Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Andor Smits schreef:Frits van Eerd actief in Dakar 2008LOON OP ZAND – Bij de teampresentatie van het Dakarteam Autotrack / Van Deijne is een opmerkelijk feit wereldkundig gemaakt: Frits van Eerd doet ook mee aan de meest prestigieuze rally ter wereld. De directeur van Jumbo Supermarkten wordt de bestuurder van een 4x4 DAF Truck die van de Heise rallyrijder Hans Bekx werd overgekocht. Naast Van Eerd neemt navigator Peter Maessen plaats. Maessen reed al 15 keer eerder mee in de Dakar rally. Als monteur neemt plaats meervoudig Nederlands en wereldkampioen zijspan Eimbert Timmermans. Frits van Eerd werd in 2006 Nederlands kampioen rally en neemt dit jaar voor het eerst tijdens een meerdaagse rally plaats achter het stuur van een racetruck. Hij heeft zijn zinnen gezet op een goede notering in het algemeen klassement. Gezien ervaring die de drie bemanningsleden van deze truck meenemen, hoopt het team stiekem voor een verrassing te kunnen gaan zorgen. Dakar 2008 start op 5 januari in het Portugese Lissabon.
KRT schreef:pedduhwick schreef:als DAF nog wel eens rondrijdze wouden de stekker eruit halen al voor dit jaar als ik het laatst goed las
Bron?
Bartrallyfan schreef:Het is al langer bekend dat team vdeijne een DAF van Hans Bexks gekocht heeft en dat Frits er in gaat rijden. over het Daf project, Daf is gestopt met het leveren van motoren voor dakar truck's. de Rooy gaat Ginaf rijden met Iveco motoren en dus niet meer met Daf. de wagens van team vdeijne (en ook de truck die Hans Bekx zelf gehouden heeft) zijn truck's van vorig jaar en rijden nog met een "oude" Daf motor (ze zullen wel gereviseerd zijn). We zullen zien wat het brengt want de DAF motoren zijn de het afelopen jaren niet topklasse gebleken.
Bartrallyfan schreef:ik denk dat als je vooraan in de dakar mee wilt rijden dat je het uiterste van je matteriaal moet kunnen eisen en dat het dan wel heel blijft.En dat je als rijder van goede huize moet komen. niet dat ik twijfel aan de rijders kwaliteiten van Frits van Eerd in een rallyauto maar de dakar is toch wat anders, kijk maar naar Hans Stacy hij heeft ook 4 dakardeelname's nodig gehad om te winnen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten