Showproef was gaaf! (vanaf het scherm...)
Lekker sfeertje, beetje koud...
Merksteijn senior erg strak gereden, lekker soepel. Morgen lange dag in de sneeuw. Jasper rijdt nog in de orginele kleuren, oranje leeuw en rood\wit\blauw enzo.
De Dikke en de Dunne rijden de rallysprint van Zweden.
In totaal mogen we vier proeven rijden. Tot half twee om precies te zijn. Daarna zijn de 48 uur voorbij (zo lag duurt het tijdige rijbewijs) en daarmee ook de rally.
Een bekende rally rijder heeft me ooit geleerd dat je de eerste en de laatste proef aan moet vallen om dat de meeste dan nog zitten te slapen. De dikke en de dunne hebben een poging gewaagd.
Een andere bekende rally rijder (from the old days) bewees vanavond dat hij het nog niet verleerd is. Uwe Nittel wint de Super Special in de groep N.
De Dikke en de Dunne worden 37e algemeen op deze gravel proef en 20e in de Gr. N. De baan was verschrikkelijk slecht en bovendien rolde een van de deelnemers voor ons zijn auto in de diepe sporen. Dan start je toch iets anders. Echt veel geluk hadden we toch al niet deze week.
Omdat ik op de koppeling naar de start gesukkeld was, had ik ook het rempedaal nog niet aangeraakt. Na de start moest ik een paar keer pompen (vanwege de nieuwe blokken) om niet meteen al na 50 meter vol in de betonnen muur te vliegen. Gelukkig zorgde de diepe sporen ervoor dat we toch noch linksaf gingen. Oef. Daarna rijden we eigenlijk als twee watjes door de sporen heen.
Gelukkig winnen we wel de head-to-head en achteraf blijken de Dikke en de Dunne 2e in het algemeen Nederlands klassement te staan (en 1e in het algemeen Nederlands Gr.N klassement).
Het zegt natuurlijk helemaal geen flikker en morgen krijgen we gewoon weer een minuut per proef aan de broek van onze twee andere Nederlandse Gr. N vrienden maar je moet toch wat tijdens onze vier proeven tellende Rallysprint van Zweden.
Groeten de Dikke en de Dunne (die het overwinningsbiertje al weer op hebben)
Lullig van dat tijdelijke rijbewijs, kunnen ze er niet 96 uur van maken?, dan heb je er wat aan. Wel veel plezier in die sprint ( wel uniek denk ik, 1 sprinter in de WRC)
In het kader van makkelijk zullen we proberen om zoveel mogelijk beeldmateriaal te verzamelen op één site: www.rallytube.eu van de rally van Zweden. De shakedown beelden staan er uiteraard al even op...