rallysprint Kasterlee

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor pipo » do jul 29, 2004 11:51

Wij als belgen en houder van een racb nationaal of internationaal
licentie zijn zelfs verplicht een vas of asaf licentie te nemen om te mogen starten !
Het is al jaren zo en zal nog jaren zo zijn !
pipo

Re: Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor PaulvH » do jul 29, 2004 14:52

Steven wrote:
Het probleem van de daglicentie zit in het feit dat de FIA het een houder van een FIA erkende licentie verbiedt ook nog een andere licentie te hebben.

Formeel zou de KNAF dus op kunnen treden tegen NL licentiehouders die een daglicentie van de VAS/ASAF nemen. Voor zover ik weet bestaat het daglicentie-systeem echter al redelijk lang in België en heeft de KNAF er nog nooit problemen van gemaakt.

------------------------------------------

Volgens mij staat er in de regels dat als je een KNAF licentie hebt je geen andere licentie mag hebben van een bij de FIA aangesloten ASN. Kortom de ASAF en VAS zijn dit niet en volgens mij kan het dus wel...

paulvh

ps. ik heb het boek hier niet bijdehand
Paul van Hoof
PaulvH

Berichtdoor StevenK » do jul 29, 2004 15:15

De gewraakte tekst uit het reglement licenties (http://www.knafrallysport.nl/licenties_main.htm):

1.2 Het is licentiehouders op straffe van intrekking van hun licentie(s) verboden in te schrijven voor, deel te
nemen aan of medewerking te verlenen aan de organisatie van een niet door de KNAF dan wel een
buitenlandse nationale automobielsport autoriteit (ASN) geautoriseerde autosportwedstrijd.

Aangezien de VAS en ASAF wedstrijden in ieder geval het idee wekken door de RACB geauthoriseerd te zijn, denk ik dat deelname op een VAS/ASAF licentie niet tegen de reglementen ingaat.

Deelname aan een VAS/ASAF wedstrijden met een KNAF licentie is volgens de Code Sportif niet toegestaan.

Nergens in de regels kan ik vinden dat een VAS-achtige licentie verboden is, slechts een RACB licentie is verboden voor KNAF licentiehouders, omdat de RACB een ASN is, de VAS en ASAF niet.

Overigens lijkt het mij wel prettig om vanuit KNAF/BSR nog bevestiging te krijgen van hoe één en ander in elkaar steekt.

[Edited by Steven on 07-29-2004 at 03:15 PM GMT]
StevenK
Site Admin

Berichtdoor pipo » do jul 29, 2004 15:22

Steven
ik kan begrijpen dat je met een Knaf licentie niet zou mogen deelnemen maar dan neem je een dagvergunning of neem je een asaf -vas licentie .
pipo

Berichtdoor Jan 8x » do jul 29, 2004 15:31

De organisator moet een goede WA hebben afgesloten voor de deelnemers. Dit hangt niet aan een licentie van welke nationaliteit dan ook. De rest is maar bijzaak.
Jan 8x

Berichtdoor Mivali » do jul 29, 2004 19:28

Dhr. Götz Pfauder heeft mij niet begrepen zo zie ik...Mijn vraag is er op gericht om antwoord te krijgen op de simpele vraag wat er met je gebeurt als je bv. moet worden opgenomen in een hospitaal omdat je ZELF als bestuurder of navi door je rally gewond bent geraakt....Welke verzekering dekt dit?

Dit heeft niets met Kasterlee te maken, ik ben gewoon benieuwd....

Er moet toch iemand zijn (helaas) die hiermee te maken heeft gehad?

Bij voorbaat dank,

Michel
Michel van Lindert
Mivali

Berichtdoor digilife » do jul 29, 2004 19:59

Mivali wrote:
Misschien even een zijdelings sprongetje maar ik wil (nogmaals wellicht op dit forum) eens weten hoe het nu zit indien je zelf een ongeval krijgt....Er zijn recent helaas wel wat voorbeelden te noemen...Je eindigt dus in het ziekenhuis en dan? Ik ga ervan uit dat je ziektekostenverzekeraar niet staat te springen om eventuele operatie of revalidatie te bekostigen. Wie heeft hier ECHT verstand van?

Mijn eigen ziektekostenverzekering betaald de kosten als ik door een rally ongeval in het ziekenhuis beland. Net zo als zij de kosten betalen bij een voetballer die zijn been heeft gebroken bij een wedstrijd.

Hoe dit zit met rallywedstrijden in het buitenland weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat dit hetzelfde is.

Wil je hier 100% zeker van zijn. Neem dan gewoon contact op met je ziektenkostenverzekeraar.

[Edited by digilife on 07-29-2004 at 07:00 PM GMT]
Concert, theaterfotografie en bedrijfsfotografie: www.OnStagePhotos.eu
Huwelijksreportages & fototips voor 'de grote dag': www.YourWeddingPhotos.eu
digilife

Berichtdoor StevenK » do jul 29, 2004 20:00

mivali wrote:
Dhr. Götz Pfauder heeft mij niet begrepen zo zie ik...Mijn vraag is er op gericht om antwoord te krijgen op de simpele vraag wat er met je gebeurt als je bv. moet worden opgenomen in een hospitaal omdat je ZELF als bestuurder of navi door je rally gewond bent geraakt....Welke verzekering dekt dit?

Dit heeft niets met Kasterlee te maken, ik ben gewoon benieuwd....

Er moet toch iemand zijn (helaas) die hiermee te maken heeft gehad?

Bij voorbaat dank,

Michel

Als het goed is wordt dat door je eigen verzekering gedenkt, maar als je ff de zoek-functie gebruikt vind je het verhaal van de navi van David en die heeft daar stevige problemen mee gehad.

Het is dus zaak te controleren of je eigen verzekeraar één en ander dekt.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Filip » vr jul 30, 2004 11:08

Reactie van de organisatie (2): Sta me toe dat ik even het systeem van dagvergunningen even toelicht. Een deelnemer zonder vergunning mag deelnemen als copiloot met een dagvergunning. Die dagvergunning wordt hem toegekend na een medische controle en het betalen van €37. Er is ook een mogelijkheid om deel te nemen als piloot, met de zelfde procedure maar mits voorlegging van een attest (slipcursus)van een door VAS erkende slipschool. De piloot mag dan enkel rijden met een wagen minder dan 1600cc in de Divisie 1 en 2 (standaard en Groep N). Kan hij echter 3 uitslagen voorleggen met een -1600cc wagen, dan mag hij met een zwaardere wagen rijden.
Nu komt het voor jullie: Wij vragen de Nederlandse deelnemers om een KNAF vergunning voor te leggen, enkel en alleen omdat wij dan weten dat ze wedstrijdervaring hebben en dat ze een medische keuring hebben ondergaan. Zij hoeven dan ook niet langs de dokter te passeren. Een dagvergunning bevat eenzelfde dekking als een gewone vergunning.
Nederlanders die zich aanbieden zonder vergunning krijgen alleen een dagvergunning voor copiloot en moeten wel langs onze dokter passeren. Ik hoop dat ik jullie hiermee wat wijzer heb gemaakt, dus hou op met zeiken, schrijf je in en kom genieten van de Belgische Rallysprint sfeer. Reeds 5 Nederlandse teams zijn al ingeschreven.
Filip

Berichtdoor pipo » vr jul 30, 2004 13:50

De winnaar van 2003 die mag als laatste starten ???
pipo

Berichtdoor StevenK » vr jul 30, 2004 14:03

pipo wrote:
De winnaar van 2003 die mag als laatste starten ???

Dat mag ik hopen :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor digilife » vr jul 30, 2004 15:29

Filip wrote:
Reactie van de organisatie (2): Sta me toe dat ik even het systeem van dagvergunningen even toelicht. Een deelnemer zonder vergunning mag deelnemen als copiloot met een dagvergunning. Die dagvergunning wordt hem toegekend na een medische controle en het betalen van €37. Er is ook een mogelijkheid om deel te nemen als piloot, met de zelfde procedure maar mits voorlegging van een attest (slipcursus)van een door VAS erkende slipschool. De piloot mag dan enkel rijden met een wagen minder dan 1600cc in de Divisie 1 en 2 (standaard en Groep N). Kan hij echter 3 uitslagen voorleggen met een -1600cc wagen, dan mag hij met een zwaardere wagen rijden.
Nu komt het voor jullie: Wij vragen de Nederlandse deelnemers om een KNAF vergunning voor te leggen, enkel en alleen omdat wij dan weten dat ze wedstrijdervaring hebben en dat ze een medische keuring hebben ondergaan. Zij hoeven dan ook niet langs de dokter te passeren. Een dagvergunning bevat eenzelfde dekking als een gewone vergunning.
Nederlanders die zich aanbieden zonder vergunning krijgen alleen een dagvergunning voor copiloot en moeten wel langs onze dokter passeren. Ik hoop dat ik jullie hiermee wat wijzer heb gemaakt, dus hou op met zeiken, schrijf je in en kom genieten van de Belgische Rallysprint sfeer. Reeds 5 Nederlandse teams zijn al ingeschreven.

Dus een Nederlandse rijder en navigator, met KNAF licentie hoeven enkel een dagvergunning te kopen en zijn dan WA gedekt?
digilife

Re: Re: Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor StevenK » vr jul 30, 2004 15:47

digilife wrote:
Dus een Nederlandse rijder en navigator, met KNAF licentie hoeven enkel een dagvergunning te kopen en zijn dan WA gedekt?

Correct.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor digilife » vr jul 30, 2004 16:47

Steven wrote:
digilife wrote:

Correct.

Dank denk ik dat er een 205-je aan de start staat daar :-)
digilife

Berichtdoor WILS SPORT » vr jul 30, 2004 17:03

Zeker wel een erg mooi proefje daar,
vorig jaar nog wezen kijken.
Toe stond er ook een 2002 subaru
WRC aan de start met daarin een Engelsman
geloof ik.
Verder vorig jaar van Hoof met Chiel Bos, om en om gereden/genavigeerd.
Noortje's rentree destijds.
Dit jaar van Hoof als ik net goed begrepen heb met Geert.
Vorig jaar ook aan de start de Jong, met de astra.
Wij waarschijnlijk ook met de Lancer Turbo (1981).
Sander van Barschot
WILS SPORT

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden