Jahaaaa, de KNAF die eet er goed van...
Wea, de volle 10 punten voor jou!
Ik heb vorig jaar meegedaan in het bestuur van de OVD rallysprint en het is voor een buitenstaander niet te bevatten wat er allemaal gebeuren moet. Waar je aan moet voldoen. Onvoorstelbaar.
Klein voorbeeldje: er zat een lusje in KP1. Daar staan ongeveer 40 huizen aan. Die mensen moet je natuurlijk informeren. Dat doe je netjes per brief. Dan blijkt dat de gemeente ineens wil, vooraf niet bekend!, dat die mensen allemaal schriftelijk toestemming geven. Dus nog een brief met vraag om terugkoppeling. Nou reageert daar natuurlijk geen hond op. Zouden wij toch ook niet doen of wel? Puntje bij paaltje moest de organisatie 2 weken voor het evenement alle bewoners persoonlijk aan de deur vragen of ze een bezwaar hadden. Bij nee moesten ze een handtekening zetten en bij ja knijp je je billen dicht of je vergunning wel loskomt vanaf het gemeentehuis.
Ik kan je vertellen dat dat deur aan deur bepaald geen pretje is. Ik heb het gedaan en iedereen denkt dat ze een soort van vrijwaring aan de heren coureurs meegeven dat die ongestraft door de voortuin van hun kunnen ploegen. En dat de verzekering dan niet uitkeert want ze hebben toch toestemming gegeven? Praten als Brugman moest ik.
Of de dame van parkeerbeheer die donderdag voor de rally ineens vraagt waar wij al die bezoekersauto's gaan laten? Nou gewoon, op de diverse wegen op het industrieterrein. Maar gaat dat wel passen jongens? Dat zal toch wel? Nou ik wil toch graag een aantal tekeningen van de wegen met daarop aangegeven waar de auto's dan moeten staan en hoeveel er dan kunnen staan. Er zitten gemiddeld 2,3 personen in een auto en die is gemiddeld 4,5 meter lang. Veel succes..... Nou daar zat ik dan op donderdagnacht..... En dat was van te voren echt niet door de gemeente aangegeven hoor. Kwam als een donderslag bij heldere hemel. Terwijl we van te voren met de bewuste dame gesproken hadden en alles dik voor elkaar was. Als jij het snapt kun je het mij mooi uitleggen want ik snap het nog steeds niet. Ja, ik snap dat ze willen weten waar de auto's moeten parkeren. Daarom vroegen we dat ook maanden van te voren. Maar ik snap niet dat dat eerst geen punt is en 2 dagen voor het evenement ineens zo belangrijk is geworden dat er gewoon gezegd wordt dat de vergiunning anders ingetrokken wordt....
En ik had maar een bijrol in de organsisatie. Kun je nagaan wat de hogere echelons voor hun kiezen hebben gekregen. Dat kost je je avonden, een deel van de nacht en soms van de zorgen de rest van de nacht ook nog. En dan op de dag zelf geen auto zien rijden omdat je alle zaken moet coordineren.
Komt er op de dag zelf zo'n verslaafde en bezopen halve gek en die ramt een official in elkaar. Nou dan heb je een fijn gevoel als organisator kan ik je verzekeren.
Tot zover deze kleine blik achter de schermen van een amateur organisator.
Echt jongens en meisjes, deze mensen verdienen vanaf onze kant alle respect en steun die wij maar op kunnen brengen! Dat van mij hebben ze in ieder geval!!