oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor hans vermeer » za nov 22, 2008 10:24

Hoi Sander,
In de BAC-Rothmans-rally van 1982 waren er twee deelnemers met een Mitsubischi Lancer Turbo. De GY-49-DR van het duo John Bestebreurtje en Bob Dickhout. De tweede, HF-51-VB, van Wim Luijbregts en Ab Molkenboer. In die jaren werden deze auto's opgebouwd door de Fa. Jetten uit Boxmeer. De Jettens hebben er zelf ook mee gereden.

Groet,
Hans
hans vermeer

Berichtdoor hans vermeer » za nov 22, 2008 10:35

Hallo Gerard,

Dank voor je complimenten. Dit waren zo ongeveer m'n eerste foto's op het rallypad. In 1980 kocht ik m'n ds-06-dn Kadettje en heb daar in rallyland de nodige avonturen mee beleeft. Jen kent m'n verhaal vast wel op de site van de Kadettclub. De eerste foto van John Bestebreurtje heb ik gemaakt tijdens de SLS-rally van 1981 op KP - Uffelte (geloof ik) later op de dag gingen we naar het TT-circuit van Assen, waar ik de tweede foto heb geschoten. Ik was daar baanpost met m'n maat Jacques Clausing. We kregen het daar aan de stok met een boer die z'n koeien moest gaan melken en daarbij dreigde de Kadett van Jacques te pletten met z'n tractor.
Ik sprak vorige week op m'n werk een trouwe Subarurijder die al 20 jaar bij Kleinwier komt. Hij wist mij idd ook te vertellen dat de Kadett van John altijd nog in goede conditie is. Als ik er in de buurt ben moet ik maar eens gaan kijken. :D

Groet,
Hans
hans vermeer

Berichtdoor hans van altena » za nov 22, 2008 18:13

Dag Hans,
Ik sta op de 5e of 6e foto: achter die Ascona met startnummer 4.
Ben in begin 80-er jaren begonnen met video-opnames.
De VHS moederbanden uit die jaren zijn nog "perfekt"van kwaliteit.
De eerst ( Betamax ) banden ga ik binnenkort eens bekijken.Wanneer ik tijd ( over ) heb,zal ik eens proberen e.e.a. uit die jaren op een
DVD'tje te zetten.

P.S. Maar je mag doorgaan met die foto's uit de oude doos .!
Blijft erg leuk !!
hans van altena

Berichtdoor Rene Markus » zo nov 23, 2008 9:17

Toch nog een paar foto.

Guliker?
Afbeelding

Carlson. In welk jaar reed hij voor het ODTH?

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand ook nog een foto van de manta i200 van fam Sintenie van de monte carlo?
Rene Markus

Berichtdoor hans vermeer » zo nov 23, 2008 11:56

hans van altena schreef:
Dag Hans,
Ik sta op de 5e of 6e foto: achter die Ascona met startnummer 4.
Ben in begin 80-er jaren begonnen met video-opnames.
De VHS moederbanden uit die jaren zijn nog "perfekt"van kwaliteit.
De eerst ( Betamax ) banden ga ik binnenkort eens bekijken.Wanneer ik tijd ( over ) heb,zal ik eens proberen e.e.a. uit die jaren op een
DVD'tje te zetten.

P.S. Maar je mag doorgaan met die foto's uit de oude doos .!
Blijft erg leuk !!

Dat is dus de foto met Mats Karlson in de Ascona tijdens de BAC-rally van 1985 8) Als je je emailadres even stuurt dan kan ik je de foto in een groter formaat aan je sturen.
Ik ben wel benieuwd naar je film opnamen, want daar sta ik natuurlijk ook op :P

Groet,
Hans
hans vermeer

Berichtdoor hans vermeer » zo nov 23, 2008 12:27

Rene Markus schreef:

Rene, dit moet in de jaren 1975-1978 geweest zijn, omdat hij met Bob de Jong in de 90-TK-15 in 1978 had deelgenomen aan de Monte Carlo (zie het onderstaande voorblad van Autorensport)

Afbeelding

Je tweede vraag kan ik ook beantwoorden, al is het niet met een foto van mezelf. De onderstaande opname is gemaakt door Helmut Vonk tijdens de Tulpenrally van 1985. Ik was daar met groep fotografen op innitiatief van het blad Autovisie.

Afbeelding
Willem en Els Sintenie trachten met een defecte voorwielophanging het einde van de proef, en hun monteurs te bereiken.

Groet,
Hans
hans vermeer

Berichtdoor A.H.S » zo nov 23, 2008 20:09

hans vermeer schreef:Rene Markus schreef:

Rene, dit moet in de jaren 1975-1978 geweest zijn, omdat hij met Bob de Jong in de 90-TK-15 in 1978 had deelgenomen aan de Monte Carlo (zie het onderstaande voorblad van Autorensport)

Afbeelding
Groet,
Hans

Van wat ik kan vinden reden ze in 1976 voor het eerst wedstrijden met de c-kadett daarvoor met de a-ascona voor het opel dealer team.
In een blad van augustus 1978 schreven ze dit bericht :wink:
Afbeelding
A.H.S

Berichtdoor A.H.S » zo nov 23, 2008 21:05

P2000 schreef:Hans wat een prachtige foto's!

Maar ik wil er toch ff 2 uit ligten.

Bij het zien van deze foto's ging er veel in mij om,heb namelijk een hele speciale band met deze auto.

Toen ik een jochie van een jaar of 12 was ben ik samen met een goede kennis uit de opel kadett c club een zoektocht gestart naar deze auto en of dattie uberhaupt nog bestond.Uiteindelijk werden we rond 1993 getipt dat de auto terug was bij garage Kleinwier.Daar leerde ik Rob Wiersma kennen,Rob verzorgde destijds de service van de auto tijdens de rally's voor zijn zwager wijlen John Bestebreurtje.Rob vertelde 100 uit over de avonturen met deze auto en dattie vastbesloten was de auto te restaureren in de staat zoals hier afgebeeld.Tijdens dat proces heb ik hun bijgestaan met raad en daad en leverden we zelfs een motor.Hoogtepunt voor mij was toen ik als jochie de auto "meekreeg" naar een opel evenement in het autotron en ik de auto naar een internationaal kadett c evenement haalde op het voormalige speedway circuit in baarlo.Rob is altijd vastbesloten geweest de auto te gaan rijden in historische rally's als eerbetoon aan John Bestebreurtje.Helaas is Rob zelf een aantal jaren geleden overleden na een hartstilstand en heeft hij zijn droom nooit waar kunnen maken.

Hoewel het niet één van de bekenste rally c kadett's is is het wel een auto met een geweldige historie.en verkeerd nog altijd in perfecte staat.

Ik vond er ook nog een paar in mijn verzameling oude bladen/knipsels :wink:
Afbeelding
A.H.S

Berichtdoor Rene Markus » zo nov 23, 2008 22:10

Hierbij enkele foto's van de ascona van.......?

Afbeelding

en ook in actie

Afbeelding
Rene Markus

Berichtdoor hans vermeer » zo nov 23, 2008 22:20

Rene, ik zie geen foto's.
:shock:
Groet,
Hans
hans vermeer

Berichtdoor Rene Markus » zo nov 23, 2008 22:25

Hans,

Vreemd?

Het gaat om de ascona gg-36 met earth&fire sponsering in de monte carlo.
Rene Markus

Berichtdoor ceesford » zo nov 23, 2008 22:26

door de popgroep Earth and Fire gesponsorde Ascona GG36SB, zie website earth and fire, met Bob de Jong en ?????????????

Afbeelding[/url]
ceesford

Berichtdoor P2000 » ma nov 24, 2008 1:27

Ik vond er ook nog een paar in mijn verzameling oude bladen/knipsels :wink:
Afbeelding[/quote]

@ Andre,mooie foto's van Bestebreurtje's coupé.
rechts boven leunt Rob zelf nog tegen de auto,geweldig om dat nog te zien.
circa 15 jaar later heb ik hem zo ook bij de auto zien staan dat was vlak na de restauratie,op dat moment zeer geëmotioneerd door de vele herineringen die die had aan de periode met bestebreurtje.
Daarna volgde een proefrit die ik mijn hele leven nooit meer zal vergeten :D
P2000

Berichtdoor Gert-Jan » ma nov 24, 2008 10:24

hans vermeer schreef:IK schreef:
Ik ben even in de oude doos gedoken en heb een verzameling uit de jaren tachtig in mijnalbum.nl gezet.
Je ziet beelden uit Ieper (met de jump); Henri Toivonen met de Porsche; Brabantse BAC-rally met Jan v.d. Marel en Johnny Hoes; Paul Maaskant en Henk Vossen tijdens een service van de Tulpenrally in 1985;Hellendoorn 1989 en 1990 met o.a Erwin Docter, John Bosch, Chiel Bos enz. en Circuit des Ardennes van 1991.

Ik heb er nog een paar oudjes aan toegevoegd van de BAC-rally uit 1979, SLS 1981, Ieper 1981 en BAC 81 en 82. let ook eens op het publiek en een enkele fotograaf (Ron Tuyl) :!:

Kijk maar even op http://www.mijnalbum.nl/Album-6SH4AKZ7

Prettig weekend,
Hans

Prachtig! Mijn oude heer in zijn eerste rally auto! Briljant.
Afbeelding
Gert-Jan

Berichtdoor A.H.S » ma nov 24, 2008 11:10

P2000 schreef:Ik vond er ook nog een paar in mijn verzameling oude bladen/knipsels :wink:

@ Andre,mooie foto's van Bestebreurtje's coupé.
rechts boven leunt Rob zelf nog tegen de auto,geweldig om dat nog te zien.
circa 15 jaar later heb ik hem zo ook bij de auto zien staan dat was vlak na de restauratie,op dat moment zeer geëmotioneerd door de vele herineringen die die had aan de periode met bestebreurtje.
Daarna volgde een proefrit die ik mijn hele leven nooit meer zal vergeten :D

Erg leuk om die herrineringen te lezen
Ik verzamel al lang rallymateriaal van de c-kadett
Dankzij alle fotografen en bladen die toendertijd de foto's gepubliceerd hebben,heb ik nu een leuke verzameling kunnen aanleggen (zelf had ik toen nog nooit van rally gehoord :oops: )
Om die snel te kunnen nakijken heb ik een gedeelte van m'n verzameling ingescand.
Mijn eerste auto was ook een c-kadett coupé 1.2 :wink: ook veel lol mee gehad.
A.H.S

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch