Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
joostkusters schreef:Een GT als een Aston, heeft een aluminium body, dus daar wordt een rolkooi opgeschroefd, dat kan nooit zo goed zijn als een WRC rolkooi.
joostkusters schreef:Een GT als een Aston, heeft een aluminium body, dus daar wordt een rolkooi opgeschroefd, dat kan nooit zo goed zijn als een WRC rolkooi.
Ik vind dat we bij de fia regels moeten blijven, we hebben nu al diverse Cup auto's , maar het hoeft dadelijk maar 1 x goed fout te gaan, en dan staat de hele nederlandse rallysport weer in het kwade daglicht.
Een volvo of BMW 325 valt gewoon binnen een homologatie, maar de BMW compac en de Nissan, vallen daar gewoon te ver buiten.
Dus als ik 5 volkswagen busjes bij elkaar heb, kan ik ook een cup opstarten? die regel is iets te makkelijk.
Oxalis Motorsport schreef:Of je er nu in een GT afstuitert, of in een WRC het resultaat is het zefde
Of in een Trabant, laatst in Duitsland, resultaat 1 dode en meerdere gewonden, PK's zijn volgens mij geen graadmeter
Germatech schreef:Misschien is het genoeg om alleen de topsnelheid te reduceren tot een vooraf bepaald maximum!
G.
Wolter schreef:Het gaat niet om het feit hoe hard je er af gaat, maar hoe makkelijk je van de weg raakt.
En dat is met een Porsche denk ik velen malen sneller. Zoals David al zei ''heel giftig''. Ik hoor van iedereen die wel eens in een Porsche gereden heeft dat het gewoon een listige auto is.
In een WRC moet je voor de eerste keer (of keren) erg wennen aan het accelerend vermogen, het laat remmen, etc. Maar WRC's zijn wel auto's die erop gemaakt zijn om te racen (noem het nu maar even zo). En dus makkelijker te besturen zijn.
De snelheid waarmee je van de weg raakt is niet van belang. Er wordt puur gekeken naar de kans op een schuiver.
mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.
erikjan schreef:mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.
ook een GT3 heeft last van terugslag bij overstuur:
http://www.youtube.com/watch?v=YUOz1LonbUA
mantaboy schreef:erikjan schreef:mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.
ook een GT3 heeft last van terugslag bij overstuur:
http://www.youtube.com/watch?v=YUOz1LonbUA
Als je bedoelt de 2de slip, dat ligt aan de bestuurder.
Kan het filmpje hier niet zien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast