door Peer » di mei 02, 2006 8:16
Indien, zoals Steven lijkt te denken, een 0 ten alle tijden de eerste deelnemer voor moet kunnen blijven EN daarbij zoals de organisatie eist niet kapot gaat of van de weg afgaat, dan betekent dat dus dat 0 auto op zijn sloffen winnaar en vervolgens kampioen was geworden als hij gewoon deelnemer was geweest. De meeste mensen zouden daar dan ook de voorkeur aan geven denk ik.
Dus, de 0 hoeft niet sneller te zijn maar ....
- Dient 3 minuten voor de eerste deelnemer gestart te worden en op lange proeven wellicht zelfs meer.
- Dient de rundkurs na 1 ronde te verlaten OF de eerste deelnemer wordt 3 minuten na zijn laatste doorkomst bij de start gestart.
- Indien 3 minuten niet genoeg blijkt te zijn dient dit acuut verlengd te worden.
Als dit goed gemanaged wordt, geen enkel probleem. Ik heb allerlei kleine autootjes, vanaf Corsa 1300, probleemloos zien nullen.
Als dit niet goed afgesproken wordt, of de 0 "luistert" niet, dan is er een probleem want als deelnemer, dus ook als 0, constant spiegelen is niet leuk en rijd niet prettig weet ik uit ervaring. Ik heb zelf in een 1300tje o.a. een Sierra Cosworth en een EVO5 gp A achter me gehad, geloof me ik was heel blij als ze voorbij waren.
Ook ben ik me ooit rot geschrokken op Heuvelland (ruim 30 km KP), ik werd ingehaald door de auto die na mij gestart was, dit had ik verwacht, maar even later werd ik ook nog ingehaald door de auto daar achter (een groep N Polo diesel notabene), dit had ik dus niet verwacht en ik bemerkte hem pas toen hij echt op mijn bumper zat. Dat is geen prettige gewaarwording kan ik je verzekeren, zeker niet als je niet meteen aan de kant kan. Enneh een claxon hoor je echt niet boven het lawaai van je eigen motor, benzinepomp en de stenen die onder je auto, waar alle geluiddempende materialen uit verwijderd zijn, door vliegen.
Groeten Peer