Dakar 2008

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Turboboost » vr jan 04, 2008 18:03

Erg jammer, wat moet ik nu de eerste 2 weken op mijn werk doen? :wink: :lol:

Beetje krom dat je geen alternatieven kunt bieden als organisatie. Dat je dan geen gelijkwaardig programma kunt geven, oké, maar het af blazen? :( Zo'n wereld evenement en zoveel belangen, zal geen eenvoudige beslissing zijn geweest. :?. Ook zonde voor teams die nu wellicht sponsoren zien afhaken.

Hoe oud is Jan de Rooy eigenlijk inmiddels :?:

Edit: zie net een verslagje van Allard K. waarin een duidelijk antwoord wordt gegeven op bovenstaande stelling m.b.t. alternatieven.
Laatst bijgewerkt door Turboboost op vr jan 04, 2008 20:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Turboboost

Berichtdoor A.H.S » vr jan 04, 2008 18:19

Heel erg balen,maar ik denk toch dat het een goed besluit is
Zo'n rallyauto/truck is wel een heel makkelijk doelwit en een eenzame motorrijder ook.
Afwachten hoe als het volgend jaar gaat :?
A.H.S

Berichtdoor Harry37 » vr jan 04, 2008 18:40

HakunaMatata schreef:
JoostS schreef:
LISSABON - Jan de Rooy uit Son stopt met het rijden van de Dakar-rally. Dat zei hij vrijdag tegen Omroep Brabant nadat bekend werd dat de rally dit jaar is afgelast vanwege de onveilige situatie in Mauritanië.

De Rooy weigert om nog langer door Afrika te rijden. Hij overweegt enkel nog deel te nemen als de rally in de toekomst buiten Afrika verreden wordt, bijvoorbeeld in Zuid-Amerika.

Nou, Jan heeft er dus schoon genoeg van...

Weten ze zeker dat ze Jan goed verstaan hebben? :roll: Ik heb altijd ondertiteling nodig

Volgens het journaal stopt Jan idd. Jammer dat er zo een eind aan je lange carriere moet komen.

Harry
Harry37

Berichtdoor pedduhwick » vr jan 04, 2008 18:50

om 19.47 een update vanuit Lissabon op RTL 7
pedduhwick

Berichtdoor rimo1000 » vr jan 04, 2008 19:38

de moslins teroristen krijgen gewoon de over hand ze proberen alles naar de kloten te helpen(sorry ik ben gewoon heel erg telurgesteld hoe het er in de wereld aan toe gaat)
rimo1000

Berichtdoor Sjeik1981 » vr jan 04, 2008 19:54

rimo1000 schreef:de moslins teroristen krijgen gewoon de over hand ze proberen alles naar de kloten te helpen(sorry ik ben gewoon heel erg telurgesteld hoe het er in de wereld aan toe gaat)

Ik ben het helemaal met je eens, maar.......... het is de enige en juiste beslissing, wanneer ze het door zouden laten gaan en er vallen doden dat roept iedereen van hadden ze maar afgelast. Uiteindelijk kun ja als organisatie nooit voor iedereen de juiste beslissing nemen. Persoonlijk vind ik nogmaals dit de beste beslissing.
Sjeik1981

Berichtdoor Jeffrey » vr jan 04, 2008 20:13

Van deijne gaat door (met een beter veilig heidspaket (handgranaat en een mitraieur (of zo iets :P )

het is echt balen dat zo'n groot evenement niet door kan gaan :( :cry:
Jeffrey

Berichtdoor Rallyfanaat » vr jan 04, 2008 20:20

ik snap ook niet waarom de rally helemaal afgelast is,

wat jan ook al zei ze kunnen toch ook starten en dan tot de grens met Marotanie en dan weer terug? dan heb je toch wat gereden..
Rallyfanaat

Berichtdoor kraats » vr jan 04, 2008 20:38

Het is heel simpel: veiligheid boven alles!!!

Maar ik blijf erbij dat na alle voorgaande dreigingen de A.S.O. een alternatief had moeten hebben. Dit had nog best gekund op 28-12, toen de moord op de fransen plaatsvond. Ze konden in een eerdere editie toch ook een luchtbrug organiseren in 1 dag?

Ik blijf het gezien de geschiedenis heel erg slecht dat zo'n ervaren organisatie de ervaringen uit het verleden zo makkelijk naast zich neerlegt en er dus helemaal niks mee doet.
Echt te triest voor woorden!

Blijkt maar weer dat terroristen hun zaakjes beter voor elkaar hebben dan de "pratende wereldbevolking".
En weer heeft het terrorisme gezegevierd :cry: en laat de zogenaamd "sterke westerse wereld" het gewoon gebeuren.
En dit zal zeker niet de laatste keer zijn...... dus geef de terroristen maar eens ongelijk. (nu maar weer ontopic, want dit heeft allang niks meer met auto/motorsport te maken)
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Rallyfanaat » vr jan 04, 2008 20:56

ik snap het wel, veiligheid voorop.

maar waarom niet tot marotanie of een andere route uitzetten.. dat gaat niet zo snel, dat snap ik. maar heelemaal schrappen.. zonde.. maarja het is niet anders..
Rallyfanaat

Berichtdoor Holkers » vr jan 04, 2008 21:09

rimo1000 schreef:de moslins teroristen krijgen gewoon de over hand ze proberen alles naar de kloten te helpen(sorry ik ben gewoon heel erg telurgesteld hoe het er in de wereld aan toe gaat)

En omdat iedereen zo denkt, gaan we alles naar de kloten helpen...

Een terrorist wil 1 ding. Destabilisatie. Hoe hij dat voor elkaar krijgt maakt niet zoveel uit. Vliegtuigen in een flat, bommen tijdens een nieuwjaarsfeest, bermbommen in Irak. Mensen worden er bang voor, het land kan destabiliseren en in het geval met de Islamitische terroristen is de grootste reden het invoeren van de Sharia. We hebben hier in Nederland daar geen last van, het labiel worden van de regering zal niet zo heel erg snel lukken, zeker niet met enkele bommen of vliegtuigen. Maar!!! we willen niet het slachtoffer worden van deze gasten. We willen niet dat er enkele mensen in een kist naar huis gedragen moeten worden omdat enkele mensen een andere religie verheerlijken boven een ander. We willen niet dat we gevaar lopen en ik ben dan ook van mening dat de organisatie er goed aan gedaan heeft om de rally te stoppen. Oke, een heen en weer tripje naar Marokko had ook gekunt, maar dat op zo'n korte dag organiseren is erg moeilijk. Jammer maar helaas, volgend jaar misschien beter...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor rally for ever » vr jan 04, 2008 21:14

Ook ik vind het erg triest dat de dakar niet doorgaat, ik vind het vooral triest voor organisatie en deelnemers. Uiteraard is het voor ons toeschouwers ook vervelend, maar niet meer dan dat. Dat ligt voor de deelnemers en organisatie wel wat anders.

Voor wat betreft het hebben van een alternatief, ik denk dat het nogal een beetje uitmaakt of je een alternatief moet hebben voor 1 dag of voor zoals nu 9. Ook heb je nog met zoiets te doen als vergunningen etc, maw je kunt niet zomaar zeggen, ach laten we daar maar langs gaan.
Ik denk, mede omdat het een erg ervaren organisatie is, dat als er een optie was geweest ze daar echt wel gebruik van gemaakt zouden hebben.

Even voor alle duidelijkheid, ik heb nog niets hierover gezien op tv dus misschien zit ik er wel helemaal naast.

edit
Verder ben ik het helemaal met Maarten eens.
Laatst bijgewerkt door rally for ever op vr jan 04, 2008 21:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor Hein » vr jan 04, 2008 21:21

Rallyfanaat schreef:ik snap het wel, veiligheid voorop.

maar waarom niet tot marotanie of een andere route uitzetten.. dat gaat niet zo snel, dat snap ik. maar heelemaal schrappen.. zonde.. maarja het is niet anders..

Mauretanie is ruimschoots meer dan de helft van de hele Dakar, als ik me niet vergis gaan 8 van de 15 etappes door Mauretanie. Wat hou je dan nog over? Het klassement zou in de zandbak van Mauretanie gemaakt moeten worden.

Andere route heeft denk ik ook geen zin, dan moet je volgens mij door Mali en da's geloof ik ook geen haar beter dan Mauretanie. Volgens mij is daar in het verleden ook al eens trammelant geweest.

Ik kan me wel vinden in het besluit van ASO, hoe moeilijk en teleurstellend het ook is.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Sjeik1981 » vr jan 04, 2008 21:30

Ik ben het wel eens met een aantal mensen om op z`n minst een alternatieve route te hebben desnoods door noord-afrika (lees Tunesie en Egypte)

Maar goed
Sjeik1981

Berichtdoor rally for ever » vr jan 04, 2008 21:38

Sjeik1981 schreef:Ik ben het wel eens met een aantal mensen om op z`n minst een alternatieve route te hebben desnoods door noord-afrika (lees Tunesie en Egypte)

Maar goed

Misschien eerst eens bedenken wat dat allemaal met zich meebrengt; een complete 2e route hebben!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden