Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Holkers schreef:heb vele malen een Porsche voorbij horen komen. KWW
rally for ever schreef:Wel jammer dat er zo als het nu lijkt dus volgend jaar niet meer een Fabia wrc met enige regelmaat langs komt
Hein schreef:Als het een Porsche zou worden denk ik dat John via Wevers Sport wel eerst zal laten informeren of hij er mee mag starten, na alle problemen die Harry Kuipers gehad heeft.
henk schreef:Hein schreef:Als het een Porsche zou worden denk ik dat John via Wevers Sport wel eerst zal laten informeren of hij er mee mag starten, na alle problemen die Harry Kuipers gehad heeft.
krijg sterk de indruk dat de porsche's in nederland niet meer welkom zijn....maar hoop dat ik er compleet naast zit
Eric Noort gaf afgelopen zaterdag in Nieuwendijk de daar aanwezige teams met interesse voor de Nissan 350Z cup al te kennen dat de KNAF de GT auto’s eigenlijk liever kwijt dan rijk is. Vooral voor de Porsche’s worden de eisen om aan de start te mogen komen in een dergelijke auto nog verder aangescherpt.
Volgens Noort worden de GT’s daarmee feitelijk verbannen van de Nederlandse rallypaden, al kan de KNAF nog steeds een uitzondering maken op basis van de rijder/auto combinatie. En dat heeft volgens Noort alles te maken met het ontbreken van een GT reglement vanuit de FIA.
henk schreef:Hein schreef:Als het een Porsche zou worden denk ik dat John via Wevers Sport wel eerst zal laten informeren of hij er mee mag starten, na alle problemen die Harry Kuipers gehad heeft.
krijg sterk de indruk dat de porsche's in nederland niet meer welkom zijn....maar hoop dat ik er compleet naast zit
TWENGELTJE schreef:henk schreef:Hein schreef:Als het een Porsche zou worden denk ik dat John via Wevers Sport wel eerst zal laten informeren of hij er mee mag starten, na alle problemen die Harry Kuipers gehad heeft.
krijg sterk de indruk dat de porsche's in nederland niet meer welkom zijn....maar hoop dat ik er compleet naast zit
Daar kon je wel eens gelijk in hebben, de porsches worden verbannen, waarschijnlijk omdat ze in de zelfde klasse gaan vallen als de 350 Z ( GT-klasse) en dan kunnen deze niet meer winnen
TWENGELTJE schreef:henk schreef:Hein schreef:Als het een Porsche zou worden denk ik dat John via Wevers Sport wel eerst zal laten informeren of hij er mee mag starten, na alle problemen die Harry Kuipers gehad heeft.
krijg sterk de indruk dat de porsche's in nederland niet meer welkom zijn....maar hoop dat ik er compleet naast zit
Daar kon je wel eens gelijk in hebben, de porsches worden verbannen, waarschijnlijk omdat ze in de zelfde klasse gaan vallen als de 350 Z ( GT-klasse) en dan kunnen deze niet meer winnen
Codieo schreef:TWENGELTJE schreef:henk schreef:Hein schreef:Als het een Porsche zou worden denk ik dat John via Wevers Sport wel eerst zal laten informeren of hij er mee mag starten, na alle problemen die Harry Kuipers gehad heeft.
krijg sterk de indruk dat de porsche's in nederland niet meer welkom zijn....maar hoop dat ik er compleet naast zit
Daar kon je wel eens gelijk in hebben, de porsches worden verbannen, waarschijnlijk omdat ze in de zelfde klasse gaan vallen als de 350 Z ( GT-klasse) en dan kunnen deze niet meer winnen
Hoezo? De 350Z wordt (als het goed gaat) toch een op zich zelf staande cup, dus dan ook met een eigen klasse (C7 geloof ik)????
MartijnS schreef:Als er geen 5 Nissans zijn begin van het seizoen komt er geen cup en wordt er op persoonlijke criteria getoetst of ze mogen starten of niet, net als dit jaar gebeurt is bij Kuipers met de Porsche.
Als die cup er komt mag elke rijder er gewoon in starten.
rally for ever schreef:MartijnS schreef:Als er geen 5 Nissans zijn begin van het seizoen komt er geen cup en wordt er op persoonlijke criteria getoetst of ze mogen starten of niet, net als dit jaar gebeurt is bij Kuipers met de Porsche.
Als die cup er komt mag elke rijder er gewoon in starten.
Beetje krom ( m.i. ), alsof de hoeveelheid rijders bepaald hoe "gevaarlijk" een auto is.
Hein schreef:rally for ever schreef:MartijnS schreef:Als er geen 5 Nissans zijn begin van het seizoen komt er geen cup en wordt er op persoonlijke criteria getoetst of ze mogen starten of niet, net als dit jaar gebeurt is bij Kuipers met de Porsche.
Als die cup er komt mag elke rijder er gewoon in starten.
Beetje krom ( m.i. ), alsof de hoeveelheid rijders bepaald hoe "gevaarlijk" een auto is.
Nee, want ook dan blijft de KNAF eisen stellen aan de capaciteiten van de rijders. Het is absoluut geen beginnerscup. Meer een cup voor ervaren mannen en vrouwen die op een spektakelauto over willen stappen. Worden de vijf auto's gehaald dan liggen de eisen iets lager omdat het een cup is. Worden de vijf auto's niet gehaald liggen de eisen gelijk aan de eisen die voor een Porsche gesteld worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten