Hellendoornrally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mastersevius » wo apr 11, 2007 14:27

Robert Rally schreef:heel allemaal

Zeg wie weet wanneer de
route op www.hellendoornrally.eu wordt geplaatst

Groeten,
Robert Lambers

Ze plaatsen toch nooit de route op de site. dit gebeurt volgens mij alleen als er voor elke proef een toegangsprijs gevraagd word. Ze vermelden misschien wel waar het ongeveer verreden word, maar de exacte route vind je nog altijd in het publiekspakket.
mastersevius

Berichtdoor pedduhwick » wo apr 11, 2007 15:39

mastersevius schreef:
Robert Rally schreef:heel allemaal

Zeg wie weet wanneer de
route op www.hellendoornrally.eu wordt geplaatst

Groeten,
Robert Lambers

Ze plaatsen toch nooit de route op de site. dit gebeurt volgens mij alleen als er voor elke proef een toegangsprijs gevraagd word. Ze vermelden misschien wel waar het ongeveer verreden word, maar de exacte route vind je nog altijd in het publiekspakket.

dat wordt inderdaad bijna nooit bekent gemaakt
pedduhwick

Berichtdoor kraats » wo apr 11, 2007 16:41

Franky schreef:
kraats schreef:Op die manier had ik het nog niet bekeken, maar als je het zo stelt kan ik je niet anders dan gelijk geven.
Maar ik denk wel dat de KNAF hier een goede beslissing heeft genomen. Als Rally's van dat kaliber zoiets overkomt is het in het belang van de sport om tot zo'n beslissing te komen. Als bij Achtmaal zoiets zou gebeuren zou ik het ook betreuren als het eerst een sprint zou moeten worden. Dat zou ook slecht voor de sport zijn.

Precies zo kun je het het beste zien.
Hetzelfde als afgelopen jaar JP die 1 dag navigeert in een rallyauto en daarvoor allerlei bijzondere uitzonderingen zijn gemaakt.
Zoals het rijden/navigeren van een Rally zonder ervaring(2 sprints)
Wisselen van navi tijdens een wedstrijd.
Alle 2 geheel onlogische uitzonderingen maar wel goed voor de rallysport!

Bij JP gaat het normaal gesproken allemaal in het belang van de rallysport. Ik vraag me nu alleen af waarom JP deze mening is toebedeelt.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor mantaboy » wo apr 11, 2007 17:47

Theo, als je mijn mening bedoelt:

Ik bekijk de situatie van beide kanten, zowel het belang van de rallysport in het algemeen als ook vanuit organisatorische kant. Ik vind het goed nieuws dat de Hellendoorn rally door kan gaan, absoluut!

Wat ik dan echter niet kan rijmen is dat er vaak "uitzonderingen" worden gemaakt. Dan vraag ik me af waarom we nog regels hebben. Regels waar anderen wel aan moeten voldoen. Soms lijkt het wel of de kapitaal krachtige boven de regels staan. Dat stoord me soms. Waarom de 1 wel en de ander niet?

Een argument zou zijn dat er mensen betrokken zijn bij de organisatie die al jaren wedstrijdleider zijn geweest en dus veel ervaring hebben. Is dat een steekhoudend argument om een licentie te krijgen voor gelijk een rally meetellend voor het kampioenschap? Dan geld dat ook zeker voor Barneveld of Almere. Of heeft de familie Smeets en SAS niet veel ervaring in de rallysport en organisatie van een rally? Met zulke opmerkingen geef je mij ernstig het gevoel dat je jezelf beter vind dan de rest. In mijn ogen doe je dan de andere organisaties ernstig tekort door zulke opmerkingen te plaatsen.

Daarbij word hier de mededeling gedaan dat er al een licentie verstrekt is voor de nieuwe stichting. Tja, er is een soort van toezegging. Waar is de officiele bevestiging?

Verder niets dan lof voor de nieuwe stichting! Hoop ook dat ze het allemaal goed voor elkaar krijgen en ja, ik zal er zeker zijn om te helpen als official!

Voor wat betreft het navigeren van JP Balkenende, dat was goed in het belang van zowel de rallysport als JP zelf. Mes heeft dus aan 2 kanten gesneden. Dat is efficient werken! :wink:
mantaboy

Berichtdoor RallyCenter » wo apr 11, 2007 19:09

mantaboy schreef:Theo, als je mijn mening bedoelt:

Ik bekijk de situatie van beide kanten, zowel het belang van de rallysport in het algemeen als ook vanuit organisatorische kant. Ik vind het goed nieuws dat de Hellendoorn rally door kan gaan, absoluut!

Wat ik dan echter niet kan rijmen is dat er vaak "uitzonderingen" worden gemaakt. Dan vraag ik me af waarom we nog regels hebben. Regels waar anderen wel aan moeten voldoen. Soms lijkt het wel of de kapitaal krachtige boven de regels staan. Dat stoord me soms. Waarom de 1 wel en de ander niet?

Een argument zou zijn dat er mensen betrokken zijn bij de organisatie die al jaren wedstrijdleider zijn geweest en dus veel ervaring hebben. Is dat een steekhoudend argument om een licentie te krijgen voor gelijk een rally meetellend voor het kampioenschap? Dan geld dat ook zeker voor Barneveld of Almere. Of heeft de familie Smeets en SAS niet veel ervaring in de rallysport en organisatie van een rally? Met zulke opmerkingen geef je mij ernstig het gevoel dat je jezelf beter vind dan de rest. In mijn ogen doe je dan de andere organisaties ernstig tekort door zulke opmerkingen te plaatsen.

Daarbij word hier de mededeling gedaan dat er al een licentie verstrekt is voor de nieuwe stichting. Tja, er is een soort van toezegging. Waar is de officiele bevestiging?

Verder niets dan lof voor de nieuwe stichting! Hoop ook dat ze het allemaal goed voor elkaar krijgen en ja, ik zal er zeker zijn om te helpen als official!

Voor wat betreft het navigeren van JP Balkenende, dat was goed in het belang van zowel de rallysport als JP zelf. Mes heeft dus aan 2 kanten gesneden. Dat is efficient werken! :wink:

Ik ben het gedeeltelijk met je eens , maar ben supr blij dat de doorgang plaatsvindt :)
Laatst bijgewerkt door RallyCenter op wo apr 11, 2007 20:23, in totaal 1 keer bewerkt.
RallyCenter

Berichtdoor EBOSCH » wo apr 11, 2007 20:03

Kom op zeg,wees blij dat de Hellendoorn Rally doorgaat.
Nou kun je wel blijven zeuren over wie wat en hoe.
Maar daar schiet je ook niks mee op.

gegroet ed
EBOSCH

Berichtdoor SylviaVisser » wo apr 11, 2007 20:19

Misschien is gewoon niet iedereen er EVEN blij mee ...

of NOG niet even blij....
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor rallytukker30 » wo apr 11, 2007 21:12

Ik snap ook niet waar een ieder zo'n probleem van maakt
Eerst alleen maar commentaar dat de rally niet door gaat,
nu gaat ie eindelijk door, is het nog niet goed!
En het comite die het rally gebeuren qua organisatie op zich neemt,
zijn allemaal mensen die al jaren ervaring hebben met het organiseren van de Hellendoorn rally, Golden tulip rally en nu weer de Hellendoorn rally. Dus ik zie geen probleem!

Voordat ik nog meer commentaar krijg dat ik niet goed lees
Het is niet verkeerd bedoeld ten opzichte van de andere organisatie in heel nederland! Want dat zijn ook prachtige rally's en ben bij de meeste ook van de partij.

Maar ik bedoel alleen maar te zeggen
De Hellendoorn rally gaat door en wees blij
zoals ik zelf :roll:
Laatst bijgewerkt door rallytukker30 op wo apr 11, 2007 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.
rallytukker30

Berichtdoor mantaboy » wo apr 11, 2007 21:16

A v/d K: Waar zeggen we dat het niet goed is?

Lees nu eens goed wat ik bedoel, juist deze reactie van je geeft me inderdaad het gevoel dat je anderen tekort doet en dat in Hellendoorn de beste rally organisatie zit. Je uitroeptekens bevestigen dit alleen maar. Helaas.
mantaboy

Berichtdoor Ned rally » wo apr 11, 2007 22:28

Of het nu wel of niet goed gevonden wordt door eenieder, er zijn regels opgesteld door de autosportbond voor stichtingen die een rally-evenement willen organiseren.
1 van die regels is dat er eerst een rallysprint georganiseerd moet worden voordat men een rally mag organiseren. OF het nu een nieuwe stichting met ervaren of onervaren personen is.

Je kunt nu eenmaal geen onderscheid maken aangezien in de stichtingen van de nieuwe evenementen die Nederland de laatste jaren kent (Vechtdal, Barneveld) ook ervaren personen in de organisatie zitten en zaten op het moment dat men daar begon te organiseren (ook al was het een evenement in een andere plaats in Nederland).

Het goede is dat er in elk geval weer een stichting is die in Hellendoorn weer/nogsteeds iets moois neer wil zetten. Als dit met een rallysprint moet beginnen dan is het zo! Een begin is gemaakt.

Kom op allemaal, wees blij dat er (hoogstwaarschijnlijk) in 2007 in Hellendoorn in elk geval gereden wordt met rallywagens!
Ned rally

Berichtdoor mr_nice_guy73 » do apr 12, 2007 6:58

De organisatie zou bijna spijt krijgen als ze dit hier allemaal lezen :oops: Nou ik ben echt wel heel erg superbliede :) want er gaat niets boven een heerlijk vrijdagavondje rallyautootjes kieken en ermee in slaapvallen en vervolgens ermee wakker worden! Laten we niet vergeten dat we nog iets tegoed hebben van vorig jaar. Alleen moeten we nu weer 25 jaar wachten voor een jubileum :(
mr_nice_guy73

Berichtdoor Jan » do apr 12, 2007 11:15

mr_nice_guy73 schreef:want er gaat niets boven een heerlijk vrijdagavondje rallyautootjes kieken en ermee in slaapvallen en vervolgens ermee wakker worden!

Moet ik dit lezen op een manier dat je in de auto slaapt, of...? :P
Jan

Berichtdoor mantaboy » do apr 12, 2007 11:49

mr_nice_guy73 schreef:De organisatie zou bijna spijt krijgen als ze dit hier allemaal lezen :oops: Nou ik ben echt wel heel erg superbliede :) want er gaat niets boven een heerlijk vrijdagavondje rallyautootjes kieken en ermee in slaapvallen en vervolgens ermee wakker worden! Laten we niet vergeten dat we nog iets tegoed hebben van vorig jaar. Alleen moeten we nu weer 25 jaar wachten voor een jubileum :(

Ik ben ook blij dat de rally door kan gaan. Ben gewoon minder blij met zoals hier gesteld word, ervaring telt. Regels zijn regels, iedereen is gelijk. De regels gelden voor iedereen.

Verder niets dan lof! Zoals ik al aanhaalde, zal er zeker zijn als official, of het moet echt een sprint worden. :wink:
mantaboy

Berichtdoor mr_nice_guy73 » do apr 12, 2007 12:27

Jan schreef:
mr_nice_guy73 schreef:want er gaat niets boven een heerlijk vrijdagavondje rallyautootjes kieken en ermee in slaapvallen en vervolgens ermee wakker worden!

Moet ik dit lezen op een manier dat je in de auto slaapt, of...? :P

:D hihi nee, ik bedoelde eigenlijk dat ik ermee naar bed zou gaan erover dromen en er weer mee wakker worden :wink: Kheb wel eens andere dingen gedaan IN de auto maar dat is weer een heel ander verhaal en heeft ook weinig met rally te maken :oops: alhoewel eerst dat ene, vervolgens rallyauto's kieken en daarna weer brommers kieken :roll: het zou kunnen!!
mr_nice_guy73

Berichtdoor Hein » do apr 12, 2007 14:10

Naar aanleiding van de eerdere opmerkingen over wel of niet een rally mogen organiseren ben ik even aan het nazoeken en informeren gegaan.

Ik kan echter nergens achterhalen dat er geen rally georganiseerd mag worden, wel dat zo'n evenement niet meetelt voor enig kampioenschap.

Dus mag er best een rally georganiseerd worden, maar is de grote vraag of hij mee gaat tellen voor een kampioenschap.

Ik wacht verder vrolijk af. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden