Conrad Euregio Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mantaboy » ma okt 29, 2007 19:55

Frevo schreef:Vergeet niet dat Van Merksteijn al een paar buitenlandse wedstrijden in de Focus heeft gereden en bovendien heel wat jaren ervaring in de rallysport heeft. Moet je voor de gein eens kijken wat het verschil was in die wedstrijden tussen Van Eldik en Van Merksteijn... ;)

Als van Merksteijn op het oude niveau komt, heeft iedereen het moeilijk om hem bij te houden. :wink: :wink: :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Frevo » ma okt 29, 2007 20:27

Toch is dat vreemd he... Neem het WRC: De Subaru is nergens eigenlijk beter dan de Ford en de Citroen. De Ford is geweldig op gravel, de Citroen op asfalt. De rally's hier bestaan grotendeels uit asfalt en wat kopen de heren rallyrijders... Subaru's en Fords. Of zie ik nu iets verkeerd? Zal wel met beschikbaarheid o.i.d. te maken hebben, maar toch.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Re: :D

Berichtdoor Hein » ma okt 29, 2007 20:31

Achtrs schreef:Van Eldik had nog maar 6 sec op wevers voor hij crashde, en de 3 proeven ervoor was Wevers sneller hij liep dus in..... Alleen had Wevers op de 1e proef met Balkenende rustiger gereden en 9 sec verloren, daarna is het gas (op aanwijzing van JP) er vol op gegaan.... Gecrashed of niet op dat moment was Wevers steeds ff iets sneller....

Even geheel op persoonlijke titel:

Mark reed vorig jaar met de S10, was verschrikkelijk druk op de zaak waardoor hij de start in de Condroz op het laatste moment af had geblazen en kwam dus praktisch onvoorbereid naar Hengelo. Om dan zes nauwelijks verkende proeven in het donker te gaan doen met een hijgende Corolla van Erik in de nek werkt een foutje gemakkelijk in de hand. Waarmee ik niks af wil doen aan de prestatie van Erik Wevers vorig jaar in Hengelo, want hij ging daar met of zonder Balkenende snoeihard met de Corolla.

Ik heb gedurende het afgelopen seizoen de indruk gekregen dat de S12 Mark beter "past" dan de S10. Vandaar dat ik denk dat het zal gaan tussen Mark en Van Merksteijn Sr met Erik op de loer om toe te slaan zodra één van beiden een steek laat vallen.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor MartijnS » ma okt 29, 2007 20:32

Frevo schreef:Toch is dat vreemd he... Neem het WRC: De Subaru is nergens eigenlijk beter dan de Ford en de Citroen. De Ford is geweldig op gravel, de Citroen op asfalt. De rally's hier bestaan grotendeels uit asfalt en wat kopen de heren rallyrijders... Subaru's en Fords. Of zie ik nu iets verkeerd? Zal wel met beschikbaarheid o.i.d. te maken hebben, maar toch.

Ja, Citroen verkoopt bijna geen auto's aan priveteams..
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Sjeik1981 » ma okt 29, 2007 20:33

Dat viel mij nou eigenlijk ook wel beetje op en Xsara moet toch wel te koop zijn voor een redelijke prijs (al heb ik hier van prijzen) totaal geen verstand van.

edit: Wat betreft het feit dat Citroen bijna geen auto`s aan prive teams verkoopt, wist ik. Dit zal denk ik de vraag ook wel beantwoorden

Als idd van Merkesteijn idd al wat wedstrijden heeft gereden (had ik eigenlijk niet verwacht) in de Focus dan kan het idd zo zijn dat hij wel eens idd de te kloppen man zal zijn, maar blijf toch bij van Eldik (hoop ik)

GRoeten
Sjeik1981

Berichtdoor ExTaxi » ma okt 29, 2007 20:49

Hein schreef:
Achtrs schreef:Ik heb gedurende het afgelopen seizoen de indruk gekregen dat de S12 Mark beter "past" dan de S10.

Dat is een zekerheid. Bij de S10 wordt er veel te veel electronische geregeld toch? De S12 is beter te berijden met de stijl van Mark.
ExTaxi

Berichtdoor Frevo » ma okt 29, 2007 21:18

ExTaxi schreef:
Hein schreef:Ik heb gedurende het afgelopen seizoen de indruk gekregen dat de S12 Mark beter "past" dan de S10.

Dat is een zekerheid. Bij de S10 wordt er veel te veel electronische geregeld toch? De S12 is beter te berijden met de stijl van Mark.

De S10 heeft elektronisch geregelde differentiëlen en de S12 mechanische toch? Ook weer zoiets, lijkt me toch een stap terug. Volgens mij heeft Wevers onder de Fabia's juist de mechanische vervangen door elektronische.
Maar goed, theorie en praktijk liggen blijkbaar weer eens uit elkaar, want dat Mark beter gaat in de S12 lijkt me duidelijk.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor mantaboy » ma okt 29, 2007 21:26

Frevo schreef:
ExTaxi schreef:
Hein schreef:Ik heb gedurende het afgelopen seizoen de indruk gekregen dat de S12 Mark beter "past" dan de S10.

De S10 heeft elektronisch geregelde differentiëlen en de S12 mechanische toch? Ook weer zoiets, lijkt me toch een stap terug. Volgens mij heeft Wevers onder de Fabia's juist de mechanische vervangen door elektronische.
Maar goed, theorie en praktijk liggen blijkbaar weer eens uit elkaar, want dat Mark beter gaat in de S12 lijkt me duidelijk.

Technisch: Elektronisch is variabel en daar moet je op in kunnen spelen, mechanisch is vaak constanter, is voorspelbaarder....
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

:p

Berichtdoor Starkoo » ma okt 29, 2007 21:47

nog een deelnemer meer dus 122 in plaats van 121 :P
Starkoo

Berichtdoor puma club belgium » ma okt 29, 2007 21:48

Sub,Focus of wat anders maakt mij niet uit als maar de geur van rubber en benzine ruik. :lol:

Net een kamertje geboekt in Hengelo voor 27,-(incl ontbijt)dus hoef ik niet op en neer te rijden :D
puma club belgium

Berichtdoor Jan » ma okt 29, 2007 22:02

Sjeik1981 schreef:
Als idd van Merkesteijn idd al wat wedstrijden heeft gereden (had ik eigenlijk niet verwacht) in de Focus dan kan het idd zo zijn dat hij wel eens idd de te kloppen man zal zijn, maar blijf toch bij van Eldik (hoop ik)

GRoeten

Volgens mij is hier geen sprake van een steen, maar een hunnebed waar jij onder hebt gelegen de laatste 2 asfaltrally's van het WK... :|
Jan

Berichtdoor mr_nice_guy73 » ma okt 29, 2007 22:08

Jan schreef:
Sjeik1981 schreef:

GRoeten

Volgens mij is hier geen sprake van een steen, maar een hunnebed waar jij onder hebt gelegen de laatste 2 asfaltrally's van het WK... :|

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
mr_nice_guy73

Berichtdoor Hein » ma okt 29, 2007 22:33

mr_nice_guy73 schreef:
Jan schreef:
Sjeik1981 schreef:

GRoeten

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Heren, moet dit nou? Niet iedereen is zo goed op de hoogte als jullie. Je kan het op deze manier oplossen, je kunt echter ook een andere insteek kiezen. Namelijk die van de steun en support. :roll:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Jan » ma okt 29, 2007 22:41

Het zijn telkens dezelfde Hein, ik wordt er nogal zat van.

En anderen weer van mijn reacties... :roll:
Jan

Berichtdoor A.H.S » ma okt 29, 2007 22:43

SAS Officialteam schreef:
djgando schreef:Waar vind trouwens dit jaar de keuring plaats?? Was even nieuwsgierig, kon het zo gauw niet vinden.

de groeten

Martijn ter Boo

Bij de volvo dealer Furness Cars
http://www.twenterally.nl/pdf/bijzonder ... int_NL.pdf
:wink:

Is die ook vrij toegankelijk voor publiek zoals in hellendoorn?
A.H.S

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden