van Eerd in de Dakar 2008

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

van Eerd in de Dakar 2008

Berichtdoor Andor Smits » di okt 16, 2007 22:38

Frits van Eerd actief in Dakar 2008LOON OP ZAND – Bij de teampresentatie van het Dakarteam Autotrack / Van Deijne is een opmerkelijk feit wereldkundig gemaakt: Frits van Eerd doet ook mee aan de meest prestigieuze rally ter wereld. De directeur van Jumbo Supermarkten wordt de bestuurder van een 4x4 DAF Truck die van de Heise rallyrijder Hans Bekx werd overgekocht. Naast Van Eerd neemt navigator Peter Maessen plaats. Maessen reed al 15 keer eerder mee in de Dakar rally. Als monteur neemt plaats meervoudig Nederlands en wereldkampioen zijspan Eimbert Timmermans. Frits van Eerd werd in 2006 Nederlands kampioen rally en neemt dit jaar voor het eerst tijdens een meerdaagse rally plaats achter het stuur van een racetruck. Hij heeft zijn zinnen gezet op een goede notering in het algemeen klassement. Gezien ervaring die de drie bemanningsleden van deze truck meenemen, hoopt het team stiekem voor een verrassing te kunnen gaan zorgen. Dakar 2008 start op 5 januari in het Portugese Lissabon.
Andor Smits

Re: van Eerd in de Dakar 2008

Berichtdoor leor888 » di okt 16, 2007 23:36

Andor Smits schreef:Frits van Eerd actief in Dakar 2008LOON OP ZAND – Bij de teampresentatie van het Dakarteam Autotrack / Van Deijne is een opmerkelijk feit wereldkundig gemaakt: Frits van Eerd doet ook mee aan de meest prestigieuze rally ter wereld. De directeur van Jumbo Supermarkten wordt de bestuurder van een 4x4 DAF Truck die van de Heise rallyrijder Hans Bekx werd overgekocht. Naast Van Eerd neemt navigator Peter Maessen plaats. Maessen reed al 15 keer eerder mee in de Dakar rally. Als monteur neemt plaats meervoudig Nederlands en wereldkampioen zijspan Eimbert Timmermans. Frits van Eerd werd in 2006 Nederlands kampioen rally en neemt dit jaar voor het eerst tijdens een meerdaagse rally plaats achter het stuur van een racetruck. Hij heeft zijn zinnen gezet op een goede notering in het algemeen klassement. Gezien ervaring die de drie bemanningsleden van deze truck meenemen, hoopt het team stiekem voor een verrassing te kunnen gaan zorgen. Dakar 2008 start op 5 januari in het Portugese Lissabon.

Leuk, maar het moet Frits toch wel een beetje pijn doen om in een DAF rond te rijden gezien (ook) zijn Scania passie.

Maar Frits kennende zal hij zeker niet voor een lekker relaxte tour kiezen en inderdaaad in de hogere regionen willen eindigen.
Ben benieuwd.

De twee andere namen zeggen mij persoonlijk niets, maar ben ook geen echte Dakar aanhanger tot nu toe. Vind de verslaggeving te onoverzichtelijk.
leor888

Berichtdoor mr_nice_guy73 » wo okt 17, 2007 6:18

Hij hoort niet thuis in die zandbak, hij hoort thuis op de nederlandse rallypaden :wink:
mr_nice_guy73

Berichtdoor pedduhwick » wo okt 17, 2007 6:59

als DAF nog wel eens rondrijd :wink: ze wouden de stekker eruit halen al voor dit jaar als ik het laatst goed las :!:
pedduhwick

Berichtdoor KRT » wo okt 17, 2007 7:29

pedduhwick schreef:als DAF nog wel eens rondrijd :wink: ze wouden de stekker eruit halen al voor dit jaar als ik het laatst goed las :!:

Bron?
KRT

Berichtdoor pedduhwick » wo okt 17, 2007 7:49

KRT schreef:
pedduhwick schreef:als DAF nog wel eens rondrijd :wink: ze wouden de stekker eruit halen al voor dit jaar als ik het laatst goed las :!:

Bron?

stond vorige week of 2 weken geleden op de belgische teletekst.. ik kan nu niet zoeken omdat ik op stage zit zal als ik vanmiddag of vanavond heel even tijd heb wel even zoeken!

*edit

toch maar even aan het zoeken gegaan:

http://www.sporza.be/cm/sporza.be/auto- ... _dakar_daf
pedduhwick

Berichtdoor Bartrallyfan » wo okt 17, 2007 16:46

Het is al langer bekend dat team vdeijne een DAF van Hans Bexks gekocht heeft en dat Frits er in gaat rijden. over het Daf project, Daf is gestopt met het leveren van motoren voor dakar truck's. de Rooy gaat Ginaf rijden met Iveco motoren en dus niet meer met Daf. de wagens van team vdeijne (en ook de truck die Hans Bekx zelf gehouden heeft) zijn truck's van vorig jaar en rijden nog met een "oude" Daf motor (ze zullen wel gereviseerd zijn). We zullen zien wat het brengt want de DAF motoren zijn de het afelopen jaren niet topklasse gebleken.
Bartrallyfan

Berichtdoor rally for ever » wo okt 17, 2007 18:55

Bartrallyfan schreef:Het is al langer bekend dat team vdeijne een DAF van Hans Bexks gekocht heeft en dat Frits er in gaat rijden. over het Daf project, Daf is gestopt met het leveren van motoren voor dakar truck's. de Rooy gaat Ginaf rijden met Iveco motoren en dus niet meer met Daf. de wagens van team vdeijne (en ook de truck die Hans Bekx zelf gehouden heeft) zijn truck's van vorig jaar en rijden nog met een "oude" Daf motor (ze zullen wel gereviseerd zijn). We zullen zien wat het brengt want de DAF motoren zijn de het afelopen jaren niet topklasse gebleken.

Denk dat dit meer te maken heeft met net iets te ver gaan met het maximale eruit halen, dan met de kwaliteit van de motoren zelf.
rally for ever

Berichtdoor Paperclip » do okt 18, 2007 5:22

Volgens mij was hier (van eerd/dakar08) al een topic over, al dan niet onder een laagje (woestijn)stof..... [Klik]

Maar het zal mij benieuwen wat dit gaat brengen voor van Eerd. Ik hoop dat ook hij de strijd met die russen aan kan gaan en dat hij die lichtblauwe bolderkarren maar vaak in de spiegel mag zien ;)
Maar eerst zal hij nog wel in actie komen in Valkenswaard (8 December geloof ik toch?)
Paperclip

Berichtdoor Bartrallyfan » do okt 18, 2007 16:35

ik denk dat als je vooraan in de dakar mee wilt rijden dat je het uiterste van je matteriaal moet kunnen eisen en dat het dan wel heel blijft.En dat je als rijder van goede huize moet komen. niet dat ik twijfel aan de rijders kwaliteiten van Frits van Eerd in een rallyauto maar de dakar is toch wat anders, kijk maar naar Hans Stacy hij heeft ook 4 dakardeelname's nodig gehad om te winnen.
Bartrallyfan

Berichtdoor Sjeik1981 » do okt 18, 2007 17:00

Bartrallyfan schreef:ik denk dat als je vooraan in de dakar mee wilt rijden dat je het uiterste van je matteriaal moet kunnen eisen en dat het dan wel heel blijft.En dat je als rijder van goede huize moet komen. niet dat ik twijfel aan de rijders kwaliteiten van Frits van Eerd in een rallyauto maar de dakar is toch wat anders, kijk maar naar Hans Stacy hij heeft ook 4 dakardeelname's nodig gehad om te winnen.

Ik denk dat deze meneer wel eens helemaal gelijk gaat krijgen, en dat onze Jumbo Frits het rauw op zijn dak gaat krijgen wat het rijden van een Dakar daadwerkelijk is. Ik ben bang dat de Russen hem 1 keer in het spiegel zien, wanneer ze hem 20 km vanuit de start inhalen en Frits zand mag happen.

Wanneer hij de finish haalt mag hij in zijn handen klappen en heeft hij waarschijnlijk geluk gehad.
Sjeik1981

Berichtdoor Gijs G » do okt 18, 2007 17:13

ik denk dat frits, nuchter genoeg is om niet al te veel op hele goede resultaten te rekenen,

Mocht hij echt de aspiraties hebben om dakar te gaan winnen, zal hij eerst eens een paar keer keer op deze manier proberen, alvorens een echte goede üp to date rallytruck te laten bouwen, en er dan vol voor gaan.
Gijs G

Berichtdoor Jan » do okt 18, 2007 18:03

Ik vind het voor Frits een grotere uitdaging om volgend jaar weer in het RDO te starten met het startveld wat er dan aan zit te komen. Dat wordt pas knokken om de seconden, en niet om de minuten in Dakar :wink:
Jan

Keer terug naar Wedstrijden