oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor hans vermeer » ma dec 29, 2008 22:20

metisse schreef:
P2000 schreef:
metisse schreef:
P2000 schreef:Deze foto's zijn door famillie van me gemaakt tijdens opel treffens op het circuit van zolder midden jaren 80.Ik was er zelf niet bij (te klein :cry: )
Toen mn familie zich alleen toe ging leggen op kadett c was ik zo "eigenwijs" om deze foto's toch te bewaren.

Allereerst:
Henk Vossen & Hedi van de Kimmenade
Al weet ik niet zeker of dit wel een echte wedstrijdwagen is/was.
Misschien een display auto?

[plaatjes]

Let ook op de E kadett 4x4 op de trailer in de achtergrond,ik weet zeker dat daar nog dia's van zijn.maar daar moet mn broer maar eens naar zoeken :wink:

Afbeelding

Hoi AH ganger :roll: ,

Was de Manta 400 van het ODTH waar Vossen mee reed niet een Colsoul auto ???

:D :D :D

Ik dacht eigenlijk dat de Vossen 400 een eigen auto was van het dealerteam,had ook een nederlands kenteken.Maar Colsoul zelf heeft natuurlijk ook nog voor het DOTH gereden.

Ik heb nog ergens een videoband liggen, daar staan Henk en Paul Maaskant op tijdens de Circuit des Ardennes op, als ik hem vinden kan in al die nog ingepakte dozen dan hoor je het :wink:

En Henk Vossen voor het ODTH met deze Manta in de Limburgia van 1985

Afbeelding
hans vermeer

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma dec 29, 2008 22:30

Hey mannen, gaat eens wieberen. Er is al een Manta - Ascona draadje. Kom in dit topic nu eens met oude rallyfoto's van echte auto's !!!!!

<zoekt veilig heenkomen>
Ton Van Spanje

Berichtdoor P2000 » ma dec 29, 2008 22:40

Ton Van Spanje schreef:Hey mannen, gaat eens wieberen. Er is al een Manta - Ascona draadje. Kom in dit topic nu eens met oude rallyfoto's van echte auto's !!!!!

<zoekt veilig heenkomen>

Weet ik Ton,maar hier zitten de experts :wink:

< na zo'n opmerking is het NERGENS meer veilig> (geintje Ton)
P2000

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma dec 29, 2008 22:45

't Is wel een overkill aan Opels dit draadje. Neemt niet weg dat Opel veel heeft gedaan in en voor de rallysport in Nederland. Dan ontkom je niet aan veel foto's van Kadetten, Ascona's en Manta's.

Samenvoegen van het Ascona/Mantadraadje lijkt me aan de andere kant ook weer niks. Dat draadje is m.i. juist ontstaan omdat er een aantal forummers nieuwsgierig waren/zijn naar de verblijfplaatsen van al dat spul met historie.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma dec 29, 2008 22:48

Ik heb in de garage nog een kalender van 1985, gemaakt door Ton Landheer. Schitterende foto's uit het seizoen 1984, met ondermeer Stig Andervang, Mel Gadellaa, John Hoes etc.

Foto's zijn jammer genoeg te groot om te scannen.
Ton Van Spanje

Berichtdoor P2000 » ma dec 29, 2008 22:51

Ton Van Spanje schreef:'t Is wel een overkill aan Opels dit draadje. Neemt niet weg dat Opel veel heeft gedaan in en voor de rallysport in Nederland. Dan ontkom je niet aan veel foto's van Kadetten, Ascona's en Manta's.

Samenvoegen van het Ascona/Mantadraadje lijkt me aan de andere kant ook weer niks. Dat draadje is m.i. juist ontstaan omdat er een aantal forummers nieuwsgierig waren/zijn naar de verblijfplaatsen van al dat spul met historie.

Ja dat is inderdaad zo,al ben ik nu bijv bezig om het één en ander bij elkaar te zoeken van vd Marel in de Vauxhall.daar lees je relatief weinig over maar die auto bracht wel Marel zijn eerste 2 titels.

Vind het manta/ascona draadje inderdaad een iets andere insteek hebben vandaar dat ik ze hier gezet heb.en omdat hier vast wel mensen zijn die het toch wel leuk vinden om te zien denk ik.

Vind het al een eer om met de OUDE GARDE mee te moge discusieëren :wink:
Laatst bijgewerkt door P2000 op ma dec 29, 2008 22:53, in totaal 1 keer bewerkt.
P2000

Berichtdoor BDA » ma dec 29, 2008 22:52

P2000 schreef:
Ton Van Spanje schreef:Hey mannen, gaat eens wieberen. Er is al een Manta - Ascona draadje. Kom in dit topic nu eens met oude rallyfoto's van echte auto's !!!!!

<zoekt veilig heenkomen>

Weet ik Ton,maar hier zitten de experts :wink:

< na zo'n opmerking is het NERGENS meer veilig> (geintje Ton)

Nou Ton, er zijn toch ook best mooie Opels :shock:
Afbeelding

Maar behalve Opel en Ford was er nog meer en ook nog met een hoog startnummer!:

Afbeelding
BDA

Berichtdoor P2000 » ma dec 29, 2008 22:55

@ BDA

met die foto van de Marel kadett maak jij me heeeeel blij! :D
P2000

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma dec 29, 2008 22:56

De Biesboys met de Simca :D
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma dec 29, 2008 23:01

P2000 schreef:Ja dat is inderdaad zo,al ben ik nu bijv bezig om het één en ander bij elkaar te zoeken van vd Marel in de Vauxhall.daar lees je relatief weinig over maar die auto bracht wel Marel zijn eerste 2 titels.

Vind het manta/ascona draadje inderdaad een iets andere insteek hebben vandaar dat ik ze hier gezet heb.en omdat hier vast wel mensen zijn die het toch wel leuk vinden om te zien denk ik.

Vauxhall Chevettes zijn inderdaad schaars op het www. Goede kennis van me heeft een Magnum met racehistorie en in dat kader zoek ik zo af en toe ook nog wel eens wat des Vauxhalls. Heel af en toe zit daar wel eens wat bij dat over Chevettes gaat, maar wel heel erg schaars.

Mbt de vele Opels in dit draadje is het toch wel duidelijk dat ik er geen problemen mee heb? :o
Ton Van Spanje

Berichtdoor P2000 » ma dec 29, 2008 23:09

Ton Van Spanje schreef:
P2000 schreef:Ja dat is inderdaad zo,al ben ik nu bijv bezig om het één en ander bij elkaar te zoeken van vd Marel in de Vauxhall.daar lees je relatief weinig over maar die auto bracht wel Marel zijn eerste 2 titels.

Vauxhall Chevettes zijn inderdaad schaars op het www. Goede kennis van me heeft een Magnum met racehistorie en in dat kader zoek ik zo af en toe ook nog wel eens wat des Vauxhalls. Heel af en toe zit daar wel eens wat bij dat over Chevettes gaat, maar wel heel erg schaars.

Mbt de vele Opels in dit draadje is het toch wel duidelijk dat ik er geen problemen mee heb? :o

Ja is weinig over te vinden,heb van het weekend mn broer wegwijs gemaakt hier en die heeft er nog het één en ander van,onderandere een rijtest van de Marel auto van 79.dus dat komt binnekort wel.

Ik weet niet of iemand hier de naam Alex van den Brink wat zegt maar die had begin jaren 90 een originele Marel/jetten? chevette te koop staan.daar zou ik wel eens wat meer van willen weten.heb 'm toen wel eens gebeld maar was destijds niet in de gelegenheid om te gaan kijken.

100% duidelijk,de wereld is weer veilig voor je.
P2000

Berichtdoor BDA » ma dec 29, 2008 23:10

Boucle de Spa en volgens mij Guliker.
Midden in de nacht en stervens koud, ondanks dat een stel maffe Belgen verwoede pogingen deden om de Ardennen plat te branden....

Afbeelding
BDA

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma dec 29, 2008 23:12

Ik ben ook de jongste niet meer, maar heeft René Klement niet met een Chevette gereden, na de Marel/Jetten periode?
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma dec 29, 2008 23:22

BDA schreef:Boucle de Spa en volgens mij Guliker.
Midden in de nacht en stervens koud, ondanks dat een stel maffe Belgen verwoede pogingen deden om de Ardennen plat te branden....

Klopt, Renger en Abe. Hier in de 3 Zusterstedenrally van 1977

Afbeelding
Ton Van Spanje

Berichtdoor Berto » ma dec 29, 2008 23:25

[quote="BDA

Nou Ton, er zijn toch ook best mooie Opels :shock:
[/quote]

Eeeeeeeeeeeh wanneer gaan ze die maken dan? :lol:

(sorry half Nederland..... :oops: :oops: :oops: , zal het noooooit weer doen)
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch