GT's Welkom of niet?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Oxalis Motorsport » zo nov 30, 2008 15:04

Of je er nu in een GT afstuitert, of in een WRC het resultaat is het zefde :cry:

Of in een Trabant, laatst in Duitsland, resultaat 1 dode en meerdere gewonden, PK's zijn volgens mij geen graadmeter :twisted:
Oxalis Motorsport
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr nov 28, 2008 11:24
Woonplaats: Dubai United Arab Emirates

Berichtdoor joostkusters » zo nov 30, 2008 15:21

Een GT als een Aston, heeft een aluminium body, dus daar wordt een rolkooi opgeschroefd, dat kan nooit zo goed zijn als een WRC rolkooi.

Ik vind dat we bij de fia regels moeten blijven, we hebben nu al diverse Cup auto's , maar het hoeft dadelijk maar 1 x goed fout te gaan, en dan staat de hele nederlandse rallysport weer in het kwade daglicht.

Een volvo of BMW 325 valt gewoon binnen een homologatie, maar de BMW compac en de Nissan, vallen daar gewoon te ver buiten.

Dus als ik 5 volkswagen busjes bij elkaar heb, kan ik ook een cup opstarten? die regel is iets te makkelijk.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor official No. 27768 » ma dec 01, 2008 9:47

joostkusters schreef:Een GT als een Aston, heeft een aluminium body, dus daar wordt een rolkooi opgeschroefd, dat kan nooit zo goed zijn als een WRC rolkooi.


Lijkt bijna een groep B auto.....
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor mantaboy » ma dec 01, 2008 10:29

joostkusters schreef:Een GT als een Aston, heeft een aluminium body, dus daar wordt een rolkooi opgeschroefd, dat kan nooit zo goed zijn als een WRC rolkooi.

Ik vind dat we bij de fia regels moeten blijven, we hebben nu al diverse Cup auto's , maar het hoeft dadelijk maar 1 x goed fout te gaan, en dan staat de hele nederlandse rallysport weer in het kwade daglicht.

Een volvo of BMW 325 valt gewoon binnen een homologatie, maar de BMW compac en de Nissan, vallen daar gewoon te ver buiten.

Dus als ik 5 volkswagen busjes bij elkaar heb, kan ik ook een cup opstarten? die regel is iets te makkelijk.


Dacht dat ze een soort buizenchassis als basis namen met een alu body er over heen gemaakt.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor joostkusters » ma dec 01, 2008 15:28

ik heb foto's van prodrive aston in opbouw, ik zal ze vanaaf eens boven water toveren.
Jac gillis liep stage hier en heeft ze gemaakt toen we daar een keer een rondleiding hadden.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor Germatech » ma dec 01, 2008 19:10

Oxalis Motorsport schreef:Of je er nu in een GT afstuitert, of in een WRC het resultaat is het zefde :cry:

Of in een Trabant, laatst in Duitsland, resultaat 1 dode en meerdere gewonden, PK's zijn volgens mij geen graadmeter :twisted:


Er wordt elke keer gesproken over een grens van om en nabij de 300 PK, maar gaat het eigenlijk niet veel meer om de trekkracht (Nm) die de auto's ontwikkelen en die ze in staat stelt om razendsnel te accelereren.
Waar zit het gevaar? In de brute kracht met acceleratie en in de bochten of de PK die ze in staat stelt om een hogere topsnelheid te halen ?
Misschien is het genoeg om alleen de topsnelheid te reduceren tot een vooraf bepaald maximum!

G.
Germatech
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo okt 15, 2008 21:31
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor mantaboy » di dec 02, 2008 8:34

Een GT3 heeft minder koppel dan een WRC, maar de WRC heeft weer 4-wielaandrijving. Ik snap nog steeds niet dat je wel zo in een WRC mag starten en niet in een GT3. WRC is toch een klapje sneller.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Wolter » di dec 02, 2008 9:02

Het gaat niet om het feit hoe hard je er af gaat, maar hoe makkelijk je van de weg raakt.

En dat is met een Porsche denk ik velen malen sneller. Zoals David al zei ''heel giftig''. Ik hoor van iedereen die wel eens in een Porsche gereden heeft dat het gewoon een listige auto is.

In een WRC moet je voor de eerste keer (of keren) erg wennen aan het accelerend vermogen, het laat remmen, etc. Maar WRC's zijn wel auto's die erop gemaakt zijn om te racen (noem het nu maar even zo). En dus makkelijker te besturen zijn.

De snelheid waarmee je van de weg raakt is niet van belang. Er wordt puur gekeken naar de kans op een schuiver.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Mark Verhoeven » di dec 02, 2008 11:08

Ik vind het allemaal onzin!!! Denk niet dat de kans groter is dat iemand met een Porsche zwaar crasht dan met welke andere rallyauto dan ook. Niemand wil zware crashes in de rallysport, maar het risico is er natuurlijk altijd. En dan maakt het geen moer uit of je 100 pk hebt of 400. Iemand die weinig rijervaring heeft en in een Porsche GT3 over de proeven rijdt, doet dat met dichtgeknepen billen en zal echt niet in zijn hoofd halen om ook maar enigszins de grens op te zoeken. Hij zal dat in een 4 WD groep N auto of WRC VEEL sneller doen en als dan de grens wordt overschreden... :?

Het is in mijn ogen niet terecht om iemand op grond van rijkunnen/ervaring te weigeren in een GT auto te starten. Je moet dan ook elders in het veld deze selectie gaan doorvoeren! GT auto's verbieden, dat is dan "eerlijker" in mijn ogen.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Mark Verhoeven » di dec 02, 2008 11:09

Germatech schreef:Misschien is het genoeg om alleen de topsnelheid te reduceren tot een vooraf bepaald maximum!
G.


Dit wordt ook gedaan bij de GT auto's!
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor borkentio » di dec 02, 2008 11:24

nogmaals, de KNAF kan de GT's niet verantwoorden omdat er geen FIA regelement is. Dat is de hoofdreden dat GT's (bijna) niet worden toegelaten.

Dus zolang de FIA niets doet kan de KNAF niet anders
borkentio
 
Berichten: 119
Geregistreerd: do aug 17, 2006 14:21
Woonplaats: hengelo

Berichtdoor mantaboy » di dec 02, 2008 11:31

Wolter schreef:Het gaat niet om het feit hoe hard je er af gaat, maar hoe makkelijk je van de weg raakt.

En dat is met een Porsche denk ik velen malen sneller. Zoals David al zei ''heel giftig''. Ik hoor van iedereen die wel eens in een Porsche gereden heeft dat het gewoon een listige auto is.

In een WRC moet je voor de eerste keer (of keren) erg wennen aan het accelerend vermogen, het laat remmen, etc. Maar WRC's zijn wel auto's die erop gemaakt zijn om te racen (noem het nu maar even zo). En dus makkelijker te besturen zijn.

De snelheid waarmee je van de weg raakt is niet van belang. Er wordt puur gekeken naar de kans op een schuiver.


Rijd eerst zelf maar eens in een 997 GT3, het zal je enorm verbazen hoe makkelijk deze rijd. Zoals ik al eerder aanhaalde, een 964 of 993 is vele malen listiger.

Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor erikjan » di dec 02, 2008 12:20

mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.


ook een GT3 heeft last van terugslag bij overstuur:

http://www.youtube.com/watch?v=YUOz1LonbUA

8)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » di dec 02, 2008 13:32

erikjan schreef:
mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.


ook een GT3 heeft last van terugslag bij overstuur:

http://www.youtube.com/watch?v=YUOz1LonbUA

8)


Als je bedoelt de 2de slip, dat ligt aan de bestuurder. :oops: :oops:
Kan het filmpje hier niet zien.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor nkroeze » di dec 02, 2008 17:01

mantaboy schreef:
erikjan schreef:
mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.


ook een GT3 heeft last van terugslag bij overstuur:

http://www.youtube.com/watch?v=YUOz1LonbUA

8)


Als je bedoelt de 2de slip, dat ligt aan de bestuurder. :oops: :oops:
Kan het filmpje hier niet zien.


Uiteraard, jij kan zo fantastisch overweg met welke auto dan ook!


Laten we nou gewoon even op de 2009 Reglementen wachten, dan weet je wat er gebeurt met de GT's!
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron