spookie schreef:Holkers schreef:spookie schreef:Hier en op vele ander sites hebben ze het allemaal over canon en nikon, maar heeft 1 van jullie ook ervaring met een Pentax K10D????
Hier en daar lees je er wat over maar hier niks.
Volgens de brichten zou die net zo goed moeten zijn als een nikon D80.
Grote voordel lijkt me dat de pentax stof en spatwaterdicht is.
Wie weet hierover wat meer te vertellen?
met vriendelijke groet
Casper
Canon en Nikon hebben 90% van de dSRL markt in handen. Dit zou al genoeg moeten zeggen over ontwikkelingen, kosten van onderdelen of reparaties, lenzen en accessoires...
En geen enkele dSRL is stofdicht als er een lens gewisseld wordt. Dan komen de stofjes binnen
maar geen ervaring dus.
lenzen en accessoires zijn niks duurder of goedkoper dan van een nikon of canon
spookie schreef:Ik heb nu nog een vraagje voor de fotograven onder ons,
Ik heb nu een canon350D gekocht en vroeg me af,
Hoe beschermen de meeste van jullie de camera in de regen???
er zijn van allerlei "regenjasjes" te koop , maar werkt nou echt?
SAS Officialteam schreef:spookie schreef:Ik heb nu nog een vraagje voor de fotograven onder ons,
Ik heb nu een canon350D gekocht en vroeg me af,
Hoe beschermen de meeste van jullie de camera in de regen???
er zijn van allerlei "regenjasjes" te koop , maar werkt nou echt?
Je ziet sommige fotograven lopen met een soort keukendoekjes over de camera en lens
Frevo schreef:Een 1D+L lens werkt helemaal makkelijk want die zijn weathersealed.
TvD schreef:Frevo schreef:Een 1D+L lens werkt helemaal makkelijk want die zijn weathersealed.
Niet helemaal waar. Niet alle L-lenzen hebben nl een afdichting bij de koppeling met de camera. de 17-40L bijvoorbeeld wel, de 70-200 2.8L IS ook, maar de non-IS weer niet...
Tim
rally for ever schreef:Maar even checken hier,
Kan een EF 28-80 USM 3,5 -5,6 lens ophalen, kost alleen aantal uurtje sturen. Zou dit zinvolle aanvulling/vervanging op/van de kitlens van mijn 350D zijn?
rally for ever schreef:Maar even checken hier,
Kan een EF 28-80 USM 3,5 -5,6 lens ophalen, kost alleen aantal uurtje sturen. Zou dit zinvolle aanvulling/vervanging op/van de kitlens van mijn 350D zijn?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten