Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
marcel de jong wrote:
Overigens, Theo, verwacht ik niet dat de organisatie meer dan 2500 of 3000 betalende toeschouwers zal weten te trekken.
[Edited by Steven on 05-26-2004 at 02:15 PM GMT]
om jullie te informeren
een citaat uit de krant van 17 augustus 2003
geleid door 1450 (!) vrijwilligers en het publiek was met name massaal naar de publieksproeven gekomen. Elst: "Alleen op Borchwerf waren er zo'n 8000 toeschouwers."
dan hebben we het nog niet over etten-leur
Een weekend kaart bij het WK in Duitsland kost hetzelfdeHolkers wrote:jeroen wrote:
@Kraats: ik geloof nooit dat ze met dit soort bedragen rekenen. 40 euri is gelijk wel weer flink wat...
Zaterdag : 20 euri
Zondag : 15 euri
routekaart : 8 euri
optelsom : 43 euri.
nou heeft niet iedereen een routekaart nodig als je met meerdere in een auto zit en ga zo maar door. maar 40 euri p/p is wel een re-ele schatting.
Holkers wrote:marcel de jong wrote:
Overigens, Theo, verwacht ik niet dat de organisatie meer dan 2500 of 3000 betalende toeschouwers zal weten te trekken.
[Edited by Steven on 05-26-2004 at 02:15 PM GMT]
om jullie te informeren
een citaat uit de krant van 17 augustus 2003
geleid door 1450 (!) vrijwilligers en het publiek was met name massaal naar de publieksproeven gekomen. Elst: "Alleen op Borchwerf waren er zo'n 8000 toeschouwers."
dan hebben we het nog niet over etten-leur
en wat koste daar de entree?
mantaboy wrote:
Wel vreemd in deze heisa: eerst word er door iedereen bedacht dat toegang heffen kan helpen om dat lastige ( lees: zatte en drinkende) publiek weg te krijgen. Nu word er bekend dat men entree wil gaan heffen en iedereen springt boven op de kast....
Maar goed, denk eens aan de kosten voor overnachtingen, ontbijt, lunchpakketten, lint, hekwerk, staanders en natuurlijk ook eten voor alle vrijwilligers die al maanden voor de rally bezig zijn met borden ed maken.
Dan hebben we het nog niet over verdere kosten gehad. We hebben deze discussie al vaker gevoerd. Ik vraag me dan ook af wat het voor zin heeft hier een compleet kostenplaatje op het forum te zetten. Om verantwoording af te dragen?
Ik vind persoonlijk de enige verantwoordig dat er veilig rally vermaak geboden word. Ik kan me festivals herinneren die zeker duurder zijn voor 2 dagen en waar je meer risico loopt. Die worden dan wel bezocht door 50000 mensen of meer....
kraats wrote:
ik zou zeggen als je het te veel geld vindt blijf dan thuis maar verziek niet de sfeer op dit forum door een organisatie die een gans jaar alles in het werk zet om een mooie rally op poten te zetten zwart te maken. Denken jullie dat de hekwerken niets kosten.
Zelf hebben we al eens gebruik gemaakt van deze hekwerken ( die oevreigens van de gemeente zijn) en die kosten ongeveer 15 euro per stuk. Dus ga maar eens rekenen wat je kwijt bent om 1 industrieproef te voorzien van hekwerk.
Dan zijn die hekken wel duur bij jullie
bij ons in de regio kost een hek huren
€ 1,10 ,- ex btw p,d
=====================
Volgens zeeeer betrouwbare bron binnen jullie eigen organisatie was al het hekwerk vorig jaar gratis......
Okee we gaan proberen het anders te stellen.
Stel het is terecht wat de organisatie gaat doen.
Dan zal de Brandweer, politie en andere hulpdiensten zeggen dat ze dan ook niet meer voor niks zullen aantreden. Daarop volgend zullen de officials zeggen dat ze ook fatsoenlijk eten willen en de benzine kosten terug willen en een slaapplaats in een hotel, vervolgens gaan er andere groepen betaling eisen voor hun inzet en gaat de rallysport gewoonweg naar de kloten. Zeker als de rijders allemaal geld gaan eisen van de giga winsten van de organisatie. Als een organisatie zich zo opsteld verbaasd het mij niet dat er weinig, en straks helemaal geen, officials meer zijn. Want de kosten die deze mensen maken lopen op jaarbasis ook flink op, en dan vervolgens ook nog amper voorzien worden in de eerste levensbehoefte tijdens een rally. (dit geld niet voor alle rally's)
Entree gelden okee maar bied dan tenminste wat tegen een redelijke prijs.... Want daar heeft niemand het meer over.
En nu gaan mensen de BHV vergelijken met Ieper? Ja dan beschik je nog over een flinke dosis humor, dat wel ja!!

kraats wrote:
Ik zou bij deze een verzoek willen doen aan de organisatie. Ik denk dat het hen zou sieren om nu eens openheid van zaken te geven. Tevens denk ik dat dit soort discussies niet in hun doelstelling passen.
Want ik ga er nog steeds vanuit dat er in het verhaal iets niet klopt.
Ik schat een aantal mensen binnen de organisatie van deze rally een stuk slimmer in dan dat deze topic nu aangeeft.
rallyboy wrote:
aan de ene kant ben ik het er wel mee eens om entree te heffen voor de kp 's maar als ze dan het inschrijfgeld goedkoper maken waardoor er meer grote "kannonen"aan de start verschijnen en de kleinere teams die graag in nederland willen rijden en niet naar duitsland hoeven te gaan rijden waar de inschrijvingkosten niet zo hoog zijn is dat natuurlijk wel een goed plan, maar ik denk dat het inschrijfgeld ook hetzelfde blijft ,dus minder deelnemers, minder publiek dus minder sponsors die door het publiek worden gezien, dus ja of het een goede beslissing is blijft een ? we zullen wel zien hoe het uitpakt!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast