Renault Clio

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mantaboy » di feb 24, 2009 11:43

Roger en Jolanda schreef:
antoine schreef:Motorcode van een clio 1.8 16v is F7P, die van een 2.0 16v is F7R.
Met het vermogen wat jij aangeeft geloof ik ook niet dat het een 1.8 is. Een 2.0 gr N had toch tussen de 185 en 195 pk??

het vermogen die ik aan geef is wat een van de vorige eigenaars mij verteld heeft als hij liegt lieg ik ook .diegene waar ik hem heb gekocht wist het niet. kan iemand vertelen waar de motorcode staat kan ik hem ff checken
ik heb hem wel geklokt van 0 naar 100 in 6 seconden zit ik net in 4 dus dat is wel oke, tot aan de 140 gaat hij door maar dan is het op mede omdat er zon rare 5 op zit lijkt nu meer op een 4 en een beetje bak.

en over motor en tunen betreft ieder tuner heeft zo zijn eigen ding met het opvoeren van motoren de een zweert bij dit de ande bij dat zo kan het dus best zijn dat een 1.8 een 2.0 wordt kwestie van opboren.

Ik kom nog uit opel land tussen 1986 en 1992 heb toen gesleutel bij teampje voornamelijk manta en ascona veeel zelf geexpirimenteerd en goede dingen maar net zoveel verkeerde oplossingen bedacht

Was dat bij een team uit de buurt?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor antoine » di feb 24, 2009 12:11

ff gezocht voor je:

speedline schreef:
MartijnB schreef:weet iemand me te vertellen wat er destijds met de ex cup 1800 gedaan is toen ze omgebouwd zijn naar 2.0 blokken

Er was een conversie set te koop met een ander onderblok. Inderdaad dat 'ding' met die verstevigingsribben.

Cilinderkop en cilinderblok van een 2.0 F7R zijn beide anders...

En een Megane 16v/ Sport Spider 2.0 cilinderkop verschilt weer ten opzichte van de Williams 2.0...

Maar om even bij de Clio te blijven. Een Williams heeft 0,7mm grotere zuigers en 9,5mm meer slag. Totaal 82,7 en 93mm voor 1998cm³.

Een 16v heeft 82mm boring en 83,5 slag voor 1764cm³.

Een Williams F7R cilinderkop heeft grotere inlaatkleppen (dus ook klepzetels) en wat andere details aan de koeling van diezelfde cilinderkop.

Een Megane/ Sport Spider cilinderkop heeft een andere (kleinere) vorm in- en uitlaatkanalen. Maar waarschijnlijk kunnen anderen de details beter invullen.

Een F7R onderblok heeft een grotere krukkast. (Krukkast is de ruimte waarin je krukas ronddraait.) De krukas is tenslotte groter in diameter.

Dus uiterlijk zijn ze hetzelfde; intern echter zijn er grote verschillen. Ook qua output aan diezelfde krukas trouwens. Een F7R is echt een schunnig stuk sterker...

Misschien heb je hier iets aan?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
Laatst bijgewerkt door antoine op di feb 24, 2009 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.
antoine

Berichtdoor Roger en Jolanda » di feb 24, 2009 12:12

bij wie in de buurt?

sprang kappele en waalwijk

:lol:
Roger en Jolanda

Berichtdoor mantaboy » di feb 24, 2009 13:04

Roger en Jolanda schreef:bij wie in de buurt?

Dat noem ik in de buurt bij je. :lol:

Zo ver woon je ook niet van mij af, ongeveer 25 minuten.
mantaboy

Berichtdoor Roger en Jolanda » di feb 24, 2009 13:37

mantaboy schreef:

Mantaboy, misscien domme vraag maar wat rij jij en rij jezelf rally ?
Roger en Jolanda

Berichtdoor mantaboy » di feb 24, 2009 15:37

mantaboy schreef:

Ik rij geen rally, de planning is om dit jaar DNRT te rijden met een E30 in de toerklasse. Verder rij ik Peugeot (binnenkort Seat) en de E30 325i.
mantaboy

Berichtdoor Roger en Jolanda » di feb 24, 2009 15:58

mantaboy schreef:
mantaboy schreef:

Ik rij geen rally, de planning is om dit jaar DNRT te rijden met een E30 in de toerklasse. Verder rij ik Peugeot (binnenkort Seat) en de E30 325i.

misschien kom je me dan ook ooit tegen een vriend van me rijdt zomeravond competitie in een Porsche 944 volgens mij overlappen jullie kalanders elkaar, waar komt dan Mantaboy de naam vandaan want ik mis de manta in je auto rijtje
Roger en Jolanda

Berichtdoor petervdl » di feb 24, 2009 19:37

Er ontbreken nog een paar Clio's in de puzzel

1. DT-ZG-76 Nieuw gekocht bij Renault Nederland en vanaf de eerste
dag in gebruik bij equipe Rob Heldoorn- Peter van der Lans
kleur Williams blue met veelkleurige striping (ik stuur nog wel een foto)
Auto,is 2 jaar later omgebouwd tot full Williams spec.
Veelvuldig gebruikt in buitenlandse rallies o.a 12x Manx Rally, 5 x Hunsruck, Sout swedish, rally du Valais
Clio is in 2005 total loss gegaan bij crash op volle snelheid in
betonnen muur op het Isle of Man.

2 ZJ-50-JH ex Zandvoort auto , wit met gele strepen .
Jarenlang bereden door Jan en Aad de Winter, (gestopt met rally in 2004) Autot is nog in complete rallytrim in hun garage in Rotterdam

hoop dit helpt weer een beetje
gr Peter
petervdl

Berichtdoor Roger en Jolanda » di feb 24, 2009 20:13

petervdl schreef:Er ontbreken nog een paar Clio's in de puzzel

1. DT-ZG-76 Nieuw gekocht bij Renault Nederland en vanaf de eerste
dag in gebruik bij equipe Rob Heldoorn- Peter van der Lans
kleur Williams blue met veelkleurige striping (ik stuur nog wel een foto)
Auto,is 2 jaar later omgebouwd tot full Williams spec.
Veelvuldig gebruikt in buitenlandse rallies o.a 12x Manx Rally, 5 x Hunsruck, Sout swedish, rally du Valais
Clio is in 2005 total loss gegaan bij crash op volle snelheid in
betonnen muur op het Isle of Man.

2 ZJ-50-JH ex Zandvoort auto , wit met gele strepen .
Jarenlang bereden door Jan en Aad de Winter, (gestopt met rally in 2004) Autot is nog in complete rallytrim in hun garage in Rotterdam

hoop dit helpt weer een beetje
gr Peter

als ik het goed begrijp ben jij navi geweest in de clio? dt-zg-76
Roger en Jolanda

Berichtdoor Wout de Klerk » di feb 24, 2009 23:05

Mensen genoeg hier op het forum die e.e.a. van de 1e Clio weten, vraag vooral Theo van der Kraats maar, zat toendertijd in een heel fanatiek team.
Ik heb zelf bij o.a van den Brink ( charlemange ), Tolboom en van der Vlis een paar wedstrijden genavigeerd, en gesleuteld bij Bavelaar, Kuitert en eigenlijk bijna alle ander Clio cup deelnemers toendertijd.

Als de motor tijdens een rally olie gaat gebruiken, +/- 1 liter ( komt zonder waarschuwing ), mag je bidden dat je het einde van de wedstrijd haalt.
De bakproblemen zijn al besproken, en op te vangen, verder een topautotje.
Wout de Klerk

Berichtdoor Roger en Jolanda » wo feb 25, 2009 6:48

Wout de Klerk schreef:Mensen genoeg hier op het forum die e.e.a. van de 1e Clio weten, vraag vooral Theo van der Kraats maar, zat toendertijd in een heel fanatiek team.
Ik heb zelf bij o.a van den Brink ( charlemange ), Tolboom en van der Vlis een paar wedstrijden genavigeerd, en gesleuteld bij Bavelaar, Kuitert en eigenlijk bijna alle ander Clio cup deelnemers toendertijd.

Als de motor tijdens een rally olie gaat gebruiken, +/- 1 liter ( komt zonder waarschuwing ), mag je bidden dat je het einde van de wedstrijd haalt.

Wout, dan heb ik jullie auto nu van van den Brink ZJ-53-JH!
Geel,blauw snel
bak probleem ook op te vangen door minder af te remmen op de motor zoalsbv bij sunny's het geval :? is?
Roger en Jolanda

Berichtdoor Wout de Klerk » wo feb 25, 2009 8:42

Wout de Klerk schreef:Mensen genoeg hier op het forum die e.e.a. van de 1e Clio weten, vraag vooral Theo van der Kraats maar, zat toendertijd in een heel fanatiek team.

Wout, dan heb ik jullie auto nu van van den Brink ZJ-53-JH!
Geel,blauw snel
bak probleem ook op te vangen door minder af te remmen op de motor zoalsbv bij sunny's het geval :? is?

Nou niet "mijn" Clio, ik zit in een Ragnotti, maar ik ben 1 x bij Henk ingevallen. Uiteraard is het zo: hoe netter je met je materiaal omgaat, hoe meer er heel blijft. Als je Carbon blokken steekt en AP660 remvloeistof gebruikt, kun je erg goed remmen met zo'n auto.
Wout de Klerk

Berichtdoor mantaboy » wo feb 25, 2009 12:37

misschien kom je me dan ook ooit tegen een vriend van me rijdt zomeravond competitie in een Porsche 944 volgens mij overlappen jullie kalanders elkaar, waar komt dan Mantaboy de naam vandaan want ik mis de manta in je auto rijtje

De Porsche rijd toch ook 5 april? In ieder geval in juni tijdens het superrace weekend. Dan ben ik er bij met de Lila BMW.

Mantaboy komt doordat ik wat Manta's in bezit gehad heb. Tot nu toe 9 stuks. :wink:
mantaboy

Berichtdoor Roger en Jolanda » wo feb 25, 2009 19:21

mantaboy schreef:

De Porsche rijd toch ook 5 april? In ieder geval in juni tijdens het superrace weekend. Dan ben ik er bij met de Lila BMW.

Mantaboy komt doordat ik wat Manta's in bezit gehad heb. Tot nu toe 9 stuks. :wink:

5 april klopt jijook rijden dan ?
Roger en Jolanda

Berichtdoor mantaboy » do feb 26, 2009 11:16

Nee, dan ben ik wel actief bij WGBracing. Ik rijd zelf vanaf juni.
mantaboy

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen