Slowly Sideways Twente

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Josti » zo okt 28, 2007 2:29

Ton Van Spanje schreef:Een Porsche 944 heeft in ieder geval nooit deelgenomen aan een rally voor het wereldkampioenschap. :shock:

Dat is volgens mij een ex-Walter Röhrl Porsche (dacht gereden in 1981, tijdens de Hunsrück Rally). Misschien zegt dat al genoeg.

De 205 "Turbo 16" in Barneveld was zeker een replica.
Josti

Berichtdoor Turboboost » zo okt 28, 2007 7:42

Eep Borgers/Herry van de Vlierd (NL/NL) Herry van de Vlierd (NL) Opel Kadett GSI 16V SLSW
Han Beimer/Marijke Beimer (NL/NL) Han Beimer (NL) Mercedes Benz 450 SLC 5.0 SLSW
Jouter Feddema/Egbert Kamp (NL/NL) Egbert Kamp (NL) BMW 325ix SLSW

Ja, echte "Slowly" auto's om van te smullen.........

Guus, mee eens, :wink: maar lees eens mijn enige reactie iets terug in dit topic. Wellicht krijg je dan een ander beeld. Ik zou ons, logisch gezien, nooit opgeven, ware het niet dat wij met een hele andere reden daar rijden. 8) Dat er op de inschrijving "slsw" achter staat geeft het voor sommigen hier, wellicht terecht, een hele zware lading.

Feit is dat als men het gewoon de naam "demo-programma" had gegeven deze hele discussie niet was ontstaan. :wink:
Turboboost

Berichtdoor mr_nice_guy73 » zo okt 28, 2007 8:07

Ton Van Spanje schreef:Henk,

Heel simpel. Ik begin met een aantal zaken op te noemen waardoor bij mij twijfel is ontstaan of alles wel conform het Reinhard Klein verhaal is. Ik sluit dan resumerend af met een vraag. En die is dat ik mij afvraag of het volgens de regels gaat als ik zie dat er bijvoorbeeld een Porsche 944 in de deelnemerslijst staat. Een auto die NOOIT heeft deelgenomen aan een rally voor het wereldkampioenschap. Toch een heel duidelijke en gezien die 944, ook een begrijpelijke vraag dacht ik. Maar zolang niemand mij een concreet antwoord geeft en maar om de brij blijft heen draaien ontstaat bij mij ontzettend jeuk. De mensen die mij kennen weten dat ik dan de onderste steen boven wil hebben.

Ik weet intussen voldoende.

Ik snap niet waar jij je zo druk om maakt? Ook al is het niet officieel via de Klein organisatie heb jij daar meer of minder om Ton? Het enigste wat jij nu doet is het plezier proberen af te pakken van mensen die willen gaan demonstreren en vooral de mensen die ze graag willen zien rijden. En ook al zal er wat gebeuren dan is het toch een risico voor die rijder en de organisatie (euregio rally)? Of het moet zo zijn dat jij alles financiert en alle verantwoording op je neemt? Laten we er een mooi afsluit rally van maken we moeten lang genoeg weer wachten op de eerst volgende rally in Nederland :cry:
mr_nice_guy73

Berichtdoor nkroeze » zo okt 28, 2007 8:56

mr_nice_guy73 schreef:
Ton Van Spanje schreef:Henk,

Heel simpel. Ik begin met een aantal zaken op te noemen waardoor bij mij twijfel is ontstaan of alles wel conform het Reinhard Klein verhaal is. Ik sluit dan resumerend af met een vraag. En die is dat ik mij afvraag of het volgens de regels gaat als ik zie dat er bijvoorbeeld een Porsche 944 in de deelnemerslijst staat. Een auto die NOOIT heeft deelgenomen aan een rally voor het wereldkampioenschap. Toch een heel duidelijke en gezien die 944, ook een begrijpelijke vraag dacht ik. Maar zolang niemand mij een concreet antwoord geeft en maar om de brij blijft heen draaien ontstaat bij mij ontzettend jeuk. De mensen die mij kennen weten dat ik dan de onderste steen boven wil hebben.

Ik weet intussen voldoende.

Ik snap niet waar jij je zo druk om maakt? Ook al is het niet officieel via de Klein organisatie heb jij daar meer of minder om Ton? Het enigste wat jij nu doet is het plezier proberen af te pakken van mensen die willen gaan demonstreren en vooral de mensen die ze graag willen zien rijden. En ook al zal er wat gebeuren dan is het toch een risico voor die rijder en de organisatie (euregio rally)? Of het moet zo zijn dat jij alles financiert en alle verantwoording op je neemt? Laten we er een mooi afsluit rally van maken we moeten lang genoeg weer wachten op de eerst volgende rally in Nederland :cry:

Jij draait het nu om! Als er wel wat gebeurt dan.... Nee, hooooo, stop, ZO werkt het niet natuurlijk! Geen verzekering, slechte publiciteit Euregio / NL Rallysport en zeer zeker ook de echte Slowly Sideways die geraakt wordt.... Zo werkt het spelletje natuurlijk niet!

En sorry hoor, maar met de inschrijving van (sorry Jouter, niet persoonlijk, dat weet je...) mensen als Jouter / Eep etc. etc. heeft het echt helemaal niets meer met Slowly Sideways te maken.....

Het naam van het beestje maakt mij in dit geval niet uit (ondanks dat het verre van netjes/slim/chique/verstandig is). Of het nou demo heet o.i.d. dat veranderd niks aan de zaak.... De vragen blijven dan namelijk allemaal staan...
nkroeze

Berichtdoor nkroeze » zo okt 28, 2007 8:59

Berto schreef:
nkroeze schreef:
Berto schreef:
nkroeze schreef: Volgens mij is de rallysport in Nederland prima geregeld, en kan je met zeker 80% van de hier bedoelde ingeschreven auto's ook gewoon in een rally starten..... Wel of geen replica..... Geen discussie over ervaring/toelating.... Geen vraagtekens bij de verzekering....

Eh.....nee.

Wat dacht je van: (ook bij Klein)

-uitgehomologeerde:
*stoelen
*gordels
*overalls
*helmen

-geen brandblusinstallatie
-geen brandvertragend ondergoed
-geen gehomologeerde handschoenen
-geen werkende (buiten) hoofdstroomschakelaar
-geen gehomologeerde banden, remmen, velgen e.d.

enz. enz.

En dat ga je nu als pluspunten noemen? Is dat niet de wereld op z'n kop draaien?!?!?

ik lees in mijn eigen tekst nergens : pluspunten????
ik geef alleen maar aan dat je met onze auto's niet zomaar in een reguliere wedstrijd kan deelnemen zoals jij stelt.

Excuus, pluspunten was inderdaad minder sterk bewoord. Maar anders gezegd, je gaat juist dat soort dingen (FANTASTISCHE) veiligheidsregels die we hier in NL hebben noemen om het toe te staan.... Ik snap dat niet helemaal, waarom hebben we dan de regels? Het is wel je eigen veiligheid waar het dan over gaat..... En dat is toch juist ook een stukje schoonheid van de sport? Of zien jullie het alleen maar als overbodige kosten.... (Wat ik me overigens van jou niet kan voorstellen....)
nkroeze

Berichtdoor zpoint » zo okt 28, 2007 9:21

Turboboost schreef:
Guus, mee eens, :wink: maar lees eens mijn enige reactie iets terug in dit topic. Wellicht krijg je dan een ander beeld. Ik zou ons, logisch gezien, nooit opgeven, ware het niet dat wij met een hele andere reden daar rijden. 8) Dat er op de inschrijving "slsw" achter staat geeft het voor sommigen hier, wellicht terecht, een hele zware lading.

Feit is dat als men het gewoon de naam "demo-programma" had gegeven deze hele discussie niet was ontstaan. :wink:

Helemaal goed brandweerman :D :D
Het gaat om het principe, waar je voor staat. Nu wordt de naam slowly te grabbel gegooid. Met alle respect voor de deelnemers. Maar deze slowly is niet de echte slowly :? :x

En ik ga bijna denken dat het nu een vergaarbak (lees klasse) aan het worden is voor auto's die niet optijd klaar of gekeurd zijn :?: :?:
Afbeelding
zpoint

Berichtdoor Franky » zo okt 28, 2007 9:44

Vorig jaar hebben ze de H auto's ook niet gekeurd.
Zelf had ik wel aangeboden om de 205T16 te laten keuren maar dat wilde de KNAF TC niet eens.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Turboboost » zo okt 28, 2007 9:45

En sorry hoor, maar met de inschrijving van (sorry Jouter, niet persoonlijk, dat weet je...) mensen als Jouter / Eep etc. etc. heeft het echt helemaal niets meer met Slowly Sideways te maken.....

Had hem al zien aankomen hoor! :wink: Een gezonde discussie is nooit weg hoor, zeker niet als je een link plaatst op je site naar die van de "echte" slowly sidewaysclub. Daarmee schep je toch verwachtingen.

Laat ik het zo zeggen dat wij een hele goede reden hebben om zondag wat kilometers te maken zonder de druk van een wedstrijd (zie onze site). Zoals ik al eerder vermelde moet je het "slsw" teken bij de inschrijving even los zien van onze daadwerkelijke inzet op de zondag.

Hoe dat bij de anderen zit en de andere genoemde punten daar meng ik mij maar even niet in. Zeker ook omdat ik er te weinig vanaf weet. 8)

Ik bekijk het vanuit het oogpunt van het publiek dat hierdoor gewoon de gehele dag vermaakt wordt met meer rally auto's dan ooit in en rondom Hengelo.
Turboboost

Berichtdoor TWENGELTJE » zo okt 28, 2007 10:12

Als liefhebber van de rallysport vind ik het jammer dat er iedere keer weer mensen opstaan die moeten mekkeren over dit soort niet relevante zaken

Zoals reeds eerder vermeld hebben wij van de organisatie wel degelijk kontakt gezocht met Dhr Klein
De naam Slowly Sideways is echter geen beschermde naam en iedere organisatie is vrij om er een eigen invulling aan te geven want niet wil zeggen dat je er maar van alles in kunt onderbrengen

Inderdaad had de benaming ``demoklasse`` een betere bewoording geweest maar het is nu eenmaal zo en het word door ons niet meer teruggedraaid

Ik wens iedereen, toeschouwer of deelnemer of helper, een fantastisch rallyweekend en hopen dat het mooi weer is

Wat betrefd de kadett van Eep Borgers dit is een originele fabrieksrallyauto ( chassisnr 17) waar er nog maar twee van zijn
TWENGELTJE

Berichtdoor SylviaVisser » zo okt 28, 2007 10:37

" Als liefhebber van de rallysport vind ik het jammer dat er iedere keer weer mensen opstaan die moeten mekkeren over dit soort niet relevante zaken "

Een aantal zaken over veiligheid afdoen als niet relevant vind ik wat vreemd. Willen we onze ozo geliefde sport uit blijven voeren, zal het toch met alle (verplichte) veiligheids maatregelen moeten.
Om nog even te wrijven over de 'regels' voor deze klasse: zo wil iedereen wel rally rijden natuurlijk, wel de wagen (begrijp me goed, ik weet dat dat ook geld kost) maar zonder de extra kosten voor veiligheid. En kom bij mij echt niet aan met dat er "voorzichtig en rustig" gereden wordt......

Groet Syl, die gewoon komend seizoen weer verder investeerd en de HANS aanschaft....
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor hajojanse » zo okt 28, 2007 10:49

Hallo,

ik denk dat de velen die referen aan Herrn Klein een paar dingen over het hoofd zien, ik woon in Duitsland en heb me de moeite genomen de webseite van SlowlySideways te lezen.

1. SlowlySideways is geen z.g. "e.V." dus geen vereniging, dus een regelgeving in juridische zin bestaat niet, het zijn alleen ideen van dhr. Klein (deze ideen vindt ik leuk, maar dat terzijde)

2. Hierdoor is SlowlySideways geen officiele benaming, een ieder mag zijn groep zo noemen

3. Het is een prive initiatief, waarbij dhr. Klein duidelijk maakt dat ALLE verantwoording ligt bij de Rally organisatie en de aangemelde rijders

4. Dat Slowly geen wedstrijd karakter kent, maar het een demonstratie is, dus geen regels behalve "Verkehrsrecht", hierdoor valt het automatisch naar Duits Recht onder de WA, hierdoor als over de weg moeten de autos aan de "Strassenverkehrsordnung" voldoen. Is het op afgesloten wegen, dan is het de overheid op zijn Duits "wurst". Dan valt het onder de partikuliere WA, zover die voor deze aktiviteiten een clausule heeft.

5. Dhr. Klein biedt de personen die bezitters van autos die volgens hem in aanmerking komen volgens zijn eigen opgestelde kriteria de mogelijkheid zichzelf bij een Rally te melden en de Rallyorganisatie kan deze akcepteren.

Het is dus een in juridische zin een overeenkomst tussen Rallyorganisatie en bezitter/rijder van een Auto. Dhr Klein schrijft duidelijk op zij webseite dat hij hier volledig buiten staat.

Dus laten de Rallyorganisaties toch zelf beslissen wat zij als demonstratie toelaten, en laten zijzelf het publiek zoveel mogelijk vermaken. hiermee is de rallysport als meeste gedient.

Volgens mij moet de Rally organisatie, dan zelf de veligheidsnormen aan deze inschrijvingen opleggen, dus voor voorrij autos en zg. demonstraties want daar gaat het ook volgens Herr klein om. Of de KNAF moet regels stellen waaraan demo autos en rijders aan moeten voldoen.

Hajo Janse
hajojanse

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo okt 28, 2007 13:17

Josti schreef:
Ton Van Spanje schreef:Een Porsche 944 heeft in ieder geval nooit deelgenomen aan een rally voor het wereldkampioenschap. :shock:

Dat is volgens mij een ex-Walter Röhrl Porsche (dacht gereden in 1981, tijdens de Hunsrück Rally). Misschien zegt dat al genoeg.

De 205 "Turbo 16" in Barneveld was zeker een replica.

Joost,

De bedoelde 944 is NIET de auto zoals jij bedoelt. De Monet Porsche was een 924GT

De 205T16 was, en dat heb ik gisteren van een zeer boze echte Slowly deelnemer begrepen absoluut geen T16. Was een doodgewone 205 met een smalle carrosserieset.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo okt 28, 2007 13:28

Berto schreef:edit: verwijderd door mezelf

Ton bedankt! Ik heb in ieder geval GEEN zin meer in de Euregio.

edit: verwijderd door mezelf

Ben je boos Berto?

Nee. Ik ben pisnijdig! :evil:
ik wordt hier zo verschrikkelijk moe van.....

Berto

Je kunt nu wel zo reageren naar mij toe, maar intussen weet ik dat je zelf een komplete boterberg op je hoofd hebt.

Even terug naar het begin. Ik vraag, nav de vermelding van die Porsche 944 in de startlijst. of het een echt Slowly gebeuren is tijdens de Euregio.

Daarop komt er een hoop gekrakeel los van een aantal mensen.

Ik krijg daarna wat telefoontjes (oa. van Götz) en mailtjes, wat bij mij een hele verheldering is geworden.

Hebben jij en Götz je wel beseft dat deze actie tot een k*tgevoel bij jullie collegarijders heeft veroorzaakt. Hebben jullie wel het besef dat een aantal van deze mensen veel tijd en energie in hun wagenpark stoppen om WEL een juiste auto te bouwen? Ik zal geen namen noemen, wel wat auto's die momenteel alleen al in nederland staan of in opbouw zijn. ex Safari fabrieks Toyota Celica, Nissan 240RS, Datsun 240Z, Fiatt 131 Abarth.

Dat door mijn vraag twee demo team Raalte figuren eerst als door een wesp gestoken naar mij reageren. Dat blijkt na de diverse berichten begrijpelijk.

Maar nogmaals, kom bij mij niet aan zetten met jouw reactie. Jij BENT DEGENE DIE FOUT ZIT.

komt ook nog een stukje via een PB naar je toe :x
Ton Van Spanje

Berichtdoor hajojanse » zo okt 28, 2007 13:50

@ De heer van Spanje

of het een echt Slowly gebeuren is tijdens de Euregio.

Ik geloof dat U niet beseft dat dhr. Klein geen ECHT Slowly gebeuren heeft. Wel een uiterst goed initiatief.

Men dient er eerst een vereniging met Regelement op te richten. Dit bestaat naar Duitse Wetgeving totaal niet, daar hier steeds gesproken wordt van dhr. Klein, lijkt het mij beter om eerst tot oprichting over te gaan van een vereniging, voordat men over rechten en plichten praat die nu niet bestaan .

Hajo Janse
hajojanse

Berichtdoor actionmedia4all.com » zo okt 28, 2007 15:14

hajojanse schreef:Hallo,

ik denk dat de velen die referen aan Herrn Klein een paar dingen over het hoofd zien, ik woon in Duitsland en heb me de moeite genomen de webseite van SlowlySideways te lezen.

1. SlowlySideways is geen z.g. "e.V." dus geen vereniging, dus een regelgeving in juridische zin bestaat niet, het zijn alleen ideen van dhr. Klein (deze ideen vindt ik leuk, maar dat terzijde)

2. Hierdoor is SlowlySideways geen officiele benaming, een ieder mag zijn groep zo noemen

Hajo Janse

Hoewel ik me in het meerendeel van de opmerkingen van Hajo Janse kan vinden ben ik het met de eerste twee absoluut niet eens.

Het klopt dat SlowlySidways geen "EV" is, maar dat betekent niet dat er geen regelgeving in Juridische zin bestaat. Ook als het geen officieel ingeschreven vereniging betreft kan er nog steeds sprake zijn van een juridische bescherming van de naam Slowly Sideways. In Duitsland zijn er naast "EV" nog veel meer verenigingsvormen die als vereniging erkend zijn en ook in zekere mate rechtsbescherming genieten. Daarbij is in dit geval een EV helemaal niet nodig. Dat Slowly Sideways opereert als Vereniging of burger initiatieve is duidelijk.

Het verschil tussen een EV en een niet "EV" is dat een EV een rechtspersoon is en kan handelen als een rechtspersoon. Dit kunnen handelen als een rechtspersoon doet echter aan de geldigheid van de verenigingsnaam (in de ruimste zin des woords) niets af.

Verwendet ein Verein einen geschützten Namen oder einen Namen eines älteren nicht eingetragenen Verein, kann der Inhaber des geschützten Namens bzw. der nicht eingetragene Verein verlangen, dass der Verein seinen Namen ändert. (16) Stöber RN 105
overgenomen uit "Grundlagen für die Mitarbeit im Vereinswesen" van de Hanns-Seidel-Stiftung, Bildungswerk ISBN 3-88795-197-2

In Duitsland is het "Vereinsgesetz 2002, BGBl I Nr 66/2002" ook in dit geval van toepassing. Dat is namelijk niet afhankelijk van de inschrijving van de vereniging. Het auteursrecht is hier bijvoorbeeld zeker van toepassing. En dat gaat echt verder dan het recht op copiëren van een stuk tekst uit een boek. Zowel in Duitsland als in Nederland.

als ik hier meer tijd in zou stoppen zou ik je nog veel meer voorbeelden kunnen noemen, maar mijn conclusie is dat de naam Slowly Sideways wel degelijk beschermd is en niet zomaar gebruikt kan worden. Zelfs in het buitenland.
Afbeelding
actionmedia4all.com

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden