Rallye Deutschland 2008

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor henk » ma jun 02, 2008 21:13

Red_Spike schreef:
gschutten schreef:De website van de rally is compleet vernieuwd, met ook een nieuwtje voor in de rallysport: Virtuele Pace Notes. Een DVD met daarop de proeven, die vanuit het standpunt van een rally auto zijn opgenomen, zodat men bekend kan worden met de proeven vóórdat ze worden verkend.

Is misschien idee voor de Nederlandse rally's :wink:

Dat valt onder illegaal verkennen voor toeschouwers hoor. :wink:

ehm.....tis alleen voor de teams en rijders bedoeld :wink:
henk

Berichtdoor gschutten » ma jun 02, 2008 21:17

briljant schreef:Doe jij alle voorbereiding dan? :wink:

Dat is nog geeneens een slecht idee :wink: :lol: , maar ik heb in het verleden wel eens voor mezelf proeven van de Hellendoorn Rally gereden met een camera gemonteerd in mijn auto, maar dat was meer om mijn zuignap statief uit te proberen dan voor dit doeleinde. (en om een beetje te kunnen scheuren, maar dat moet niet al te hard gezegd worden :oops: :wink: )

Maar we dwalen af; het lijkt me wel een erg handig middel, vooral als het je eerste keer is, dan ben je in ieder geval wat meer bekend met de proeven en de omgeving en dat kan je bij je voorbereiding alleen maar helpen.
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor Red_Spike » ma jun 02, 2008 21:44

Bij Engineering The World Rally, vorige week op herhaling bij Discovery Channel, zag ik dat Atkinson ook met zijn eigen webcam de verkenning aan het terugkijken was. De pacenotes lagen voor hem en hij "reed" er zo nog een keer doorheen.
Red_Spike

Berichtdoor nkroeze » di jun 03, 2008 7:40

gschutten schreef:De website van de rally is compleet vernieuwd, met ook een nieuwtje voor in de rallysport: Virtuele Pace Notes. Een DVD met daarop de proeven, die vanuit het standpunt van een rally auto zijn opgenomen, zodat men bekend kan worden met de proeven vóórdat ze worden verkend.

Gelukkig is dat helemaal niet nieuw voor de rallysport....
Bij de Engelse forrest wedstrijden wordt dit al jaren gebruikt, aangezien je daar niet mag verkennen. Krijg je pacenotes van de organisatie + de proeven op DVD....
nkroeze

Berichtdoor johanschop » di jun 03, 2008 8:29

wij hebben ook camera in auto tijdens verkennen.

Tijdens de evenementen dat we het gebruikt hebben is het niet nodig gebleken, maar wellicht voor de ELE wel.

Is een kleine moeite en kan je wellicht wel helpen
johanschop

Berichtdoor Wolter » di jun 03, 2008 9:24

johanschop schreef:wij hebben ook camera in auto tijdens verkennen.

Tijdens de evenementen dat we het gebruikt hebben is het niet nodig gebleken, maar wellicht voor de ELE wel.

Waaruit bepaal je of het wel of niet nodig is om de beelden terug te kijken? Het lijkt mij gewoon een goede reminder voor jezelf vlak voor de wedstrijd. En niet om op terug te vallen als je na het verkennen toch serieuze twijfels krijgt over je notes, want dan klopt er iets niet...
Wolter

Berichtdoor gschutten » di jun 03, 2008 9:50

nkroeze schreef:

Gelukkig is dat helemaal niet nieuw voor de rallysport....
Bij de Engelse forrest wedstrijden wordt dit al jaren gebruikt, aangezien je daar niet mag verkennen. Krijg je pacenotes van de organisatie + de proeven op DVD....

Kijk aan, de Duitsers hebben daar dus geen primeur in, ik wist niet dat ze het dus ook al in Engeland gebruiken. Maar goed, het neemt niet weg dat het voor de deelnemers wel handig is als aanvulling op het verkennen zelf
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor johanschop » di jun 03, 2008 10:16

Wolter schreef:

Waaruit bepaal je of het wel of niet nodig is om de beelden terug te kijken? Het lijkt mij gewoon een goede reminder voor jezelf vlak voor de wedstrijd. En niet om op terug te vallen als je na het verkennen toch serieuze twijfels krijgt over je notes, want dan klopt er iets niet...

Nee, puur om nog even de proeven in je gedachte goed te hebben (wat je te verwachten staat) notes hebben we altijd wel goed staan.
johanschop

Berichtdoor YellowLeonVT » di jun 03, 2008 16:45

Volgens mij had zelfs Duval laatst nog een proef terug gekeken of ie wat had laten liggen.. Lijkt me voor iedere rijder wel een 'must'..
Afbeelding
www.trackdaygadgets.com
YellowLeonVT

Berichtdoor Wolter » di jun 03, 2008 17:14

johanschop schreef:
Wolter schreef:

Nee, puur om nog even de proeven in je gedachte goed te hebben (wat je te verwachten staat) notes hebben we altijd wel goed staan.

Maar nogmaals: Waaruit bepaal je of het wel of niet nodig is? Je zegt dat het nog niet nodig is gebleken.
Wolter

Berichtdoor Evo3 » do jun 12, 2008 15:14

Gijs G schreef:
niekschippers schreef:
Bartrallyfan schreef:
Evo3 schreef:Ik ga er dit jaar voor het eerst heen, nu willen wij er ook over nachten met een tent. Wie weet waar de campings zijn of weet een leuke camping waar wij heen kunnen. Alvast bedankt.
we staan al 7 jaar op camping fahrturm is schweig, aan de moezel en vlak bij de proeven in de wijn velden.

hoi,

heb je mischien meer info over deze camping of hebben ze een website

en hoe kan ik boeken?? kan dat terplaatse

enz enz

bedankt

schippersniek@hotmail.com :D

elk jaar geven Bartrallyfan en ik hier volgensmij deze site al op hahaha
http://www.kreusch.de/

Zo, gister ff deze camping geboekt.
Evo3

Berichtdoor steven16V » do jun 12, 2008 15:39

:D op camping kreusch staan wij ook :D
steven16V

Berichtdoor corolla WRC » do jun 12, 2008 16:11

Corne schreef:Heeft iemand misschien gedetailleerde kaarten van de proeven van dit jaar? Die kaarten van de officiële site zijn waardeloos

Dit zijn de kaarten van vorig jaar:

http://www.earthview.nl/wrc_duitsland_2007-t2517.0.html

Met dit er bij kan je wel leuke plekken zoeken :wink: :

http://www.rallye-deutschland.de/v2/images/teilnehmer/communication/ss_comparison_v4_1560441113.pdf
corolla WRC

Berichtdoor Prodrive » di jul 08, 2008 13:44

Heeft er al iemand de kaarten binnen?
Ik had ze 2 maanden gleden besteld en op de site staat dat men de kaarten 8 weken voor de rally ontvangt
Ik heb nog niks binnen gekregen. Heeft iemand ze al gekregen?
Prodrive

Berichtdoor red devil » di jul 08, 2008 14:28

Prodrive schreef:Heeft er al iemand de kaarten binnen?
Ik had ze 2 maanden gleden besteld en op de site staat dat men de kaarten 8 weken voor de rally ontvangt
Ik heb nog niks binnen gekregen. Heeft iemand ze al gekregen?

helaas hier ook nog niet ontvangen.

vorig jaar was het ook pas rond een week of 5/6 voor de rally
dus ik hoop deze week
red devil

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden