Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
baleno78 schreef:BarrierMan schreef:De mensen die de beslissing moesten nemen hebben o.a. ook mijn onboard beelden gezien en daaruit zijn de resultaten gekomen zo ze er nu liggen. Ik zie dan ook totaal geen meerwaarde waarom ik jou deze beelden zou laten zien tenzij jij het hele sponsor budget van Rallyteam Brabant voor je rekening neemt.
Laat het even weten zodat ik het bankrekeningnummer hier op het forum kan zetten zodat je de bakken met Euro's over kunt maken!
Hahahahaha mocht je willen!
Ik zei het alleen maar zodat we dan eindelijk beelden hebben van hoe het is gegaan maar je houdt ze maar voor jezelf hoor!
Nu blijven er nog altijd mensen vinden dat het onterecht is dat de Jong qua tijd is teruggezet.
Tja je moet wat doen om aan je punten te komen hè !
Martijn_Braat schreef:BarrierMan schreef:Martijn_Braat schreef:en als hij achter het ongeluk zat zou hij dus dezelfde tijd moeten krijgen als iedereen die erachter zat, ongeacht zijn werkelijke tijd en de reden daarvan. En had hij groep N gewonnen.
En op welk artikel uit de reglementen is je stelling gebaseerd????
mijn stelling was louter gebaseerd op gevoel. Maar na enig uitzoekwerk heb ik dit gevonden;
In het srr 2011 staat:
19.23 Rode Vlag
Bij klassementsproeven met een rondkoers kan op
voldoende afstand en op een voor deelnemers goed
zichtbare plaats voor het invoegpunt een rode vlag
getoond worden. Dit betekent dat deelnemers
onmiddellijk moeten stoppen en ruimte moeten
laten voor hulpvoertuigen. De klassementsproef is
stilgelegd. De gestopte deelnemers zullen een door
het College van Sportcommissarissen vast te stellen
passende rijtijd toegekend krijgen.
In bulletin nr 1 van de Exotic Green rally is aangekondigd dat op twee proeven ook een rode vlag situatie wordt aangelegd:
Aanvulling: 11.7.9
Rode Vlag
Naast het gestelde in art 19.23 van het SRR kan ook op de volgende klassementsproeven een rode vlag worden getoond:
- KP 1/ 4 post 17
- KP 8 / 11 post 18
Vanwege de lengte van deze klassementsproeven wordt op deze posten een tweede ambulance gestationeerd. Het tonen van de rode vlag betekent dat deelnemers onmiddellijk moeten stoppen om deze ambulance en/of andere hulpvoertuigen de ruimte te geven.
De gestopte deelnemers zullen een door het College van Sportcommissarissen vast te stellen passende rijtijd toegekend krijgen.
Het woordje 'passende' in bovenstaande geeft inderdaad ruimte voor meerdere interpretaties.
Dit terwijl volgens mij de strekking en bedoeling van de tekst is dat alle gestopte deelnemers na de rode vlag dezelfde tijd krijgen. In dit geval is het woordje 'passende' verkeerd uitgelegd.
De reden dat het woordje 'passende' daar staat is de volgende;
vroeger kreeg iedere deelnemer die gestopt was na een rode vlag situatie de tijd van de laatste deelnemer die de proef op snelheid had kunnen rijden. Indien deze laatste deelnemer echter een lekke band had o.i.d., dan kregen alle deelnemers die tijd en had je competitie vervalsing. Daarom is besloten dat de sportcommissarissen een 'passende' tijd kunnen vaststellen voor alle gestopte deelnemers.
Alle deelnemers na de rode vlag situatie zouden dezelfde ´passende´ tijd moeten krijgen. Je kunt toch geen afwijkende tijd vaststellen ten opzichte van de ‘passende’ tijd als je de tijd die een gestopte deelnemer gereden zou hebben helemaal niet kent. En of je nu in werkelijkheid een minuut langzamer zou zijn geweest dan de 'passende' tijd die de sportcommissarissen vaststellen, of een minuut sneller of 5 minuten langzamer, en of de reden van langzamer is een gebrek aan talent, langzame auto of in een sloot glijden, dat mag toch niet uitmaken? Wie gaat anders bepalen wat een geldig excuus kan zijn om iemand een tijd die geven die afwijkt van de passende tijd die de rest krijgt. Sterker nog, iedereen zal een afwijkende tijd ten opzichte van de ‘passende’ tijd klokken indien ze hadden uitgereden. Maar blijkbaar zijn er in de ogen van de sportcommissarissen dus omstandigheden die een afwijkende tijd ten opzichte van de passende tijd rechtvaardigen voor een deelnemer die niet eens een werkelijk tijd heeft gereden.
Afijn, als ik wist dat dat woordje ´passende´ er stond had ik nooit iets gepost. Dat woordje is voor velerlei interpretaties vatbaar en zou daar zo niet mogen staan. Een beslissing gebaseerd op dat woordje is dus niet aan te vechten. Ik heb mijn interpretatie gegeven, de sportcommissarissen de hunne.
Los daarvan wil ik nog even melden dat ik Bob de Jong totaal niet ken en het fantastisch vind dat Noortje alle mannen een figuurlijk poepje heeft laten ruiken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten