Rallye Deutschland 2008

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor FocusMSD » za mei 31, 2008 11:36

arjenkoens schreef:De 'recce' doen we eigenlijk ook meer voor de pret dan het functionele, begint langzaam tot me door te dringen.... :)
Bedankt voor de tip. Klinkt geloofwaardig van die publiekspunten. Vorig jaar voor het eerst geweest en -veiligheidshalve- op een aantal cat. A-zones gestaan, o.a. Waldrach en Gornhausen op vrijdag, die zeker de moeite waard waren. Ik vond de wijngaarden vanaf een afstand -bovenaan de heuvel- niet echt spectaculair, daar moet je volgens mij echt naast de weg staan om het goed te beleven (om maar een open deur in te trappen).
Heeft iemand nog uitgesproken favorieten op de vrijdag en zaterdag (naast de plekken die eerder in het topic zijn genoemd)? En nog tips voor bezoek service (bijv. voor/na de etappe of tussentijds)?
Wil je echt de mooie plekjes bezoeken,zul je net zoals je vaak in de zuidelijk landen ziet de Kp´s van te voren moeten bekijken.Met name op de hoger gelegen plekken van de Kp´s langs de Moezel zijn leuke plekken en dan zul je vervolgens je tentje moeten opslaan.Nadeel is dan dat je er niet meer weg komt.En wat ik ervan gezien heb lijkt me dat voor de liefhebbers geen probleem.Gezelligheid allom.
Afbeelding
FocusMSD

Berichtdoor Giovanni » za mei 31, 2008 12:48

Laten we hopen dat daar dit jaar verandering in komt haha
Giovanni

Berichtdoor briljant » za mei 31, 2008 12:49

duvalthebest schreef:Het is moeilijk om daar op de hoogte te zijn van de tijden.
Een rallyradio hebben ze niet denk ik en live-tijden ik weet niet of je daaraan kan geraken via sms ofzo.
Rally radio hebben ze wel degelijk.
Ze verkochten zelfs scan radio's bij de informatiepakketten.
Live-tijden kun je met een mobiele telefoon met internetverbinding gewoon opvragen.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor V.D.G Rally team » za mei 31, 2008 13:37

Corne schreef:
arjenkoens schreef:Bedankt voor tips, de wandelschoenen gaan mee in de tas!

Nog tips hoe in Duitsland (meer algemeen) tijdens de Kp's op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de race? WRR en/of stage-times via draadloos internet, of gaat dit te ver voor velen?

Ach, in Duitsland weet je altijd van tevoren al wie het snelst is :P

als je dat nu even door geeft wie het snelste is dit jaar . Dan weten we waar we op moeten wachten.
V.D.G Rally team

Berichtdoor Bartrallyfan » za mei 31, 2008 13:58

duvalthebest schreef:

Nog tips hoe in Duitsland (meer algemeen) tijdens de Kp's op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de race? WRR en/of stage-times via draadloos internet, of gaat dit te ver voor velen?

Het is moeilijk om daar op de hoogte te zijn van de tijden.
Een rallyradio hebben ze niet denk ik en live-tijden ik weet niet of je daaraan kan geraken via sms ofzo.
dan moet je juist bij die omroepers staan ,die vertellen ook vaak de tijden van de anderre proeven, en ik vind ze vaak nog humor hebben ook!
Bartrallyfan

Berichtdoor duvalthebest » za mei 31, 2008 14:28

briljant schreef:
duvalthebest schreef:Het is moeilijk om daar op de hoogte te zijn van de tijden.
Rally radio hebben ze wel degelijk.
Ze verkochten zelfs scan radio's bij de informatiepakketten.
Live-tijden kun je met een mobiele telefoon met internetverbinding gewoon opvragen.

Ja internetverbinding heb ik niet met mijn gsm dus kan ik daar geen gebruik van maken.
Het is idd soms makkelijk bij een omroeper te staan op de proef maar zitten er soms tussen die veel kunnen zeveren ook.
duvalthebest

Berichtdoor briljant » za mei 31, 2008 16:07

ja hier op het forum ook. :wink:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Gijs G » zo jun 01, 2008 9:47

Bartrallyfan schreef:
duvalthebest schreef:

Het is moeilijk om daar op de hoogte te zijn van de tijden.
dan moet je juist bij die omroepers staan ,die vertellen ook vaak de tijden van de anderre proeven, en ik vind ze vaak nog humor hebben ook!

er zijn er wel bij die humor hebben, en het over kannisters hebben als gotz voorbij komt, of over riesen heckspoilers!

verder zijn ze bij die posten vaak helemaal niet te beroerd om ff wat tijden door te geven als je er naar vraagt, oa van nederlanders
Gijs G

Berichtdoor EvoV6 » zo jun 01, 2008 15:54

Vaak kom je een belg tegen (weet naam niet, alleen dat hij Ieper ook doet) en die vertelt juist veel over de NL-ers!

Ik vind de meeste publieksplekken persoonlijk wel aanraders. Goed voor mekaar met eten, wc's en speakers. En makkelijk bereikbaar en meestal goed en dichtbij parkeren.
EvoV6

Berichtdoor JoostS » zo jun 01, 2008 16:21

EvoV6 schreef:Vaak kom je een belg tegen (weet naam niet, alleen dat hij Ieper ook doet) en die vertelt juist veel over de NL-ers!

Jean-Paul Klinkers, doet het altijd wel leuk ja, interviewt in Trier bij de showstart ook altijd aan het eind van de straat en bij de NL's doet hij dat ook in het nederlands.
Hier een foto: http://www.rallysport.nl/index.php?modu ... =2&id=6226
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Hein » zo jun 01, 2008 16:46

JoostS schreef:
EvoV6 schreef:Vaak kom je een belg tegen (weet naam niet, alleen dat hij Ieper ook doet) en die vertelt juist veel over de NL-ers!

Jean-Paul Klinkers, doet het altijd wel leuk ja, interviewt in Trier bij de showstart ook altijd aan het eind van de straat en bij de NL's doet hij dat ook in het nederlands.
Hier een foto: http://www.rallysport.nl/index.php?modu ... =2&id=6226

In Nederland doet hij ook de Tank S, ELE en BHV [edit: oeps, die is vorig jaar van naam verschoten: Exotic Green] dat ik zeker weet. Heb tijdens de Sezoens nog even gezellig met Jean Paul staan te praten. Hij wilde info over de Talent First boys die op dat moment in Sardinie aan het rijden waren. Dat wilde hij voor de NL fans om gaan roepen in Bocholt. Heb toen even een paar belletjes moeten plegen. Want ik wist zelf op dat moment natuurlijk ook weinig.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor EvoV6 » zo jun 01, 2008 18:00

Dat is hem idd! Hij staat op meerdere speaker punten in Duitsland.
Geeft altijd goed commentaar.
EvoV6

Berichtdoor gschutten » ma jun 02, 2008 20:30

De website van de rally is compleet vernieuwd, met ook een nieuwtje voor in de rallysport: Virtuele Pace Notes. Een DVD met daarop de proeven, die vanuit het standpunt van een rally auto zijn opgenomen, zodat men bekend kan worden met de proeven vóórdat ze worden verkend.

Is misschien idee voor de Nederlandse rally's :wink:
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor briljant » ma jun 02, 2008 20:39

Doe jij alle voorbereiding dan? :wink:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Red_Spike » ma jun 02, 2008 20:49

gschutten schreef:De website van de rally is compleet vernieuwd, met ook een nieuwtje voor in de rallysport: Virtuele Pace Notes. Een DVD met daarop de proeven, die vanuit het standpunt van een rally auto zijn opgenomen, zodat men bekend kan worden met de proeven vóórdat ze worden verkend.

Is misschien idee voor de Nederlandse rally's :wink:

Dat valt onder illegaal verkennen voor toeschouwers hoor. :wink:
Red_Spike

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden