harmen schreef:Beste David ,
Een WK proef is in werkelijk niets te vergelijken met een Nl proef. Ga in een buitenlandse vakantie maar eens een blokje om over een wk proef.
Vrijwel niemand krijgt zo'n proef in 1 keer 100% foutloos op papier. Je kan het daarna nog maar 1 keer narijden. Om binnen het verkenschema alles 2 keer te rijden (1e keer schrijven en 1 keer narijden) moet je het met zeker 50 km per uur (gemiddeld he) op kunnen schrijven. Een ieder die bij een Nederlandse kp moet stoppen om het te bekijken haalt dit nooit.
Je moet dus wel een paar procent zekerheid inbouwen. Met de grote hoeveelheid bochten die er per km in zo'n proef zitten verlies je dus zo maar 2 sec per km.
Het leereffect van zo'n wedstrijd is trouwens groter dan die van een heel Nederlands seizoen.
Harmen Scholtalbers
ps ik heb dus ook een enorm respect voor Kevin, Jasper en Johan Deen drie Nederlanders met wie ik WK's heb mogen rijden en die dit wel kunnen
Dank je voor de uitleg Harmen (erg scherp trouwens;)). Kortom, als antwoord op mijn vraag kan ik dus stellen dat wij Nederlanders (over het algemeen) niet goed genoeg verkennen onder WK-omstandigheden?