 11:38

Rob schreef:naar mijn weten zat er in de auto van Henk van de brink toch echt een 2 liter blok in.....maar het kan zijn dat ze hem weer terug gebouwd hebben

Zal motor code vandaag is controleren en zoals andere al zeiden krijg ik met lange rechte stukken problemen met de bak top 160 .... toerenteller in het rood(is er niet maar bij wijze van spreken). Ik hoop dat op de korte stukken goed te maken ....... Zit nu een gecinterde koppeling in remblokken ferodo denk ik maar zitten er al in op geboorde en gegroefde schijven voor

Wat dacht je van de bak verhouding die is niet bepaald groep N
MartijnB

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen