Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
VDH schreef:Aan de andere kant: een huurder kan je auto ook sneller afschrijven dan dat je hem stil laat staan...![]()
In het geval van deze toch wel 'unieke' auto zou ik toch m'n bedenkingen hebben.
Maar goed, laten we hopen dat dit bommetje in NL blijft en dat we er nog van kunnen genieten...
westing@asc.nl schreef:Huren kost een bak geld.
Wij hadden voor de zekerheid een auto achter de hand voor het Account Software RAM festival (is trouwense een mooie DVD van www.asc.nl/dvd). We hadden namelijk in Hulst motor schade opgelopen.
De huur van een polo S1600 kost 6.500 euro aan verzekering en 3.500 euro voor maximaal 50 wedstrijd kilometers dus een kleine sprint.
En dat is toch echt veel geld, als je bedenkt dat er teams voor dit geld een heel jaar rijden. Een klein team rijd hier volgens mij zeker 4 evenementen voor.
V.D.G Rally team schreef:westing@asc.nl schreef:Huren kost een bak geld.
Wij hadden voor de zekerheid een auto achter de hand voor het Account Software RAM festival (is trouwense een mooie DVD van www.asc.nl/dvd). We hadden namelijk in Hulst motor schade opgelopen.
De huur van een polo S1600 kost 6.500 euro aan verzekering en 3.500 euro voor maximaal 50 wedstrijd kilometers dus een kleine sprint.
En dat is toch echt veel geld, als je bedenkt dat er teams voor dit geld een heel jaar rijden. Een klein team rijd hier volgens mij zeker 4 evenementen voor.
Huren kost bijna altijd veel geld zelf voor een goede n2 ben je in toetaal voor een sprint van 60 kp kilometers met verzekering erbij € 4500,- in dan het inschrijfgeld nog.
V.D.G Rally team schreef:Huren kost bijna altijd veel geld zelf voor een goede n2 ben je in toetaal voor een sprint van 60 kp kilometers met verzekering erbij € 4500,- in dan het inschrijfgeld nog.
Wolter schreef:Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de verzekering van een rallyauto werkt? Je moet natuurlijk de auto zelf verzekerd hebben om op de openbare weg te mogen rijden. (Hoge polis, omdat het een auto voor de racerij is?) Maar hoe zit dat dan als je op een KP bent?
David Westenbrink schreef:Veel is natuurlijk ook afhankelijk van de financiële risico's die mensen willen/kunnen lopen. Zo'n verzekering heb je ook pas aan na echte flinke schades, aangezien het eigen risico ook nog eens duizenden euro's bedraagt.
@Steven: EVO it will be ?Dan had je wel een verrekt dure Clio
Ik weet toevallig wat een Evo voor 1 wedstrijd kost, dus kun je ons een tipje van de sluier oplichten en in grote lijnen weergeven hoe jij goedkoper in een gehuurde evo kan rijden, dan in een eigen Clio?
David Westenbrink schreef:Op de proef is dat anders, die wordt gezien als een circuit en alle schade is dus volledig voor eigen risico. Een verhuurder vind alles best, als hij de eventueel geleden schade maar vergoed krijgt! Hiervoor valt dus een speciale verzekering af te sluiten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten