[Algemeen]Techniek topic (vraag en antwoord)

Alles over techniek

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sponsor » vr mei 01, 2009 9:11

zou kunnen :idea: ...is de blauwe voor de navi of voor de bestuurder?
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor 1600hf » vr mei 01, 2009 11:04

official No. 27768 schreef:Buitenzijde microfoon deels met iets geluidsdempend afschermen?

Peltor microfoons zijn afgeleid van microfoons uit de luchtvaart. Tegenwoordig hebben die ACTIEVE noise cancelling (=electronisch), maar vroeger PASSIEVE. Dat heeft de Peltor ook en is dus ontworpen om het geluid wat in 1 richting op de mic afkomt te versterken en het geluid wat van beide zijden komt te dempen. Vandaar ook dat de achterkant van de mic ook open is. Dit gebeurt volledig mechanisch, zonder electronica. De stem komt van 1 kant, het motor geluid is aan beide zijden van de mic (ongeveer) even hard en wordt daardoor gedempt.

En het werkt als je het mij vraagt. Achterkant van mic dichthouden heft dit effect op en moet je dus niet doen.

Je zegt dat hij een Stilo helm heeft. Wellicht zit de mic te ver van zijn mond af? Heb je hetzelfde probleem met de koptelefoons? Die hebben een verstelbare arm aan de mic. Is hetzelfde probleem er nog als de mic dicht bij de lippen zit?

En hoe zit de mic bij de Stilo??? Achterkant keurig open?
1600hf

Berichtdoor antoine.reekers » vr mei 01, 2009 20:09

Wil ,zit er bij jouw ook nog een klein schakelaartje op ?????? prober die eens om te zetten dat is namellijk bij de oude versie de db killer .

vrgr Antoine
antoine.reekers

Berichtdoor Erik de Wild » vr mei 01, 2009 20:41

[quote="whemink"]Het zit hem in de stekker met de blauwe rand. Heb je al geprobeerd de 2 stekkers (rijder vs. navi) om te wisselen? [quote]

Klink heel herkenbaar.....tering wat heb ik moeten schreeuwen!

Groet Erik de Wild
Erik de Wild

Berichtdoor Sponsor » vr mei 01, 2009 20:59

Volgens mij zit er geen schakelaar op,Alleen de aan/geluidsterkte schakelaar...tnx in iedergeval :wink:

Weet iemand nu welke zijde blauw moet zijn?Gaan we in elk geval proberen.Eerst de bak er weer onder zetten.dan kunnen we weer testen.

Tnx iedereen.

Will
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor whemink » za mei 02, 2009 8:25

het maakt toch niet uit welke zijde de blauwe is? Gewoon het zekere voor het onzekere nemen en beide mogelijkheden proberen en dan zie je vanzelf wat het beste werkt.
whemink

Berichtdoor michaelharmsen » za mei 02, 2009 9:49

blauw is voor de bestuurder en de nieuwe peltor (vorig jaar gekocht) heeft een jumper binnenin zitten om de 10 dB demping eruit te halen.
Wij rijden met 2 Lico helmen en hebben geen problemen met motorgeluid ed.
michaelharmsen

Berichtdoor sleepy hunter » za mei 02, 2009 10:47

Will zal vandaag eens kijken welke voor de rijder is.Wij hebben de zelfde intercom en hebben er nooit problemen mee. Staat gewoon op 12 volt zonder vreemde dingen er tussen. We hebben 12 volt onder dashboord weg gehaald schakelaar er tussen en het werkt. Geen gekke bij geluiden van de motor of zo.
Alleen een navi die zingt maar verder?

sander
sleepy hunter

Berichtdoor Sponsor » do mei 07, 2009 17:25

Gister de bak eronder gezet en proef gereden.Tevens de Peltor opnieuw opgebouwd met de blauwe aan de bestuurder kant....probleem opgelost!!!
Ach het leven kan zo simpel zijn :lol: :lol:
Sponsor

Berichtdoor jordysport » do mei 07, 2009 17:45

Sponsor schreef:Gister de bak eronder gezet en proef gereden.Tevens de Peltor opnieuw opgebouwd met de blauwe aan de bestuurder kant....probleem opgelost!!!
Ach het leven kan zo simpel zijn :lol: :lol:

net zoals die amstelreclame of niet. :lol:
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor AC » ma jun 15, 2009 14:59

Misschien dat iemand het al gebruikt...

Bij ons zit er in de verkenauto geen tripmaster. En door dat het een leaseauto is en de verken-auto nog wel eens van gedaante wil wisselen is dit inbouwen ook geen optie.

Nu ben ik op zoek naar een 'tripmaster' programmaatje voor op m'n PDA (WM6) met ingebouwde GPS-ontvanger (HTC p3300). Heb al wat dingen gevonden via google etc, maar dat werkt niet echt top.

Het zou fijn zijn als de dagteller makkelijk te 'nullen' is.

Iemand ervaring?
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor Wolter » ma jun 15, 2009 15:25

AC schreef:Misschien dat iemand het al gebruikt...

Bij ons zit er in de verkenauto geen tripmaster. En door dat het een leaseauto is en de verken-auto nog wel eens van gedaante wil wisselen is dit inbouwen ook geen optie.

Nu ben ik op zoek naar een 'tripmaster' programmaatje voor op m'n PDA (WM6) met ingebouwde GPS-ontvanger (HTC p3300). Heb al wat dingen gevonden via google etc, maar dat werkt niet echt top.

Iemand ervaring?

Tripmaster op een pda is denk ik net zo makkelijk (of lastig) als gewoon de dagteller van de auto indrukken bij een bocht. Tripmaster is wel nauwkeurig, snap ik, maar de afstand is ook deels een gevoelswaarde (100 of 120 meter doet er niet heel erg veel toe en die afstand is met het oog goed in te schatten).

Maar om nog antwoord te geven: Ik ken zo'n extern programma daarvoor niet. Zit volgens mij trouwens wel standaard in m'n nokia ingebouwd.
Wolter

Berichtdoor Campos » ma jun 15, 2009 15:40

Iemand ervaring?

Dit al geprobeerd?
http://www.webazar.org/tomtom/tripmaster.php?lang=uk
Campos

Berichtdoor AC » ma jun 15, 2009 15:43

Wolter schreef:

Iemand ervaring?

Tripmaster op een pda is denk ik net zo makkelijk (of lastig) als gewoon de dagteller van de auto indrukken bij een bocht. Tripmaster is wel nauwkeurig, snap ik, maar de afstand is ook deels een gevoelswaarde (100 of 120 meter doet er niet heel erg veel toe en die afstand is met het oog goed in te schatten).

Maar om nog antwoord te geven: Ik ken zo'n extern programma daarvoor niet. Zit volgens mij trouwens wel standaard in m'n nokia ingebouwd.

Klopt, we doen het ook met de dagteller van de auto. Maar op sommige stukken is nauwkeurigheid toch wel erg fijn.

Als je een stuk van 800 meter hebt dan is aftellen van de afstand heel plezierig (moeilijk inschatten hoever het nog is als je op een gegeven moment op snelheid bent). Er 50 meter naast zitten kan dan nog wel eens fout aflopen...

Tuurlijk, je kan ook rempunten in de notes zetten, maar het is natuurlijk makkelijker om gewoon af te tellen.

Daarnaast; waarom? Omdat het kan... :D
Laatst bijgewerkt door AC op ma jun 15, 2009 15:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor AC » ma jun 15, 2009 15:45

Campos schreef:

Iemand ervaring?

Dit al geprobeerd?
http://www.webazar.org/tomtom/tripmaster.php?lang=uk

Ja, al geprobeerd, dit is te installeren op 'gewone' tomtom systemen (de GO enz). Deze krijg ik helaas niet op mijn PDA geinstalleerd.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek