Zo, tis zoals al opgemerkt werd even stil geweest, maar hier weer eens een update. De afgelopen weken was mijn auto bij AV Motorsports voor het inbouwen van de kooi, stoelsteunen en gaten voor de bokken.
In tussentijd hebben we alles in ons hok nog eens uitgezocht en opgeruimd, tegelijk ook een kastje er bij gezet om alles wat overzichtelijker en dichter bij de hand te hebben. Martijn heeft de achteras intussen ook gereviseerd en die moet ik binnenkort op gaan halen (niet vandaag zoals gehoopt want Martijn blijkt ook ooit andere dingen te doen dan aan zijn of andermans rallyauto's te knutselen...

) terwijl de motor op dit moment bij Terry is om opnieuw opgebouwd te worden. Bleek maar weer hoe belangrijk het is de motor toch een keer goed na te kijken want deze was echt serieus verhaspelt door de hobbyisten die er voorheen aan gewerkt hebben.
Ik ben wel al begonnen met het bestellen van veel van de spullen die toch nog nodig gaan zijn. De spullen van BakerBM (slangen, rubbers en steunen) staan al te wachten om ingebouwd te worden. Veel van de andere technische, praktische en veiligheidszaken worden op dit moment besteld. Stoelen, helmen en verdere outfit gaan we vanwege homologatie zo laat als mogelijk halen.
Ook zijn we intussen qua "echt werk" verder gegaan met demonteren van de ophangingsdelen etc. die wel nog bij ons zijn. Alles netjes uit elkaar, nakijken, stralen, straks spuiten en dan weer mooi opbouwen. Ik moet zeggen dat het heerlijk is om klaar te zijn met alleen maar demonteren en dat zaken er nu eindelijk beter uit beginnen te zien in plaats van slechter.
Op het programma voor de komende weken staat het netjes maken en aflassen van de carrosserie (wat helaas ook betekend nog meer kit uit rothoekjes krabben!), het afwerken van de laatste dingen die in of aan de carrosserie moeten gebeuren zoals bevestigingen voor het reservewiel etc. Wanneer de planning een beetje uit komt kunnen we dan gaan beginnen met het terug zetten van alle onderdelen. Ik heb al afgesproken met Frank Harperink dat hij tegen die tijd nog eens mee komt kijken voor het elektrisch systeem (speaking of which... ik moet mijn verlanglijstje voor het electrisch systeem nog even in excel maken..

), maar tegen die tijd zijn we heel wat verder en hoop ik bezig te zijn met de rallycursus!
Hier nog wat foto's van de kooi:
Dik 50 kg pijpen zitten er in gelast.
De kooi is doorverbonden naar de veerpoten voor (en ja, dat piest presas met de ruitenwisser!).
Achterste punten van de kooi zitten op de achterste punten van de achterwielophanging. De buizen lopen over de voorste punten van de achterwielophanging en zitten daar op de carrosserie gelast. Ook kun je hier de gordelbevestigingspunten op de kooi goed zien. Met de uiteindelijke zithouding in de auto nagenoeg exact 10 graden gordelhoek.
Driehoek achterin, kruis achter de stoelen en kruizen in de zijdeuren. In het dak zit ook nog een driehoek die vanaf de voorpunten naar de bevestiging van de achterste driehoek loopt.
Dubbele pijp langs de A-stijl en pijp door het stuurhuis (waar het ook zit gelast) achter het dashboard. Terugbouwen van het kachelhuis gaat wel pielen, maar geen echt probleem worden. Hier zijn ook verschillende gordel bevestigingspunten in de vloer te zien.
De kooi zit naast de voetplaten ook op vrijwel alle stijlen waar hij langs loopt een stuk gelast. Ik kan niet wachten om te voelen hoe stijf de opgebouwde auto straks is!