BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor nkroeze » wo mei 26, 2004 17:03

Ik zie een schone taak voor t RCH :)
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor cvgn » wo mei 26, 2004 17:29

QUOTE:
Hmmm lees het net allemaal. Ben zeker niet tegen entree heffen. Maar dit is allemaal wel ERG veel geld voor een dagje rally kijken.
vergeet niet dat we in Nederland zitten. En ja we kennen allemaal de 'typisch Nederlandse' reactie. Mensen die geen verstand van zaken hebben maar toch altijd wat te zeuren moeten hebben. Deze komen op zo'n rally en ja dan moeten ze ineens gaan betalen: "WAT BELACHELIJK.. WAT EEN GELDKLOPPERIJ DIE RALLYSPORT", wordt er dan gezegd...
--------------------------------------------

Is dit nu omdat dit Nederland is: als je naar een wedstrijd in Belgie gaat bv Ieper moet je toch ook betalen en dan heeft niemand commentaar.
ik zou zeggen als je het te veel geld vindt blijf dan thuis maar verziek niet de sfeer op dit forum door een organisatie die een gans jaar alles in het werk zet om een mooie rally op poten te zetten zwart te maken. Denken jullie dat de hekwerken niets kosten.
Zelf hebben we al eens gebruik gemaakt van deze hekwerken ( die oevreigens van de gemeente zijn) en die kosten ongeveer 15 euro per stuk. Dus ga maar eens rekenen wat je kwijt bent om 1 industrieproef te voorzien van hekwerk.

Ik denk niet dat een organisatie voor een paar mensen die zeuren over een hoge entreeprijs hun hele financiele plaatje op tafel moeten leggen. En toch zeker niet als je dan hoort van enkele Belgische rijders dat Ieper nog een lesje kan leren van de BHV rally.

groeten uit Roosendaal.
groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor marcel de jong » wo mei 26, 2004 18:52

Overigens, Theo, verwacht ik niet dat de organisatie meer dan 2500 of 3000 betalende toeschouwers zal weten te trekken.
[Edited by Steven on 05-26-2004 at 02:15 PM GMT]

om jullie te informeren
een citaat uit de krant van 17 augustus 2003

geleid door 1450 (!) vrijwilligers en het publiek was met name massaal naar de publieksproeven gekomen. Elst: "Alleen op Borchwerf waren er zo'n 8000 toeschouwers."

dan hebben we het nog niet over etten-leur
M de Jong
marcel de jong

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Holkers » wo mei 26, 2004 19:01

marcel de jong wrote:
Overigens, Theo, verwacht ik niet dat de organisatie meer dan 2500 of 3000 betalende toeschouwers zal weten te trekken.

om jullie te informeren

geleid door 1450 (!) vrijwilligers en het publiek was met name massaal naar de publieksproeven gekomen. Elst: "Alleen op Borchwerf waren er zo'n 8000 toeschouwers."

en wat koste daar de entree?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor briljant » wo mei 26, 2004 19:32

Holkers wrote:
jeroen wrote:
@Kraats: ik geloof nooit dat ze met dit soort bedragen rekenen. 40 euri is gelijk wel weer flink wat...

Zaterdag : 20 euri
Zondag : 15 euri
routekaart : 8 euri
optelsom : 43 euri.
nou heeft niet iedereen een routekaart nodig als je met meerdere in een auto zit en ga zo maar door. maar 40 euri p/p is wel een re-ele schatting.
Een weekend kaart bij het WK in Duitsland kost hetzelfde
maar dan zie je ook echt WRC's
groeten Bastiaan
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor mantaboy » wo mei 26, 2004 21:13

Wel vreemd in deze heisa: eerst word er door iedereen bedacht dat toegang heffen kan helpen om dat lastige ( lees: zatte en drinkende) publiek weg te krijgen. Nu word er bekend dat men entree wil gaan heffen en iedereen springt boven op de kast....

Maar goed, denk eens aan de kosten voor overnachtingen, ontbijt, lunchpakketten, lint, hekwerk, staanders en natuurlijk ook eten voor alle vrijwilligers die al maanden voor de rally bezig zijn met borden ed maken.

Dan hebben we het nog niet over verdere kosten gehad. We hebben deze discussie al vaker gevoerd. Ik vraag me dan ook af wat het voor zin heeft hier een compleet kostenplaatje op het forum te zetten. Om verantwoording af te dragen? Ik vind persoonlijk de enige verantwoordig dat er veilig rally vermaak geboden word. Ik kan me festivals herinneren die zeker duurder zijn voor 2 dagen en waar je meer risico loopt. Die worden dan wel bezocht door 50000 mensen of meer....
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor marcel de jong » wo mei 26, 2004 21:19

Holkers wrote:
marcel de jong wrote:

om jullie te informeren

en wat koste daar de entree?

beide kosten toen 5 euro een combi was 8 euro
M de Jong
marcel de jong

Berichtdoor Holkers » wo mei 26, 2004 21:24

mantaboy wrote:
Wel vreemd in deze heisa: eerst word er door iedereen bedacht dat toegang heffen kan helpen om dat lastige ( lees: zatte en drinkende) publiek weg te krijgen. Nu word er bekend dat men entree wil gaan heffen en iedereen springt boven op de kast....

lamme kijkers zijn juist de vrijdag/zaterdag avond jongeren die niets te doen hebben.
maar niet het feit DAT ze gaan heffen maar de hoogte van het bedrag is de reden.

Maar goed, denk eens aan de kosten voor overnachtingen, ontbijt, lunchpakketten, lint, hekwerk, staanders en natuurlijk ook eten voor alle vrijwilligers die al maanden voor de rally bezig zijn met borden ed maken.

om kraats even te herhalen, hoe kon dat alle edities ervoor dan? was het eten toen goedkoper/gratis?

Dan hebben we het nog niet over verdere kosten gehad. We hebben deze discussie al vaker gevoerd. Ik vraag me dan ook af wat het voor zin heeft hier een compleet kostenplaatje op het forum te zetten. Om verantwoording af te dragen?

nee hoor. maar een idee waarover we het hebben (kosten voor een rally) zou op zich wel makkelijker zijn om dingen in te schatten

Ik vind persoonlijk de enige verantwoordig dat er veilig rally vermaak geboden word. Ik kan me festivals herinneren die zeker duurder zijn voor 2 dagen en waar je meer risico loopt. Die worden dan wel bezocht door 50000 mensen of meer....

geen vergelijk. de doelgroep + intresses en de daarbij horende hoeveelheid vermaak (niveau) is vele malen hoger tijdens welk festival dan ook. en er rijden ook geen mensen in het rondte dan hoor... :D

[Edited by Holkers on 05-26-2004 at 08:25 PM GMT]
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor rallyboy » wo mei 26, 2004 21:52

aan de ene kant ben ik het er wel mee eens om entree te heffen voor de kp 's maar als ze dan het inschrijfgeld goedkoper maken waardoor er meer grote "kannonen"aan de start verschijnen en de kleinere teams die graag in nederland willen rijden en niet naar duitsland hoeven te gaan rijden waar de inschrijvingkosten niet zo hoog zijn is dat natuurlijk wel een goed plan, maar ik denk dat het inschrijfgeld ook hetzelfde blijft ,dus minder deelnemers, minder publiek dus minder sponsors die door het publiek worden gezien, dus ja of het een goede beslissing is blijft een ? we zullen wel zien hoe het uitpakt!
rallyboy

Berichtdoor kraats » wo mei 26, 2004 22:48

ik zou zeggen als je het te veel geld vindt blijf dan thuis maar verziek niet de sfeer op dit forum door een organisatie die een gans jaar alles in het werk zet om een mooie rally op poten te zetten zwart te maken. Denken jullie dat de hekwerken niets kosten.
Zelf hebben we al eens gebruik gemaakt van deze hekwerken ( die oevreigens van de gemeente zijn) en die kosten ongeveer 15 euro per stuk. Dus ga maar eens rekenen wat je kwijt bent om 1 industrieproef te voorzien van hekwerk.
=====================
Volgens zeeeer betrouwbare bron binnen jullie eigen organisatie was al het hekwerk vorig jaar gratis......

Okee we gaan proberen het anders te stellen.
Stel het is terecht wat de organisatie gaat doen.
Dan zal de Brandweer, politie en andere hulpdiensten zeggen dat ze dan ook niet meer voor niks zullen aantreden. Daarop volgend zullen de officials zeggen dat ze ook fatsoenlijk eten willen en de benzine kosten terug willen en een slaapplaats in een hotel, vervolgens gaan er andere groepen betaling eisen voor hun inzet en gaat de rallysport gewoonweg naar de kloten. Zeker als de rijders allemaal geld gaan eisen van de giga winsten van de organisatie. Als een organisatie zich zo opsteld verbaasd het mij niet dat er weinig, en straks helemaal geen, officials meer zijn. Want de kosten die deze mensen maken lopen op jaarbasis ook flink op, en dan vervolgens ook nog amper voorzien worden in de eerste levensbehoefte tijdens een rally. (dit geld niet voor alle rally's)
Entree gelden okee maar bied dan tenminste wat tegen een redelijke prijs.... Want daar heeft niemand het meer over.

En nu gaan mensen de BHV vergelijken met Ieper? Ja dan beschik je nog over een flinke dosis humor, dat wel ja!!
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor V.D.G Rally team » do mei 27, 2004 7:08

kraats wrote:

Dan zijn die hekken wel duur bij jullie
bij ons in de regio kost een hek huren
€ 1,10 ,- ex btw p,d
=====================
Volgens zeeeer betrouwbare bron binnen jullie eigen organisatie was al het hekwerk vorig jaar gratis......

Okee we gaan proberen het anders te stellen.
Stel het is terecht wat de organisatie gaat doen.
Dan zal de Brandweer, politie en andere hulpdiensten zeggen dat ze dan ook niet meer voor niks zullen aantreden. Daarop volgend zullen de officials zeggen dat ze ook fatsoenlijk eten willen en de benzine kosten terug willen en een slaapplaats in een hotel, vervolgens gaan er andere groepen betaling eisen voor hun inzet en gaat de rallysport gewoonweg naar de kloten. Zeker als de rijders allemaal geld gaan eisen van de giga winsten van de organisatie. Als een organisatie zich zo opsteld verbaasd het mij niet dat er weinig, en straks helemaal geen, officials meer zijn. Want de kosten die deze mensen maken lopen op jaarbasis ook flink op, en dan vervolgens ook nog amper voorzien worden in de eerste levensbehoefte tijdens een rally. (dit geld niet voor alle rally's)
Entree gelden okee maar bied dan tenminste wat tegen een redelijke prijs.... Want daar heeft niemand het meer over.

En nu gaan mensen de BHV vergelijken met Ieper? Ja dan beschik je nog over een flinke dosis humor, dat wel ja!!
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor V.D.G Rally team » do mei 27, 2004 7:14

Kraats ik weet niet wie je nu aanvald.
Met je prijs van hekken enzo.
Als ze 90 deelnemers hebben x het inschrijfgeld dan hebben ze ongeveer
€ 51000,- +het geld van lokale sponsors.
Als jij het allemaal zo goed weet dan leg maar eens uit wat het allemaal kost , maar dan wel de juiste prijzen en niet wat je denkt.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Iceman » do mei 27, 2004 8:17

Ik ga me toch een beetje zorgen maken voor de Nederlandse rally sport.

Het heffen van entree gelden heb ik geen moeite mee. Mits dit ten goede komt van de kwaliteit van het evenement. D.w.z. entree die mijn sponsors moeten betalen om hun "eigen" rally auto te mogen zien op een service plek ergens op een g..ds verlaten grouw grijs grimmig industrie terrein vindt ik veel te ver gaan. Natuurlijk zal het team voor zijn of haar sponsors gaan betalen. Maar dit betekend ook weer dat de sponsor meer moet sponsoren.

Inschrijf gelden daan ook al omhoog en de vraag blijft wat gebeurt er allemaal met dat geld. Waar gaat het echt aan op!!!? Daarbij is het ook nog eens zo dat de rally equipe vaak niet als "vol" beschouwd wordt en eigenlijk voor een hele boel geld niet moet lopen zeuren. Ik vindt het persoonlijk al te gek voor woorden dat een rally equipe moet betalen om mee te mogen doen aan een kampioenschap. En dan ook nog eens verplicht stickers moeten plakken. Mijn sponsors zeggen al dat ze nog een hoop geld van me krijgen omdat ik stickers van hun op mijn auto heb.
Dus volgend jaar het VEENHUIZ(en) rally open.

Kortom, om de sport "betaalbaar" te houde/krijgen zal er een veel betere kwaliteit van evenementen geboden moeten worden. Daardoor krijg je ook betere kwaliteit auto's aan de start. Er moet dus commercieler worden gewerkt en gedacht.

Als er iemand is die dit niet begrijpt of hier over van gedachten wil wissellen bel me dan. Ik heb er ondertussen een mening/gedachte over. Sterker nog, heb al het een en ander uitgewerkt op papier.

Wacht niet langer, het is tijd dat er aktie ondernomen wordt. Bel.!!!!!!!!!!!!!!!!

Iedereen nog een prettige dag toegewenst.

Groeten,

Patrick
Afbeelding
Iceman

Berichtdoor Werner » do mei 27, 2004 11:45

kraats wrote:
Ik zou bij deze een verzoek willen doen aan de organisatie. Ik denk dat het hen zou sieren om nu eens openheid van zaken te geven. Tevens denk ik dat dit soort discussies niet in hun doelstelling passen.

Want ik ga er nog steeds vanuit dat er in het verhaal iets niet klopt.
Ik schat een aantal mensen binnen de organisatie van deze rally een stuk slimmer in dan dat deze topic nu aangeeft.

'Weet je wat jij zou moeten doen? Je moet eens naar de kamer van koophandel!' (www.kvk.jeweetwel)Want daar hebben ze heel veel gegevens van allerlei bedrijven, stichtingen e.d. Dus ook van de 'stichting autosport west-brabant' Voor een paar euri kun je daar jaarrekeningen krijgen e.d. Kan je precies bekijken wat er in en uit gaat.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Berichtdoor Werner » do mei 27, 2004 11:54

rallyboy wrote:
aan de ene kant ben ik het er wel mee eens om entree te heffen voor de kp 's maar als ze dan het inschrijfgeld goedkoper maken waardoor er meer grote "kannonen"aan de start verschijnen en de kleinere teams die graag in nederland willen rijden en niet naar duitsland hoeven te gaan rijden waar de inschrijvingkosten niet zo hoog zijn is dat natuurlijk wel een goed plan, maar ik denk dat het inschrijfgeld ook hetzelfde blijft ,dus minder deelnemers, minder publiek dus minder sponsors die door het publiek worden gezien, dus ja of het een goede beslissing is blijft een ? we zullen wel zien hoe het uitpakt!

Ik dank niet dat je met lage inschrijfgelden veel kanonnen trekt, simpelweg omdat de inschrijvingskosten voor zo'n team relatieve peanuts zijn in verhouding tot banden, benzine, onderhoud, reserveonderdelen enzovoort. Wat je moet bieden is goede proeven, veel mogelijkheden voor publiciteit, veel eer bij een goed resultaat en een goede organisatie. En als het heffen van entreegeld kan helpen bij het creeren van die omstandigheden vind ik het prima. Maar ik demk dat een rally waar maar weinig publiek is niet aantrekkelijk is voor het eergevoel van een equipe, het lijkt me toch leuker om voor een grote massa mensen je kunsten te vertonen, ook voor je sponsoren.
Ook het idee van dagkaarten verminderd het heen en weer rijden natuurlijk niet. Daarvoor moet je publieksproeven hebben waar behalve het zien van de rallywagens meer te doen is. Bijv. een beeldschrm, muziek, speciale auto's en dergelijke. Daar wil ik graag entree voor betalen, meer dan voor een 'gewone' proef. Dit geld zeker voor de minder fanatieke toeschouwers denk ik.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden