oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor gerard » vr nov 02, 2007 20:33

dhautosport schreef:wie heeft er per ongeluk nog oude rally fotos van kadett c gt/e's in een schoenedoos op zolder liggen.

Hallo DH

Ik heb erg veel foto,s van kadett gt/e
dealerteam holland end 1979-1982

gerard
gerard

Bosch

Berichtdoor Bertvans » vr nov 02, 2007 20:37

Afbeelding

Bedoel je deze?
Op de bekende vlasakkers.......schitterende proef.
Bertvans

Re: Bosch

Berichtdoor gerard » vr nov 02, 2007 20:42

Bertvans schreef:Afbeelding

Bedoel je deze?

Was dit de 3e Amac tulpenrally van 17 april 1982 waar Jan Bak in zijn Porsche 911 sc met 1 seconde won van henk Vossen?
gerard

Berichtdoor LeonM » vr nov 02, 2007 20:47

Ton Van Spanje schreef:
JoostS schreef:Afbeelding
Kwam deze tegen op een Pools forum, zag NL's kenteken, verder geen idee wie het zijn...

Joost
't Is een FSO Polonez. Volgens mij was dat Geert (?) Vermeer

Zou goed kunnen, die deed toen iets bij die importeur, dacht ik.
Volgens mij was FSO toen onder de Daewoo-vlag, en was dit een Daewoo FSO Prima. Ik dacht dat er een Rover! motor in lag, en dat deze auto opgebouwd was in opdracht van de toenmalige importeur. Als ik me niet vergis. Auto reed Zestienhoven 1996 in "mijn" klasse, de A6. Ik weet zeker dat Jacco de Kluiver toen navi was. De auto op de foto herken ik, alleen die inzittenden niet, is i.i.g. niet Jacco, die ernaast zit :roll:
Laatst bijgewerkt door LeonM op vr nov 02, 2007 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.
LeonM

Berichtdoor Bertvans » vr nov 02, 2007 20:52

gerard schreef:
Bertvans schreef:[img]

Bedoel je deze?

Was dit de 3e Amac tulpenrally van 17 april 1982 waar Jan Bak in zijn Porsche 911 sc met 1 seconde won van henk Vossen?

Nee, dit was in 1986.
Bertvans

Berichtdoor John » vr nov 02, 2007 20:56

Bart schreef:
JoostS schreef:Afbeelding
Kwam deze tegen op een Pools forum, zag NL's kenteken, verder geen idee wie het zijn...

Volgens mij is het de waalhaven sprint en aan de reclame te zien zal het wel iets te maken hebben met Michel Jongmans :wink:

Aan het Rally BBS te zien wel, Michel was al erg bezig met internet en rally's
John

Berichtdoor manta-sport » vr nov 02, 2007 20:57

Bertvans schreef:
gerard schreef:

Bedoel je deze?

Nee, dit was in 1986.

Hij reed pas rally's van af 1985 (zie 1 pagina terug)
manta-sport

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr nov 02, 2007 21:12

Bertvans schreef:
gerard schreef:

Bedoel je deze?

Nee, dit was in 1986.

Uit mijn plakboek

Zelfde jaar, zelfde rally, zelfde autotype, andere rijder

Tommi Palmqvist op de Vlasakkers

Afbeelding

De linkerdeur is als ik mij goed herinner geleend bij John Bosch nadat die deur er eerst door Stig Andervang uitgereden was.
Stig kreeg zijn RS200 niet meer op tijd stil aan de stopfinish van een proef en reed de openstaande deur van Tommi eruit.

Foto van Stig op één van de eerste proeven die dag

Afbeelding
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr nov 02, 2007 21:22

LeonM schreef:Zou goed kunnen, die deed toen iets bij die importeur, dacht ik.
Volgens mij was FSO toen onder de Daewoo-vlag, en was dit een Daewoo FSO Prima.
Ik dacht dat er een Rover! motor in lag, en dat deze auto opgebouwd was in opdracht van de toenmalige importeur.

En als ik me niet vergis heeft deze auto (of een sistercar?) haar autosportdebuut gemaakt bij races op Zandvoort
en in ieder geval daar wel met Geert Vermeer aan het stuur.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Peer » za nov 03, 2007 6:25

Die FSO Prima reed ergens in 1996 en werd als ik me niet heel sterk vergis bestuurd door twee monteurs die normaal bij Jongmans sleutelden, Biesheuvel zat er volgens mij ook tussen om te proberen er een cup van te maken, het was tenslotte een "Daewoo FSO Prima".
Als dit Waalhaven was dan waren het Marcel van Werkhoven/Jan Veenhuizen. Jacco heeft er inderdaad ooit ook wel naastgezeten.
Peer

foto's

Berichtdoor Kees van Ginneke » za nov 03, 2007 10:50

Deze foto's zijn gemaakt tijdens de Hellendoornrally 1985. Te zien zijn John Bosch en Lambert Peters in hun Audi Quattro A1 gr.B

Afbeelding

Afbeelding

mooie tijd was dit !
Kees van Ginneke

Berichtdoor MarcelvW » za nov 03, 2007 10:54

De Rally Daewoo FSO Prima was een project van Abimex, de toenmalige importeur van FSO. Abimex maakte deel uit van onder andere de Mitsubishi import organisatie.
Deze FSO is in eerste instantie geprepareerd voor promotionele doeleinden op het circuit.
Begin 1996 is het plan opgevat om de auto in te gaan zetten in rallyland. Ook is er inderdaad gesproken over het opzetten van een cup.
Ik ben toen gevraagd door Abimex om deze auto om te bouwen naar rallyautospecs om het seizoen 1996 als test uit te rijden. Ook de KNAF verleende zijn medewerking, met bemoeienis van Nico Biesheuvel, om de auto zonder homologatie, wel buiten het klassement om, te laten starten.
Het was best een dikke auto, naarmate het seizoen vorderde werden gewichtbesparing en vermogen geraliseerd. Zelfs de laatste twee rallysprints was een 6 bak gemonteerd (zelf sequentiëel). De auto was standaard uitgerust met een Rover K 116 motor met 110 PK, op het laatst had de auto 215 pk op de (achter) wielen en was snel en betrouwbaar. Helaas liet het onderstel (bladveren) en de onderbemeten remmen een echt goede tijd niet toe. Omdat tijdens het seizoen 1996 Daewoo Korea de fabriek in Polen gekocht had kreeg Abimex opzegging van het importeurschap en stierf het project een vroegtijdige dood. Het was wel een leuke periode.

Over de actie op de foto;

Auto wordt op de Waalhaven Rallysprint bestuurd door Marcel van Werkhoven en genavigeerd door Jan Veenhuizen. De auto was net daarvoor terugekomen van een rondje fabriek waarbij vergeten was de hoofdremcilinder deugdelijk vast te zetten. Iedereen kent de situatie, waalhaven, start, 300m Left. Op het moment van remmen blijkt er geen remvermogen te zijn. We konden toen kiezen rechtdoor het publiek in of toch proberen de bocht te pakken, dat laatste is om begrijpelijke reden gekozen, nu nog steeds heeft de bewuste lantarenpaal de sporen van het ongeluk van 10 jaar geleden.
Jacco de Kluijver heeft genavigeerd in rallysprint Hulst en Spaanse Polder.
Michel Jongmans heeft tijdens de rallysprint Amsterdam de dubbelstart meegereden op uitnodiging van ondergetekende.
MarcelvW

Berichtdoor briljant » za nov 03, 2007 12:14

MarcelvW schreef:Iedereen kent de situatie, waalhaven, start, 300m Left. Op het moment van remmen blijkt er geen remvermogen te zijn. We konden toen kiezen rechtdoor het publiek in of toch proberen de bocht te pakken, dat laatste is om begrijpelijke reden gekozen, nu nog steeds heeft de bewuste lantarenpaal de sporen van het ongeluk van 10 jaar geleden.
Wij hebben die bewuste paal al eens op een haar na gemist. :oops:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor John » di nov 06, 2007 22:44

Afbeelding

Een van de mooiste Impreza's ooit (vind ik)
John

Berichtdoor John » di nov 06, 2007 22:51

Afbeelding

toch aardig wat sprongen voorwaarts gemaakt inmiddels
John

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch