WRC Ireland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor sharply.jac|NL » zo nov 18, 2007 15:14

DaveEVO schreef:Jasper en Martine zijn binnen op een prachtige 14e plek algemeen AfbeeldingAfbeelding

Resultaat groep N

1. 53 McSHEA-CLARKE Subaru Impr N4 3h18'11"300 99.5 km/h 0 0
2. 54 POZZO-STILLO Mitsubishi N4 3h18'55"400 + 00'44"10 0 0
3. 84 CATHCART-BRADY Subaru Impr N4 3h20'37"200 + 02'25"90 0 0
4. 93 VAN DEN HEUVEL- Mitsubishi N4 3h21'27"400 + 03'16"10 0 0
5. 39 AL ATTIYAH-PATT Subaru Impr N4 3h22'42"400 + 04'31"10 0 0
17. 81 WEIJS-VAN GOOR Mitsubishi N4 3h37'45"000 + 19'33"70 0 0

Op de laatste dag nog 2 man uit de top 5 gevallen.
sharply.jac|NL

Berichtdoor cvgn » zo nov 18, 2007 15:15

Ook Hans en Hans gefinishd, ondanks alle problemen toch nog een 32e plaats.

groeten uit Roosendaal
Lars en Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor WRC_holten » zo nov 18, 2007 15:17

sharply.jac|NL schreef:
DaveEVO schreef:Jasper en Martine zijn binnen op een prachtige 14e plek algemeen AfbeeldingAfbeelding

Jammer dat ze niet te volgen waren via WRC.com

daar kun je ze gewoon volgen. alleen bij de split times niet.
WRC_holten

Berichtdoor sharply.jac|NL » zo nov 18, 2007 16:05

WRC_holten schreef:
sharply.jac|NL schreef:

Jammer dat ze niet te volgen waren via WRC.com

daar kun je ze gewoon volgen. alleen bij de split times niet.

Ik bedoel de live coverage van de laatste KP. Na de finish van Loeb en de huldiging zijn ze gestopt met uitzenden. Waardoor we net een Nederlandse inbreng niet konden zien.
sharply.jac|NL

Berichtdoor rally for ever » zo nov 18, 2007 17:19

sharply.jac|NL schreef:

Resultaat groep N

1. 53 McSHEA-CLARKE Subaru Impr N4 3h18'11"300 99.5 km/h 0 0
2. 54 POZZO-STILLO Mitsubishi N4 3h18'55"400 + 00'44"10 0 0
3. 84 CATHCART-BRADY Subaru Impr N4 3h20'37"200 + 02'25"90 0 0
4. 93 VAN DEN HEUVEL- Mitsubishi N4 3h21'27"400 + 03'16"10 0 0
5. 39 AL ATTIYAH-PATT Subaru Impr N4 3h22'42"400 + 04'31"10 0 0
17. 81 WEIJS-VAN GOOR Mitsubishi N4 3h37'45"000 + 19'33"70 0 0

Op de laatste dag nog 2 man uit de top 5 gevallen.

Super resultaat!!!!!!!!!!!!!!!!
Zou mooi zijn als er voor volgend jaar budget kwam voor compleet PWRC!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor tiemen » zo nov 18, 2007 19:15

John Raven schreef:
Walter Geuzebroek schreef:
Dus, de reden waarom Weijs is opgestapt bij Heuvel, volgens de Telegraaf, berusten op aanames die niet correct waren!
Wanneer hij, zoals hij (weijs) zegt 'mindere' computer te krijgen, zou hij nu sneller moeten zijn! En dat valt toch wel vies tegen!
De tijden laten zien dat hij simpelweg Heuvel niet volgen kan! Om dan Heuvel te 'beschuldigen' dat hij minder materiaal zou krijgen, vind ik bedenkelijk :(
Dan had hij nu het tegendeel kunnen bewijzen en sneller te zijn dan Jasper. Dat hij dit nu niet laat zien, zegt mij genoeg. Naar mijn overtuiging moet hij gewoon sneller rijden, en niet zoveel zeuren!

Al zullen er mensen zijn die dit anders zien. Hij is gewoonweg niet snel genoeg, althans niet snel genoeg om Heuvel bij te kunnen houden, laat staan sneller te zijn. Dit is ook geen schande, maar zoek dan niet de 'fout' bij de preperateur, maar bij je rechtervoet!

Uitstekende conclusie!

Bullsh@t

Ik geef het je te doen in je tweede seizoen rallysport als er van je verwacht wordt kilometers te maken, met nog niet 1/10 van de ervaring van je teamgenoot en nauwelijks budget. Laat hem nu lekker wennen en zijn ding doen, hij hoeft niet meer te bewijzen dat hij snel is (kijk ook maar hier in Nederland), hij moet zorgen dat hij ervaring onder de riem krijgt.

De breuk met Rallyrent kent vele oorzaken, die hier niet besproken zullen/moeten worden. Was wel iets meer dan een computer...

Doet overigens niets af aan de prestatie van Jasper in Ierland. Die is subliem... :P

Ik weet een klein beetje van de meerdere oorzaken van de breuk. Ik zal deze niet noemen, let wel wanneer je zegt trager materiaal te krijgen dan je teamgenoot, had hij dit nu kunnen bewijzen! Dat hij dit niet heeft gedaan geeft aan dat het daar niet aan lag, dus de reden (meerdere) voor de breuk is dan, om je eigen woorden te gebruiken: Bullsh@t.

Dit neemt niets weg van de context waarin beiden reden. Weijs wist in welke context hij zou gaan rijden, hebben ze beiden niet hetzelfde budget gekregen? Uiteraard heeft hij een fractie van de ervaring van Jasper. In plaats van zich op te trekken aan zijn snelheid, om te leren, kiest hij ervoor om zijn eigen prestaties te vergoedelijken door te zeggen dat hij minder materiaal kreeg :oops: Zeer zwak vanuit het Weijs kamp!
Ik blij erbij dat hij gewoonweg harder moet rijden, en probeer te leren van die ander die sneller en meer ervaren is, maar het woord zegt het al: leren! Dan moet je dit ook willen, en dit laatste betwijfel ik ten zeerste.

Hij hoeft zich niet meer te bewijzen zeg je? Me dunk, hij moet zich zeker nog bewijzen! Je kunt niet zeggen dat na 1 jaar NL rally je niets meer hoeft te bewijzen aangaande je snelheid.

Gewoon gas geven en het uitblijven van resultaten niet afschuiven op je preparateur, dat dit niet de juiste manier was heeft zijn optreden in Ierland duidelijk laten zien. Hij is gevallen, zo simpel is het. En nu niet aankomen met punten als: ik geef het je te doen....., en hij heeft minder ervaring, enz. Hij heeft een kans om te leren laten liggen, omdat hij wel heel erg overtuigd is van zijn eigen kunnen. Wanneer dit dan tegenvalt, komt de ware aard naar boven. Zelfreflectie kan geen kwaad!

Dit is geen 'aanval' naar de persoon Weijs, maar een constatering vanaf mijn kant naar de sportman Weijs.

M.vr.gr.

Tiemen
tiemen

Berichtdoor Hein » zo nov 18, 2007 19:41

tiemen schreef:
John Raven schreef:
Dus, de reden waarom Weijs is opgestapt bij Heuvel, volgens de Telegraaf, berusten op aanames die niet correct waren!
Wanneer hij, zoals hij (weijs) zegt 'mindere' computer te krijgen, zou hij nu sneller moeten zijn! En dat valt toch wel vies tegen!
De tijden laten zien dat hij simpelweg Heuvel niet volgen kan! Om dan Heuvel te 'beschuldigen' dat hij minder materiaal zou krijgen, vind ik bedenkelijk :(
Dan had hij nu het tegendeel kunnen bewijzen en sneller te zijn dan Jasper. Dat hij dit nu niet laat zien, zegt mij genoeg. Naar mijn overtuiging moet hij gewoon sneller rijden, en niet zoveel zeuren!

Al zullen er mensen zijn die dit anders zien. Hij is gewoonweg niet snel genoeg, althans niet snel genoeg om Heuvel bij te kunnen houden, laat staan sneller te zijn. Dit is ook geen schande, maar zoek dan niet de 'fout' bij de preperateur, maar bij je rechtervoet!

Uitstekende conclusie!

Bullsh@t

Ik geef het je te doen in je tweede seizoen rallysport als er van je verwacht wordt kilometers te maken, met nog niet 1/10 van de ervaring van je teamgenoot en nauwelijks budget. Laat hem nu lekker wennen en zijn ding doen, hij hoeft niet meer te bewijzen dat hij snel is (kijk ook maar hier in Nederland), hij moet zorgen dat hij ervaring onder de riem krijgt.

De breuk met Rallyrent kent vele oorzaken, die hier niet besproken zullen/moeten worden. Was wel iets meer dan een computer...

Doet overigens niets af aan de prestatie van Jasper in Ierland. Die is subliem... :P

Ik weet een klein beetje van de meerdere oorzaken van de breuk. Ik zal deze niet noemen, let wel wanneer je zegt trager materiaal te krijgen dan je teamgenoot, had hij dit nu kunnen bewijzen! Dat hij dit niet heeft gedaan geeft aan dat het daar niet aan lag, dus de reden (meerdere) voor de breuk is dan, om je eigen woorden te gebruiken: Bullsh@t.

Dit neemt niets weg van de context waarin beiden reden. Weijs wist in welke context hij zou gaan rijden, hebben ze beiden niet hetzelfde budget gekregen? Uiteraard heeft hij een fractie van de ervaring van Jasper. In plaats van zich op te trekken aan zijn snelheid, om te leren, kiest hij ervoor om zijn eigen prestaties te vergoedelijken door te zeggen dat hij minder materiaal kreeg :oops: Zeer zwak vanuit het Weijs kamp!
Ik blij erbij dat hij gewoonweg harder moet rijden, en probeer te leren van die ander die sneller en meer ervaren is, maar het woord zegt het al: leren! Dan moet je dit ook willen, en dit laatste betwijfel ik ten zeerste.

Hij hoeft zich niet meer te bewijzen zeg je? Me dunk, hij moet zich zeker nog bewijzen! Je kunt niet zeggen dat na 1 jaar NL rally je niets meer hoeft te bewijzen aangaande je snelheid.

Gewoon gas geven en het uitblijven van resultaten niet afschuiven op je preparateur, dat dit niet de juiste manier was heeft zijn optreden in Ierland duidelijk laten zien. Hij is gevallen, zo simpel is het. En nu niet aankomen met punten als: ik geef het je te doen....., en hij heeft minder ervaring, enz. Hij heeft een kans om te leren laten liggen, omdat hij wel heel erg overtuigd is van zijn eigen kunnen. Wanneer dit dan tegenvalt, komt de ware aard naar boven. Zelfreflectie kan geen kwaad!

Dit is geen 'aanval' naar de persoon Weijs, maar een constatering vanaf mijn kant naar de sportman Weijs.

M.vr.gr.

Tiemen

Je weet hopelijk toch wel in welke krant je het gelezen hebt? Die slaan wel vaker de plank mis hoor. Belletje en klepeltje verhaal.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor rally for ever » zo nov 18, 2007 20:02

Hein schreef:
tiemen schreef:
John Raven schreef:

Uitstekende conclusie!

Bullsh@t

M.vr.gr.

Tiemen

Je weet hopelijk toch wel in welke krant je het gelezen hebt? Die slaan wel vaker de plank mis hoor. Belletje en klepeltje verhaal.

Vreemd, eerst zeggen dat je meer weet van verdere redenen, vervolgens toch er vanuit gaan dat het genoemde tragere materiaal de enige reden is..................... :?

Ik wordt vaak, zo ook in dit geval, erg moe van mensen die zonder alle feiten te weten hun mening klaar hebben en dan ook direct ventileren. Zeker als dit gepaard gaat met het redelijk afkraken van personen. :roll:

Persoonlijk vind ik dat beide, ook mede gezien de soms erg trickie omstandigheden, het erg goed gedaan hebben. :lol:
Het zou erg mooi zijn als ze alle twee ( vier ) volgend jaar een compleet seizoen kunnen draaien.
rally for ever

Berichtdoor hajojanse » zo nov 18, 2007 21:49

Hallo

Ik vraag me af of dit Forum de juisteplaats is om te discussieren over problemen die twee personen met elkaar hebben. Ik denk dat de spelers dat moeten zelf onder elkaar moeten oplossen.

Ik denk ook dat de rallysport er niet mee geholpen is als anderen halve informatie (ook al weten ze meer zoals ze beweren) dit hier posten.

Ik denk dat: Niet tegenaan bemoeien, zo lang men zelf geen speler in dit geval is, de beste weg is.

Verder heeft dit weinig met WRC Ierland te doen.

Hajo
hajojanse

Berichtdoor henk » zo nov 18, 2007 22:05

hajojanse schreef:Hallo

Ik vraag me af of dit Forum de juisteplaats is om te discussieren over problemen die twee personen met elkaar hebben. Ik denk dat de spelers dat moeten zelf onder elkaar moeten oplossen.

Ik denk ook dat de rallysport er niet mee geholpen is als anderen halve informatie (ook al weten ze meer zoals ze beweren) dit hier posten.

Ik denk dat: Niet tegenaan bemoeien, zo lang men zelf geen speler in dit geval is, de beste weg is.

Hajo

helemaal mee eens.
en verder....top gereden jongens, zag er super uit :!:
ik vond het super om van dichtbij meegemaakt te hebben en ik weet zeker dat ik ook namens de rest van de groep kan spreken.
ik heb het iedergeval enorm naar mijn zin gehad met de hele groep daar, iedereen bedankt daarvoor!
henk

Berichtdoor rally for ever » zo nov 18, 2007 22:13

henk schreef:
hajojanse schreef:Hallo

Hajo

helemaal mee eens.
en verder....top gereden jongens, zag er super uit :!:
ik vond het super om van dichtbij meegemaakt te hebben en ik weet zeker dat ik ook namens de rest van de groep kan spreken.
ik heb het iedergeval enorm naar mijn zin gehad met de hele groep daar, iedereen bedankt daarvoor!

Sluit wel aardig aan bij wat ik bedoelde te zeggen, en dus helemaal mee eens!!
rally for ever

Berichtdoor henk » zo nov 18, 2007 23:28

zelfs de complimenten aan jasper en Martine op Eurosport net......erg mooi om te horen.
henk

Berichtdoor erikjan » ma nov 19, 2007 0:02

henk schreef:zelfs de complimenten aan jasper en Martine op Eurosport net......erg mooi om te horen.

inderdaad !

fraaie rally trouwens, en jammer dat 'ie in 2008 niet meer op de WK kalender staat...

vooral die laatste KP langs de oceaan is prachtig :D

ik heb het hele weekend genoten van de beelden op Eurosport.
erikjan

Berichtdoor henk » ma nov 19, 2007 0:30

erikjan schreef:
henk schreef:zelfs de complimenten aan jasper en Martine op Eurosport net......erg mooi om te horen.

inderdaad !

fraaie rally trouwens, en jammer dat 'ie in 2008 niet meer op de WK kalender staat...

vooral die laatste KP langs de oceaan is prachtig :D

ik heb het hele weekend genoten van de beelden op Eurosport.

als het goed is in 2009 weer op de kalender en dan om en om met wales :)
henk

Berichtdoor Brullo » ma nov 19, 2007 11:54

Modbreak: Op verzoek van Brullo post aangepast.
Brullo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden