Foto-apparatuur keuze enzo

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor rally for ever » za feb 16, 2008 20:09

Thanks
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor Paperclip » zo feb 17, 2008 1:29

Ik heb vandeweek mijn lenzensetje uitgebreid. Ik had al een Nikkor 18-200mm VR en een Nikkor 50mm 1.8, waarbij de 18-200mm tijdens de rally's vooral op zat, en nu heb ik er een 70-300 4.5-5.6 VR bij aangeschaft voor iets meer zoom.
Ik denk zomaar dat ik die voortaan veel ga gebruiken bij de rally-bezoekjes, maar dat moeten tests nog gaan uitwijzen.

Voor dierentuinen is het in ieder geval wel een fijn lensje is me vandaag al opgevallen. :)
Paperclip

Berichtdoor Deimos000 » di feb 19, 2008 18:16

Paperclip schreef:Ik heb vandeweek mijn lenzensetje uitgebreid. Ik had al een Nikkor 18-200mm VR en een Nikkor 50mm 1.8, waarbij de 18-200mm tijdens de rally's vooral op zat, en nu heb ik er een 70-300 4.5-5.6 VR bij aangeschaft voor iets meer zoom.
Ik denk zomaar dat ik die voortaan veel ga gebruiken bij de rally-bezoekjes, maar dat moeten tests nog gaan uitwijzen.

Voor dierentuinen is het in ieder geval wel een fijn lensje is me vandaag al opgevallen. :)

de 70-300 VR heb ik ook, geweldig objectief! Meer kan ik er niet over zeggen :D
Deimos000

Berichtdoor JosWRX » wo feb 20, 2008 23:56

kennova schreef:nou vandaag was de dag gekomen dat ik maar een DSLR ging kopen.
het is de 400d toch geworden dus deze kit gekocht

Da's ook toevallig, op exact dezelfde dag exact dezelfde kit binnengekregen!
Hopelijk krijg ik dit jaar ook nog af en toe de tijd om er rallyplaatjes mee te schieten (andere bestemmingen heb ik er ook voor, hoor... :wink: )
JosWRX

Berichtdoor kennova » do feb 21, 2008 0:37

ik had em geruild voor die 400d kit voor een zonder die 55-200 mm lens.
want ik had nog van mijn oude eos 5000 2 ef lenzen 34-74 mm ofzoiets en 80-200 mm dus ik gebruik die eerst wel scheelde me 150 euro.
kan ik over een poosje een goed objectief kopen. :D
kennova

Berichtdoor KRT » zo maart 02, 2008 22:17

ik heb ff een aantal vragen,

na een aantal foto's te hebben gezien van ExTaxi, die erg mooi van kleur waren, vroeg ik mij af waarom mijn foto's zo "faal" waren. Dus ik had voor de grap een foto geopend in photoshop en een beetje met het contrast gespeeld, met als resultaat dat de foto een stuk beter tot zijn recht komt.

Nu mijn vraag, waarmee bewerken jullie je eigen foto's en doe je foto per foto of bestaat er een progje die auto contrast doet? Hoe doen jullie het.

Ik gebruikte tot nu toe Batch Image Resizer, maar bij het verkleinen van de foto's worden deze er niet beter op.
KRT

Berichtdoor rally for ever » zo maart 02, 2008 22:25

Ik werk met photoshop en doe altijd foto voor foto.
Moet wel zeggen dat ik nog regelmatig nieuwe dingen en mogelijkheden bijleer/ontdek
rally for ever

Berichtdoor Hein » zo maart 02, 2008 22:26

Antwoord op je vraag is heel simpel: Photoshop gebruiken voor alles.

Ik bewerk alleen de foto's die ik wil bewerken en publiceren. De rest laat ik in de 'ruwe' versie staan. Mocht ik ooit een foto nodig hebben, dan bewerk ik hem alsnog.

Ook in photoshop kun je een batchbewerking aanmaken om de foto's te verkleinen.

Digitale foto's moet je altijd nabewerken.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor rally for ever » zo maart 02, 2008 22:32

Hein schreef:Antwoord op je vraag is heel simpel: Photoshop gebruiken voor alles.
Ik bewerk alleen de foto's die ik wil bewerken en publiceren. De rest laat ik in de 'ruwe' versie staan. Mocht ik ooit een foto nodig hebben, dan bewerk ik hem alsnog.

Jij hebt niet toevallig aandelen hè? :lol: :wink:
rally for ever

auto contrast

Berichtdoor nokjeout » zo maart 02, 2008 22:45

dit gaat niet altijd op

Als je niet weet wat je doet zou ik je het advies geven voor deze handellingen.

Je moet een keuze maken in beeldscherm publicatie of afdrukken.
Voor beeldscherm is auto contrast wel oke of met afbeelding aanpassing curven stoeien.

Voor afdrukken zou ik in niveau's werken ivm de grijswaarden
Deze tool zit onder afbeelding aanpassing niveau's van ps

En verder heeft adobe weer een nieuwe kleur ruimte
adobe pro photo dit profiel staat tegenwoordig als standaart ingesteld.
Maar wordt nog niet ondersteund in je os van de computer
Deze kleur ruimte heeft ook veel invloed op je kleur.

vg wim
nokjeout

Berichtdoor Hein » zo maart 02, 2008 22:47

rally for ever schreef:
Hein schreef:Antwoord op je vraag is heel simpel: Photoshop gebruiken voor alles.

Jij hebt niet toevallig aandelen hè? :lol: :wink:

Nee, zou ik wel willen hoor. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein

foto's bewerken

Berichtdoor nokjeout » zo maart 02, 2008 22:59

Als je de histogram goed in de gaten houd van je camera en je opnamen

Dan hoef je 80% van je foto's niet te bewerken
Ik heb geen tijd om te bewerken ivm publicatie op tv of internet.

vg wim
nokjeout

Berichtdoor actionmedia4all.com » zo maart 02, 2008 22:59

Moet het even kwijt... :shock:

Ik heb afgelopen vrijdag mijn EOS400D verkocht... Niet dat ik er ontevreden over was, maar ik wilde toch wat meer mogelijkheden en meer pics per seconde.

Nu was ik gisteren bij bij broer konijn om voor een kennis een accu voor een Nikon D1X te kopen (wat trouwens niet lukte) en toen heb ik daar ook even gekeken naar de EOS40D. Kortom 10 minuten later was ik de eigenaar van mijn eigen 40D + Battery Grip :shock: :D :D :D . En ik ging er niet eens heen om een camera te kopen......

Ik was het nog niet van plan om nu al een nieuwe aan te schaffen, maar toen ik de 400D eenmaal verkocht had en ik zag dat er per 1 maart weer een Cashback actie was (150 euro goedkoper!) heb ik hem meteen maar ingepakt. Ik heb vandaag vooral besteed aan het bestuderen van het nieuwe menu (bevalt goed) en de nieuwe mogelijkheden. Ik kan niet wachten tot Emmeloord om hem bij een rally uit te proberen. :D

Zoals gezegd, ik moest het even kwijt :D
Afbeelding
actionmedia4all.com

Berichtdoor ExTaxi » zo maart 02, 2008 23:17

KRT schreef:ik heb ff een aantal vragen,

na een aantal foto's te hebben gezien van ExTaxi, die erg mooi van kleur waren, vroeg ik mij af waarom mijn foto's zo "faal" waren. Dus ik had voor de grap een foto geopend in photoshop en een beetje met het contrast gespeeld, met als resultaat dat de foto een stuk beter tot zijn recht komt.

Nu mijn vraag, waarmee bewerken jullie je eigen foto's en doe je foto per foto of bestaat er een progje die auto contrast doet? Hoe doen jullie het.

Ik gebruikte tot nu toe Batch Image Resizer, maar bij het verkleinen van de foto's worden deze er niet beter op.

KRT, ik heb nu voor het eerst een batch gemaakt in Photoshop. Daarin doe ik auto-levels en auto contrast. Ik heb ook gezien dat 1% van de foto's daar niet echt mooier van wordt.......maar goed.....op mijn site is slechts een indicatie, op papier afdrukken wordt altijd mooier omdat je ze dan nog even netjes oppoetst.

Eigenlijk zou je het per foto moeten doen, maar met 300-400 foto's is me dat te veel werk. Plaats je 30 foto's, dan kun je dat natuurlijk goed doen!
ExTaxi

Berichtdoor ExTaxi » zo maart 02, 2008 23:18

actionmedia4all.com schreef:
Kortom 10 minuten later was ik de eigenaar van mijn eigen 40D + Battery Grip :shock: :D :D :D . En ik ging er niet eens heen om een camera te kopen......

Goeie aankoop! Ik heb er erg veel plezier van, toch een vooruitgang tov de 20D. Alleen moet ik erg wennen aan de kleuren op het display, die zijn er echt niet uit zoals ze moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door ExTaxi op zo maart 02, 2008 23:40, in totaal 1 keer bewerkt.
ExTaxi

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's