Hein schreef:De publieke belangstelling is mij persoonlijk fiks tegengevallen. Half lege tribunes op Borchwerf en op Steenbergen (bij het opgan van het onverhard naar de finish) kon ik de toeschouwers echt op de vingers van twee handen tellen. Het is jammer dat de hoge entreeprijs publiek duidelijk afschrikt. Ik had een beduidend drukkere BHV rally in mijn herrinering (uitgave 2000).
Dit is dus de remedie tegen dronken toeschouwers en raddraaiers?
Lijkt er wel op, maar wordt voor de echte fan wel een dure grap, zeker over het hele jaar gezien.
Bij elke rally halen we netjes een info pakket. We betalen netjes voor een SS zoals in Emmeloord. We betalen netjes bij Ypres en de ADAC Deutschland rally. (Ook Duitsland is gestegen met de prijzen...)
Hobby mag tenslotte geld kosten.
Maar als dit zo doorgaat is de lol er wel van af.
Flink betalen voor de WRC is logisch gezien de grote, meerwaarde enz enz enz. Een EK mag ook ietsje meer kosten gezien de grote, enz enz. Maar waarom ook gelijk in Nederland zulke prijzen? Waarom niet een iets duurder info pakket of lagere intree bij meer proefen?
Hierdoor moet zelfs de fan gaan "bezuinigen" en snijden in het aantal rally's. En ik vraag me af of dit de bedoeling is van de sponsors, rijders etc...
(Daar gaat mijn Canon EOS...D

)
PS Iedere vrijwiller betaald wel voor zijn vrijwillige bijdrage aan een evenement. Bij een vliegshow offer ik ook mijn tijd en benzine (geld) op zonder dat ik er iets voor terug in de vorm van geld. Het hele evenement van dichtbij beleven is bijv al voldoende.