golden tulip rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor Holkers » vr sep 10, 2004 14:14

turboboost wrote:
Verkenning kijken lijkt me niet echt interessant, en kan zelfs belemmerend werken voor de deelnemers, als je daar bv. gaat rondrijden. Maar goed, ieder zijn lol hé? :)

zolang je niemand in de weg rijdt zie ik het probleem niet. netjes aan de regels en snelheid houden en alles moet goed gaan.

(het is namelijk voor fotografen ook het ideale moment om te kijken waar ze moeten staan. Dit kan dan of op vrijdag :D)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Re: Re: Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor StevenK » vr sep 10, 2004 14:43

Holkers wrote:
turboboost wrote:
Verkenning kijken lijkt me niet echt interessant, en kan zelfs belemmerend werken voor de deelnemers, als je daar bv. gaat rondrijden. Maar goed, ieder zijn lol hé? :)

zolang je niemand in de weg rijdt zie ik het probleem niet. netjes aan de regels en snelheid houden en alles moet goed gaan.

Het probleem is dat er dan nog meer mensen over de proeven rijden; meer dan de organisatie aan de aanwonenden heeft beloofd. En daarmee belast je dus weer de organisatie.

En ik snap best dat jullie allemaal heel braaf rijden, maar er zijn 'fans', die tijdens de verkenning, of op de verkenning-loze vrijdag, als idioten over de proeven rijden.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor billy » vr sep 10, 2004 16:22

steven wrote:
Holkers wrote:
turboboost wrote:

Het probleem is dat er dan nog meer mensen over de proeven rijden; meer dan de organisatie aan de aanwonenden heeft beloofd. En daarmee belast je dus weer de organisatie.

En ik snap best dat jullie allemaal heel braaf rijden, maar er zijn 'fans', die tijdens de verkenning, of op de verkenning-loze vrijdag, als idioten over de proeven rijden.

Steven,

Er moet mij toch iets van het hart: als mensen zaken doen waar jij het niet mee eens bent haal je vaak het argument "slecht voor de sport" aan.

Het bezoeken van verkenningen is helemaal geen probleem, de weg is op dat moment nog steeds openbaar, en als ik mij niet vergis is het in het verleden ook wel eens voorgekomen dat deelnemers voor overlast zorgen.

Als mensen maar 20 deelnemers willen zien en dan naar de volgende proef gaan om de kannonnen te bekijken is dat slecht want er is extra overlast, deelnemers komen in het verkeer waardoor er vertraging opgelopen wordt.

Waarom mag niet iedereen zelf uitmaken wat hij of zij doet? Ze zijn zelf ook verantwoordelijk daarvoor.

En als een organisatie (of deelnemers) in de problemen komt door de bezoekers hebben ze het vantevoren niet goed ingeschat. En misschien is dat juist slecht voor de sport.
William Heeren
billy

Berichtdoor StevenK » vr sep 10, 2004 16:24

pbro wrote:
Steven , heb jij trouwens al een navi gevonden voor GTR?

Groeten Pierre Brouwer

Volgens de startlijst wel :)
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor StevenK » vr sep 10, 2004 16:30

billy wrote:Steven,

Er moet mij toch iets van het hart: als mensen zaken doen waar jij het niet mee eens bent haal je vaak het argument "slecht voor de sport" aan.

Ik zou dan zeggen: ik ben het niet met die zaken eens omdat ze negatief uit kunnen pakken voor de sport
Het bezoeken van verkenningen is helemaal geen probleem, de weg is op dat moment nog steeds openbaar

Klopt. Maar veel proeven gaan over wegen waar normaal gesproken 4 traktoren, 2 paarden en één auto per dag passeert; de verkenningen leveren dan al een extra belasting op en toeschouwers die dan ook nog eens diezelfde proeven gaan rijden leveren weer een extra belasting op. Allemaal volkomen legaal, daar zeg ik niets over, maar ik geef alleen aan dat wat wij volkomen legaal vinden, door de aanwonenden wel degelijk als overlast gezien kan worden.
, en als ik mij niet vergis is het in het verleden ook wel eens voorgekomen dat deelnemers voor overlast zorgen.

Niet alleen in het verleden; als deelnemer moet je je aan de verkeersregels houden, maar ook dan wil het zeker nog wel eens gebeuren wanneer je je notes aan het controleren bent, dat je rijstijl door anderen als op zijn minst 'erg sportief' gezien wordt.

Maar naast de deelnemers zijn er ook fans die er een sport van maken in de weken voor en na een wedstrijd de hele proeven te rijden en zich daarbij net zoveel bekommeren om de verkeersregels als de lokale jeugd.
Als mensen maar 20 deelnemers willen zien en dan naar de volgende proef gaan om de kannonnen te bekijken is dat slecht want er is extra overlast, deelnemers komen in het verkeer waardoor er vertraging opgelopen wordt.

Dat niet alleen, maar die mensen hebben ook haast om bij de volgende KP te komen en plegen relatief veel verkeersovertredingen daarbij.

Waarom mag niet iedereen zelf uitmaken wat hij of zij doet? Ze zijn zelf ook verantwoordelijk daarvoor.

'tuurlijk Mogen ze dat, net zo goed als ik ze erop mag wijzen dat ze daarmee de sport treffen.
En als een organisatie (of deelnemers) in de problemen komt door de bezoekers hebben ze het vantevoren niet goed ingeschat. En misschien is dat juist slecht voor de sport.

Nee, dat is het slechte *van* de sport; het is ontzettend moeilijk om de toeschouwers onder controle te houden.

En wellicht nog ten overvloede: de officiële verkenningen zijn niet zozeer vanuit sportief oogpunt beperkt, maar om de overlast te beperken en vaak ook omdat de vergunning dit eist.

[Edited by Steven on 09-10-2004 at 04:45 PM GMT]
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor andre » vr sep 10, 2004 16:38

Nee, dat is het slechte *van* de sport; het is ontzettend moeilijk om de toeschouwers onder controle te houden.[/quote]

Ik denk dat het ook wel zo is dat de "echte rallyliefhebbers" zich over het algemeen vrij netjes aan de regels houden, en dat de "racende rallybezoekers" het er meestal niet voor over hebben om een dag vrij te nemen om bijv. bij verkenningen te gaan kijken.
andre

Berichtdoor rallyboy » vr sep 10, 2004 16:39

turboboost wrote:

nou volgens zijn de verkenningen op openbare wegen waar iedereen net zoveel rechten heeft. enne van dat belemmeren dat doet iedereen bij mij ook op de openbare weg als ze in plaats van 80 km maar 65 of 70 gaan rijden!!!
rallyboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor rallyboy » vr sep 10, 2004 16:54

[billy wrote:Steven,

de enige manieren om dat op te lossen zijn
1. Of je maakt 1 proef van 200km en wie de snelste is heeft gewonnen.Iedereen kan zijn eigen plekje zoeken en alle auto's bekijken.
2. Of we huren "circuitpark zandvoort" af want daar kun je mooi rondjes rijden en hoeft ook niemand zich te verplaatsen.En kun je alle deelnemers zien!

Weet nu iedereen wat de rallysport zo bijzonder maakt!Niet 2 tot 3 uur in de duinen op zandvoort zitten kijken naar de zelfde bocht wachten tot er een afvliegt.Nee rally is SPEKTAKEL, elke proef iets nieuws en tussen de proeven even naar het servicepark.Dat maakt de"RALLYSPORT" bijzonder MOOI.

[Edited by rallyboy on 09-10-2004 at 04:55 PM GMT]
rallyboy

Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor Turboboost » vr sep 10, 2004 17:17

Had niet gedacht dat mijn opmerking zoveel stof zou doen opwaaien.
Achterliggende gedachte was dezelfde als die van Steven.
ik vind het prima als mensen gaan kijken naar de verkenning, maar uit ervaring weet ik dat dit door aanwonenden soms meer als "lastig" wordt ervaren dan op de dag van de rally zelf. Immers is het dan inderdaad nog openbare weg.

Overigens heb je elk jaar wel een paar idioten die niets met organisatie/ of als deelnemer met de verkenning te maken hebben. Leuke is als ze een proef bv. andersom rijden, omdat die proef vorig jaar ook in die richting werd gereden :)

....en waarom denk je dat die info pakketjes pas zo laat verkrijgbaar zijn????

Maar goed, laten we het nu weer over de leuke zaken van de GTR hebben!! ;)
Turboboost

Berichtdoor rallyboy » vr sep 10, 2004 17:19

turboboost wrote:
Had niet gedacht dat mijn opmerking zoveel stof zou doen opwaaien.
Achterliggende gedachte was dezelfde als die van Steven.
ik vind het prima als mensen gaan kijken naar de verkenning, maar uit ervaring weet ik dat dit door aanwonenden soms meer als "lastig" wordt ervaren dan op de dag van de rally zelf. Immers is het dan inderdaad nog openbare weg.

Overigens heb je elk jaar wel een paar idioten die niets met organisatie/ of als deelnemer met de verkenning te maken hebben. Leuke is als ze een proef bv. andersom rijden, omdat die proef vorig jaar ook in die richting werd gereden :)

....en waarom denk je dat die info pakketjes pas zo laat verkrijgbaar zijn????

Maar goed, laten we het nu weer over de leuke zaken van de GTR hebben!! ;)

aan ons zal het niet liggen!

[Edited by rallyboy on 09-10-2004 at 05:20 PM GMT]
rallyboy

Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor Jan » za sep 11, 2004 18:31

Kijk ik net ff op Delta-TV zie ik daar de GTR van vorig jaar,mooi om weer te zien :D ik droomde al helemaal weg bij de gedachte dat ik volgende week rond deze tijd op de laatste proef van de rally sta te kijken. helaas snik, snik

[Edited by Subaru Rullezzz!!! on 09-11-2004 at 05:31 PM GMT]

[Edited by Subaru Rullezzz!!! on 09-11-2004 at 05:33 PM GMT]
Jan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden