Diverse (NL??) auto's te koop

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hein » di sep 06, 2005 22:36

Als ie niet verkocht is Michel, kun je hem altijd nog verhuren. Levert ie nog een beetje op, i.p.v. dat hij geld kost door stilstand (lees: afschrijving).
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor VDH » wo sep 07, 2005 16:37

Aan de andere kant: een huurder kan je auto ook sneller afschrijven dan dat je hem stil laat staan... :?

In het geval van deze toch wel 'unieke' auto zou ik toch m'n bedenkingen hebben.

Maar goed, laten we hopen dat dit bommetje in NL blijft en dat we er nog van kunnen genieten...
VDH

Berichtdoor Niels2 » wo sep 07, 2005 17:38

VDH schreef:Aan de andere kant: een huurder kan je auto ook sneller afschrijven dan dat je hem stil laat staan... :?

In het geval van deze toch wel 'unieke' auto zou ik toch m'n bedenkingen hebben.

Maar goed, laten we hopen dat dit bommetje in NL blijft en dat we er nog van kunnen genieten...

Ik neem aan dat als je een gehuurde auto sloopt dat je toch echt wel moet betalen.

Lijkt me stug dat bijv. een Future World auto's verhuurd en dan zelf de schade gaat betalen.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor VDH » wo sep 07, 2005 18:42

Natuurlijk moet de schade betaald worden (zijn ook speciale verzekeringen voor af te sluiten volgens mij) maar een Future World of bijvoorbeeld Vd Heuvel zijn dagelijks bezig met het opbouwen, schade herstellen en reviseren van auto's en onderdelen.

Een doorsnee NL team bestaat volgens mij voor 98% uit vrijwilligers, die al hun vrije tijd besteden om 'hun' auto elke keer weer aan de start te laten komen, laat staan een grote schade te reparen...

Even voor de duidelijkheid: het hoeft natuurlijk niet te gebeuren, maar het is een risico...
VDH

Berichtdoor David Westenbrink » do sep 08, 2005 11:21

als je een dikke auto wilt huren, mag je 2x het huurbedrag reserveren. De huur zelf + verzekering en eigen risico (enkele duizenden euro's).

Kan wel begrijpen dat sommigen mensen een dikke eigen auto kopen na een aantal jaar voor vele wedstrijden per jaar een dikke hebben gehuurd.
David Westenbrink

Berichtdoor westing@asc.nl » do sep 08, 2005 20:47

Huren kost een bak geld.

Wij hadden voor de zekerheid een auto achter de hand voor het Account Software RAM festival (is trouwense een mooie DVD van www.asc.nl/dvd). We hadden namelijk in Hulst motor schade opgelopen.

De huur van een polo S1600 kost 6.500 euro aan verzekering en 3.500 euro voor maximaal 50 wedstrijd kilometers dus een kleine sprint.

En dat is toch echt veel geld, als je bedenkt dat er teams voor dit geld een heel jaar rijden. Een klein team rijd hier volgens mij zeker 4 evenementen voor.
westing@asc.nl

Berichtdoor V.D.G Rally team » do sep 08, 2005 20:53

westing@asc.nl schreef:Huren kost een bak geld.

Wij hadden voor de zekerheid een auto achter de hand voor het Account Software RAM festival (is trouwense een mooie DVD van www.asc.nl/dvd). We hadden namelijk in Hulst motor schade opgelopen.

De huur van een polo S1600 kost 6.500 euro aan verzekering en 3.500 euro voor maximaal 50 wedstrijd kilometers dus een kleine sprint.

En dat is toch echt veel geld, als je bedenkt dat er teams voor dit geld een heel jaar rijden. Een klein team rijd hier volgens mij zeker 4 evenementen voor.

Huren kost bijna altijd veel geld zelf voor een goede n2 ben je in toetaal voor een sprint van 60 kp kilometers met verzekering erbij € 4500,- in dan het inschrijfgeld nog.
V.D.G Rally team

Berichtdoor LeonM » vr sep 09, 2005 9:36

V.D.G Rally team schreef:
westing@asc.nl schreef:Huren kost een bak geld.

Huren kost bijna altijd veel geld zelf voor een goede n2 ben je in toetaal voor een sprint van 60 kp kilometers met verzekering erbij € 4500,- in dan het inschrijfgeld nog.

Dan ben ik toch wel altijd te goedkoop geweest :roll:
LeonM

Berichtdoor StevenK » vr sep 09, 2005 9:38

V.D.G Rally team schreef:Huren kost bijna altijd veel geld zelf voor een goede n2 ben je in toetaal voor een sprint van 60 kp kilometers met verzekering erbij € 4500,- in dan het inschrijfgeld nog.

Wat huren kost is van zoveel dingen afhankelijk, dat je daar niet zomaar op kunt zeggen wanneer het goedkoop of duur is. Amsterdam was voor mij bijvoorbeeld goedkoper met de Evo dan met de Clio :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor David Westenbrink » vr sep 09, 2005 16:43

Veel is natuurlijk ook afhankelijk van de financiële risico's die mensen willen/kunnen lopen. Zo'n verzekering heb je ook pas aan na echte flinke schades, aangezien het eigen risico ook nog eens duizenden euro's bedraagt.

@Steven: EVO it will be ? :) Dan had je wel een verrekt dure Clio :)

Ik weet toevallig wat een Evo voor 1 wedstrijd kost, dus kun je ons een tipje van de sluier oplichten en in grote lijnen weergeven hoe jij goedkoper in een gehuurde evo kan rijden, dan in een eigen Clio?
David Westenbrink

Berichtdoor Wolter » vr sep 09, 2005 16:55

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de verzekering van een rallyauto werkt? Je moet natuurlijk de auto zelf verzekerd hebben om op de openbare weg te mogen rijden. (Hoge polis, omdat het een auto voor de racerij is?) Maar hoe zit dat dan als je op een KP bent?
Wolter

Berichtdoor StevenK » vr sep 09, 2005 16:59

Wolter schreef:Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de verzekering van een rallyauto werkt? Je moet natuurlijk de auto zelf verzekerd hebben om op de openbare weg te mogen rijden. (Hoge polis, omdat het een auto voor de racerij is?) Maar hoe zit dat dan als je op een KP bent?

De WA verzekering voor een rallyauto is een normale WA verzekering; omdat de auto aangepast is, moet je echter wel op laten nemen dat het een rallyauto is, anders kun je er van uit gaan dat de verzekeraar bij een claim met een beroep op art 251 WvK niet uit zal keren.

Een all-risk verzekering tijdens de wedstrijd kost ruim 10% van de verzekerde waarde, met een eigen risico van 10% van de verzekerde waarde; beide bedragen per wedstrijd
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » vr sep 09, 2005 17:01

David Westenbrink schreef:Veel is natuurlijk ook afhankelijk van de financiële risico's die mensen willen/kunnen lopen. Zo'n verzekering heb je ook pas aan na echte flinke schades, aangezien het eigen risico ook nog eens duizenden euro's bedraagt.

@Steven: EVO it will be ? :) Dan had je wel een verrekt dure Clio :)

Ik weet toevallig wat een Evo voor 1 wedstrijd kost, dus kun je ons een tipje van de sluier oplichten en in grote lijnen weergeven hoe jij goedkoper in een gehuurde evo kan rijden, dan in een eigen Clio?

Tja, als je weinig wedstrijden rijdt is een eigen auto ook duur; als je voor meer wedstrijden een auto huurt, kun je soms voor een kleine wedstrijd heel aantrekkelijke condities bedingen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor David Westenbrink » vr sep 09, 2005 17:06

/deleted

Oeps

Steven already explained...
David Westenbrink

Berichtdoor StevenK » vr sep 09, 2005 17:08

David Westenbrink schreef:Op de proef is dat anders, die wordt gezien als een circuit en alle schade is dus volledig voor eigen risico. Een verhuurder vind alles best, als hij de eventueel geleden schade maar vergoed krijgt! Hiervoor valt dus een speciale verzekering af te sluiten.

Wanneer je niet verzekert, zal de verhuurder meestal een bankgarantie vragen (of hij moet je kredietwaardigheid op je blauwe ogen vertrouwen)
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's