Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Franky schreef:TheBlue schreef:Hallo allemaal, ik heb ook nog een vraagje over de praktijkcursus. Is deze verplicht voor het behalen van je rijders licentie?
Ik lees namelijk op rallyschool.eu het volgende:Het Bestuur Sectie Rally's en de KNAF bevelen sterk het volgen van deze praktische rallytraining aan. De veiligheid van de rallysport en van de equipes is hier sterk bij gebaat.
Daarnaast zit ik te twijfelen om in een cup te starten (zodra ik mijn licentie heb). Raden jullie hierbij de 205cup of de 325i challenge aan en waarom?
Alvast bedankt voor de informatie!
Cursus is verplicht voor het behalen van je rijderslicentie.
205cup en 325i cup zijn 2 totaal verschillende dingen.
Beide wel low budget. De ene iets meer dan de ander.
De205cup is een hele leuke cup om te beginnen met de rallysport.
Voorwielaangedreven auto zoals tot op heden nog steeds de meeste rondrijdende auto's zijn.
De showrijders zullen de 325i meer prefereren vanwege imago en het dwars rijden.
Tijden ontlopen elkaar niet zoveel op de proeven.
sebas schreef:Ben ik nou zo gek of is er weer maar eens in een topic geknipt???
Wolter schreef:En wat betreft de tijden: de 325i's zijn op de buitenproeven sneller en de 205's op de industrieterreinen.
TheBlue schreef:Als ik naar de BMW's kijk zit daar inderdaad een hoop actie, dat maakt het aantrekkelijker, maar waarschijnlijk ook een stukje lastiger om mee te starten. Ik kan me namelijk voorstellen dat je bij je eerste rally-km's al je handen vol hebt aan het 'hard' gaan, laat staan 'dwars' gaan.
Hoe zit het eigenlijk met het verschil in 2 en 4 deurs bij die wagens, er is er (volgens mij) slechts 1 die met een 4deurs variant rijd. Zijn er grote nadelen van een 4 deurs tov een 2 deurs? Of maakt het weinig verschil?
Wederom bedankt!
Groetjes Bas
Turboboost schreef:Vergeet ook niet een stukje stijfheid van de body op zich. Maar als je hem compleet doorlast en een gelaste kooi van een behoorlijke kwaliteit dan zal "gewicht" het belangrijkste punt zijn. Anderzijds werkt men in die bmw-cup met een normauto (correct me if I'm wrong) en wordt alles omgerekend naar gewicht/pk's. Je nadeel zou dan meevallen denk ik?
Maar genoeg 2-deurs 325i's te koop toch?
(helaas valt dit bij een ix tegen )
Inderdaad,anyways,. ik heb me ook ingeschreven bij Garvelink.sebas schreef:En zo wordt de cursus in een hoekje geschoven qua discussie
Ik wacht in ieder geval nog steeds op de inschrijfbevestiging?
Heb me ingeschreven bij Dirk Garvelink..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast