Exotic Green Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor baleno78 » wo jul 13, 2011 21:34

[edit:Holkers]actie-reactie, begrijpelijk. Ook hier graag niet op door gaan, lok het niet uit[/edit]
baleno78

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo jul 13, 2011 21:35

Behoorlijk... Doet net of er tijdens een rally niemand aanwezig is om dit soort gevallen objectief te bekijken... :?
Mark Verhoeven

Berichtdoor Holkers » wo jul 13, 2011 21:39

En daarmee zou ik toch willen vragen, ook al is dit een open discussieplatform, om de discussie omtrend de tijdwaarneming van equipe De Jong te staken. Discussieren mag, op het scherpst van de snede ook, maar er overheen gaat niet.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Cinq-Power » wo jul 13, 2011 21:53

Als ik het zo een beetje begrijp lijkt het erop dat equipe de Jong geen rode vlag gezien hebben of er geen acht op hebben geslagen.

Equipe van Ballegooijen heeft door het rijden met gevarenlampen aan (niets verkeerd aan) een situatie gecreerd die (door het vermoedelijk missen/gekregen hebben van de rode vlag) door de Jong beoordeeld is als de calamiteit/gevaarlijke situatie waarvoor gevlagd werd.

Dus de grote vraag bij mij is, heeft de Jong nu wel of geen rode vlag gehad, zo ja, heeft hij deze niet gezien of heeft hij bewust stevig doorgereden??

Dit is op zich al vreemd, want men behoort (zo staat het in het regelement) bij de rode vlag te stoppen en af te wachten wat de ProevenChef te horen krijgt en beslist.

Doorrijden is dus niet toegestaan, dus er is bij de start ook zeker wat fout gegaan.
De equipe's hadden nooit en te nimmer zich "wederom" op de proef mogen bevinden.
Cinq-Power

Berichtdoor BarrierMan » wo jul 13, 2011 22:01

(/off-topic)
Maarten, het gaat niet over mogen of niet mogen. we hebben een verschil van mening en dat respecteer ik. De manier waarop je dit forum probeert te controleren is wat ik niet kan warderen.

Zo snap ik datje de off-topic opmerking wil censureren, maar waarom je nu het on-topig gedeelte weg haalt snap ik totaal niet en vindt ik dan ook zeer flauw!!! Daarom ga ik het hier NOGMAALS vermelden:
(/on-topic)

Equipe van Ballegooijen/Aengenend hebben geen officieel protest ingediend!!!
BarrierMan

Berichtdoor Holkers » wo jul 13, 2011 22:04

Antoine, ik probeerde je waardigheid (die je even niet toonde) te beschermen door snel een aanpassing te maken, dat er dan wat meer mee gaat, komt vaker voor, thank Bill Gates for that ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor johanschop » wo jul 13, 2011 22:11

baleno78 schreef:
BarrierMan schreef:De mensen die de beslissing moesten nemen hebben o.a. ook mijn onboard beelden gezien en daaruit zijn de resultaten gekomen zo ze er nu liggen. Ik zie dan ook totaal geen meerwaarde waarom ik jou deze beelden zou laten zien tenzij jij het hele sponsor budget van Rallyteam Brabant voor je rekening neemt.

Laat het even weten zodat ik het bankrekeningnummer hier op het forum kan zetten zodat je de bakken met Euro's over kunt maken!

Hahahahaha mocht je willen!

Ik zei het alleen maar zodat we dan eindelijk beelden hebben van hoe het is gegaan maar je houdt ze maar voor jezelf hoor!
Nu blijven er nog altijd mensen vinden dat het onterecht is dat de Jong qua tijd is teruggezet.

Tja je moet wat doen om aan je punten te komen hè ! :roll:

Ben je er nu klaar mee? Zulke mensen als jij verpetsen het rallyport forum. De beste stuurlui staan aan wal blijkt wel weer. De organisatie heeft op basis van feiten de enig en juiste beslissing genomen. De desbetreffende equipe heeft een poging gewaagd en verloren.
johanschop

Berichtdoor baleno78 » wo jul 13, 2011 22:19

Ja hoor ik was er al lang klaar mee!

Maar het zit kennelijk nogal diep bij andere als we normale vragen stellen.

Aktie levert reaktie..............
baleno78

Berichtdoor briljant » wo jul 13, 2011 22:25

Helaas weet je niet wat normale vragen zijn.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor baleno78 » wo jul 13, 2011 22:54

sorry voor mn late reaktie!

Ik was al klaar met dit topic! :?
baleno78

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » do jul 14, 2011 9:51

@ Antoine respect voor het niet indienen van een protest dat vind ik heel sportief van je.

@ Baleno78, Mooi zo kunnen we verder met belangrijkere dingen. Daarintegen vind ik het onsportief omtrent de opmerkingen(moet toch aan je punten komen ).

Al met al heb ik een leuke rally gehad en ik neem aan mijn collega`s ook.

@johan schop zijn jullie trouwens van de weg gegaan op rijsbergen in een snelle bocht naar links waar een kuil in de sporen zat?
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor 2rallyman1 » do jul 14, 2011 10:19

Martijn_Braat schreef:
BarrierMan schreef:
Martijn_Braat schreef:en als hij achter het ongeluk zat zou hij dus dezelfde tijd moeten krijgen als iedereen die erachter zat, ongeacht zijn werkelijke tijd en de reden daarvan. En had hij groep N gewonnen.

En op welk artikel uit de reglementen is je stelling gebaseerd????

mijn stelling was louter gebaseerd op gevoel. Maar na enig uitzoekwerk heb ik dit gevonden;

In het srr 2011 staat:

19.23 Rode Vlag
Bij klassementsproeven met een rondkoers kan op
voldoende afstand en op een voor deelnemers goed
zichtbare plaats voor het invoegpunt een rode vlag
getoond worden. Dit betekent dat deelnemers
onmiddellijk moeten stoppen en ruimte moeten
laten voor hulpvoertuigen. De klassementsproef is
stilgelegd. De gestopte deelnemers zullen een door
het College van Sportcommissarissen vast te stellen
passende rijtijd toegekend krijgen.

In bulletin nr 1 van de Exotic Green rally is aangekondigd dat op twee proeven ook een rode vlag situatie wordt aangelegd:

Aanvulling: 11.7.9
Rode Vlag
Naast het gestelde in art 19.23 van het SRR kan ook op de volgende klassementsproeven een rode vlag worden getoond:
- KP 1/ 4 post 17
- KP 8 / 11 post 18
Vanwege de lengte van deze klassementsproeven wordt op deze posten een tweede ambulance gestationeerd. Het tonen van de rode vlag betekent dat deelnemers onmiddellijk moeten stoppen om deze ambulance en/of andere hulpvoertuigen de ruimte te geven.
De gestopte deelnemers zullen een door het College van Sportcommissarissen vast te stellen passende rijtijd toegekend krijgen.

Het woordje 'passende' in bovenstaande geeft inderdaad ruimte voor meerdere interpretaties.

Dit terwijl volgens mij de strekking en bedoeling van de tekst is dat alle gestopte deelnemers na de rode vlag dezelfde tijd krijgen. In dit geval is het woordje 'passende' verkeerd uitgelegd.

De reden dat het woordje 'passende' daar staat is de volgende;
vroeger kreeg iedere deelnemer die gestopt was na een rode vlag situatie de tijd van de laatste deelnemer die de proef op snelheid had kunnen rijden. Indien deze laatste deelnemer echter een lekke band had o.i.d., dan kregen alle deelnemers die tijd en had je competitie vervalsing. Daarom is besloten dat de sportcommissarissen een 'passende' tijd kunnen vaststellen voor alle gestopte deelnemers.

Alle deelnemers na de rode vlag situatie zouden dezelfde ´passende´ tijd moeten krijgen. Je kunt toch geen afwijkende tijd vaststellen ten opzichte van de ‘passende’ tijd als je de tijd die een gestopte deelnemer gereden zou hebben helemaal niet kent. En of je nu in werkelijkheid een minuut langzamer zou zijn geweest dan de 'passende' tijd die de sportcommissarissen vaststellen, of een minuut sneller of 5 minuten langzamer, en of de reden van langzamer is een gebrek aan talent, langzame auto of in een sloot glijden, dat mag toch niet uitmaken? Wie gaat anders bepalen wat een geldig excuus kan zijn om iemand een tijd die geven die afwijkt van de passende tijd die de rest krijgt. Sterker nog, iedereen zal een afwijkende tijd ten opzichte van de ‘passende’ tijd klokken indien ze hadden uitgereden. Maar blijkbaar zijn er in de ogen van de sportcommissarissen dus omstandigheden die een afwijkende tijd ten opzichte van de passende tijd rechtvaardigen voor een deelnemer die niet eens een werkelijk tijd heeft gereden.

Afijn, als ik wist dat dat woordje ´passende´ er stond had ik nooit iets gepost. Dat woordje is voor velerlei interpretaties vatbaar en zou daar zo niet mogen staan. Een beslissing gebaseerd op dat woordje is dus niet aan te vechten. Ik heb mijn interpretatie gegeven, de sportcommissarissen de hunne.

Los daarvan wil ik nog even melden dat ik Bob de Jong totaal niet ken en het fantastisch vind dat Noortje alle mannen een figuurlijk poepje heeft laten ruiken.

Als elke deelnemer netjes was gestopt voor de rode vlag was deze hele 5/6 pagina's telende discusie niet nodig geweest. :) (om nog maar niet te spreken over de snelheid waarmee sommige deelnemers doorreden)
2rallyman1

Berichtdoor nkroeze » do jul 14, 2011 11:12

Ik was ter plekke bij de rode vlag situatie, probleem is dat de officials zelf ook niet echt wisten hoe te handelen en ze de equipes "doorstuurden" ipv stil te zetten....
nkroeze

Berichtdoor ijsbeer » do jul 14, 2011 11:20

Dat is toch raar!
Je geeft iemand een rode vlag en hij weet niet eens hoe die moet handelen in het geval dat die situatie voorkomt. Wat gaat er dan fout?
ijsbeer

Discussie

Berichtdoor Aeolus » do jul 14, 2011 12:44

Maar verder heeft iedereen een leuke dag gehad????

:wink:

Reinier
Aeolus

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden