Dakar 2008

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor dennis.kampman » vr jan 04, 2008 22:04

RACE TO DAKAR
Nu op discovery
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
dennis.kampman

Berichtdoor erikjan » vr jan 04, 2008 22:27

dennis.kampman schreef:RACE TO DAKAR
Nu op discovery
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

om 22.30u een uitzending op RTL7 !!
erikjan

Berichtdoor Bartrallyfan » za jan 05, 2008 7:13

Harry37 schreef:
HakunaMatata schreef:
JoostS schreef:
LISSABON - Jan de Rooy uit Son stopt met het rijden van de Dakar-rally. Dat zei hij vrijdag tegen Omroep Brabant nadat bekend werd dat de rally dit jaar is afgelast vanwege de onveilige situatie in Mauritanië.

De Rooy weigert om nog langer door Afrika te rijden. Hij overweegt enkel nog deel te nemen als de rally in de toekomst buiten Afrika verreden wordt, bijvoorbeeld in Zuid-Amerika.

Nou, Jan heeft er dus schoon genoeg van...

Weten ze zeker dat ze Jan goed verstaan hebben? :roll: Ik heb altijd ondertiteling nodig

Volgens het journaal stopt Jan idd. Jammer dat er zo een eind aan je lange carriere moet komen.

Harry
Jan zei dat hij stopte met de Rally naar Dakar, maar heeft er ook bij verteld dat er nog anderre goede rally's zijn waar hij mischien start, "Ik stop met de dakar maar niet met rally" RTL7
Bartrallyfan

Berichtdoor hajojanse » za jan 05, 2008 9:39

Hallo,

Ik denk dat de beslissing om te stoppen, niet ingegeven is door een andere veiligheids inschatting, maar door een verzekerings technische kwestie.

Ik kom tot deze konklusie op volgende gronden:

Tot afgelopen woensdag spreekt de organisatie van een aanvaardbaar risiko en laat de rally noch gewoon door gaan. Er zijn geen wijzigingen in het veiligheids profiel. Mij bekend via insiders die werken aan deze profielen.

Frankrijk heeft op het ogenblik enkele kwesties met Mauretanien en om de politieke druk uit te oefenenen geven die een NEGATIEF reisadvies voor Mauretanien af. Parijs hoopt dat Mauretanien van NEGATIEF advies af wil om de Rally te houden en op Parijs toe gaat.

Bij een negatief reisadvies vervalt automtisch de plicht van een verzekering om uit te keren als men ondanks een negatief reisadvies toch daar heen vertrekt.

Ergo de Rally is in Mauretanien onverzekerd, dan kunnen de organisatoren alleen maar stoppen, rijden zonder goede verzekering gaat niet.

Dus dus de oorzaak van aflasting is eigenlijk een politiek konflikt waarbij die aanslag genomen is als stok om de hond te slaan en de Rally is de dupe.

BR

Hajo
hajojanse

Berichtdoor JoostS » za jan 05, 2008 10:46

Vrijdag, 04 Januari 2008-20.05 : Meer nieuws sijpelt stilaan binnen .......

Zopas hebben we kunnen vernemen dat de terreurdreiging echt wel serieus diende te worden genomen.

Volgens goede bronnen zijn er bewijzen uitgelekt waarop via satellietbeelden duidelijk zichtbaar is dat terroristische groeperingen bezig zijn zichzelf met hun wapens in te graven langsheen het traject van enkele Dakar etappes. Dit is bevestigd en zou de grond van de redenen zijn waarop de ASO directie heeft beslist om het grootste sport evenement op Afrikaans bodem te annuleren. Natuurlijk rees de vraag vanmiddag in Lissabon reeds waarom ASO zo makkellijk overstag ging voor deze onduidelijke dreiging maar nu stilaan deze geruchten de bovenhand nemen kan de ASO directie niet worden verweten de veiligheid van de deelnemers en volgers ten allen tijde boven de organisatie te stellen, maar ook de naar schatting duizenden illegale volgers die meetrekken met de Dakar karavaan en totaal onbeschermd en dikwijls slecht voorbereid hun eigen avontuur willen beleven. Zelfs indien zich iets zou voordoen bij deze onbesuisde avonturiers zou ASO onrechtstreeks toch verantwoordelijk worden gehouden en ook de negatieve weerklank ervan ondervinden.

bron: www.fransverhoeven.com
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Harry37 » za jan 05, 2008 11:26

Bartrallyfan schreef:
Harry37 schreef:
HakunaMatata schreef:
JoostS schreef:
LISSABON - Jan de Rooy uit Son stopt met het rijden van de Dakar-rally. Dat zei hij vrijdag tegen Omroep Brabant nadat bekend werd dat de rally dit jaar is afgelast vanwege de onveilige situatie in Mauritanië.

De Rooy weigert om nog langer door Afrika te rijden. Hij overweegt enkel nog deel te nemen als de rally in de toekomst buiten Afrika verreden wordt, bijvoorbeeld in Zuid-Amerika.

Nou, Jan heeft er dus schoon genoeg van...

Weten ze zeker dat ze Jan goed verstaan hebben? :roll: Ik heb altijd ondertiteling nodig

Volgens het journaal stopt Jan idd. Jammer dat er zo een eind aan je lange carriere moet komen.

Harry
Jan zei dat hij stopte met de Rally naar Dakar, maar heeft er ook bij verteld dat er nog anderre goede rally's zijn waar hij mischien start, "Ik stop met de dakar maar niet met rally" RTL7

klopt, idd alleen als dakar weer in afrika gehouden wordt rijdt hij daar niet meer.
Harry37

Berichtdoor sebas » za jan 05, 2008 11:42

Vanavond is er om 18:00uur een programma op RTL7 "De Rally die nooit begon"....
sebas

Berichtdoor Niels van de Poll » za jan 05, 2008 12:18

sebas schreef:Vanavond is er om 18:00uur een programma op RTL7 "De Rally die nooit begon"....

18:15 zegt RTL zelf.
Niels van de Poll

Berichtdoor sebas » za jan 05, 2008 13:03

Als je om 18:00uur kijkt ben je zeker optijd :lol:
sebas

Berichtdoor Bartrallyfan » za jan 05, 2008 17:27

hajojanse schreef:Hallo,

Ik denk dat de beslissing om te stoppen, niet ingegeven is door een andere veiligheids inschatting, maar door een verzekerings technische kwestie.

Ik kom tot deze konklusie op volgende gronden:

Tot afgelopen woensdag spreekt de organisatie van een aanvaardbaar risiko en laat de rally noch gewoon door gaan. Er zijn geen wijzigingen in het veiligheids profiel. Mij bekend via insiders die werken aan deze profielen.

Frankrijk heeft op het ogenblik enkele kwesties met Mauretanien en om de politieke druk uit te oefenenen geven die een NEGATIEF reisadvies voor Mauretanien af. Parijs hoopt dat Mauretanien van NEGATIEF advies af wil om de Rally te houden en op Parijs toe gaat.

Bij een negatief reisadvies vervalt automtisch de plicht van een verzekering om uit te keren als men ondanks een negatief reisadvies toch daar heen vertrekt.

Ergo de Rally is in Mauretanien onverzekerd, dan kunnen de organisatoren alleen maar stoppen, rijden zonder goede verzekering gaat niet.

Dus dus de oorzaak van aflasting is eigenlijk een politiek konflikt waarbij die aanslag genomen is als stok om de hond te slaan en de Rally is de dupe.

BR

Hajo
http://www.trucksfromholland.nl/index.p ... =16&id=468 de mauritanise regering rechtvaardigd het besluit van de organisatie niet, dus het zou wel eens kunnen kloppen wat je schrijft Hajo.
Bartrallyfan

Berichtdoor pedduhwick » za jan 05, 2008 18:42

mooie uitspraak van Stacey zojuist op RTL 7 :lol:
pedduhwick

Berichtdoor JoostS » za jan 05, 2008 20:24

pedduhwick schreef:mooie uitspraak van Stacey zojuist op RTL 7 :lol:

Over dat afvuren? :lol:
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor r199 » za jan 05, 2008 22:39

@ hajo

heb een interview gevonden met dhr ronn bailey

en denk nadat filmpje je mening wel iets bijstelt bailey verzorgt veiligheidspsoftware voor onderandere regeringen en leger
en die waren er manadag al achter dat het om terroristen ging

http://nl.youtube.com/watch?v=e-NbS-b1IF8

kijk maar eens
r199

!!!!

Berichtdoor Starkoo » za jan 05, 2008 23:12

mauritanie gewoon voor altijd vermeiden!
Starkoo

Berichtdoor A.H.S » za jan 05, 2008 23:35

Gijs G schreef:skon wage he

een onmeundig mooi wagentie :D
A.H.S

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden