oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Jaccoooo » do nov 22, 2012 21:11

ff kijken voldoet aan de criteria midden jaren 90 tis geen opel of ford

Afbeelding

Afbeelding

en deze word vast ook wel gewaardeerd in ieder geval door 1 forumlid

Afbeelding
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor antoine » do nov 22, 2012 21:18

Leuke Mazda en dito 'Wevers' BMW :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Ton Van Spanje » do nov 22, 2012 22:03

Jaccoooo schreef:Afbeelding


Jan Pieter vd Schaft?
Of Dirk Waaijenberg?
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Mark Verhoeven » do nov 22, 2012 22:25

Meer info graag!!! Ik wist niet dat er al zo'n auto in NL gereden heeft. (buiten Morten Spiro)
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Jaccoooo » do nov 22, 2012 22:28

v/d schaft klinkt me wel bekend in de oren,meer info heb ik niet, meer fotos ook niet
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Mark Verhoeven » do nov 22, 2012 22:29

Is dat Achtmaal? Weet je welk jaar? Sprint? (startnummer ver in de 100)
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Jaccoooo » do nov 22, 2012 22:42

achtmaal sprint '98, was het niet een teamgenoot van "de Boer/Hagman, zelfde strepen
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor fotojpa » do nov 22, 2012 22:49

metisse schreef:
fotojpa schreef:Afbeelding

Deze proef is in Venlo, op het huidige "Trefcenter Venlo" zie het bord "trefcente...."
Het was op de plek van het toen nog te bouwen doehetzelf zaak "Praxis" die daar vervolgens velen jaren in was gevesticht.

Het was voor mij een van de eerste rally proeven die ik bezocht.
Volgens mij was het een proef van de Tulpenrally (of Limburgia Rally)


Dit was de eerste proef van de Limburgia rally in 1975. Het Trefcenter(ook de toenmalige sponsor)was vooor een deel gebouwd en dit terrein lag er naast.
Was voor mij ook het eerste seizoen dat ik met de rallysport kennis maakte (als monteur bij Teus Wijnbelt-Jan Pieterman met een Datsun 1200 Coupé).


Ik zat er dus een beetje naast.
Ik was toen 11 jaar, herinner de proef nog goed, alleen de rally naam wist ik niet meer 100%!
fotojpa
 
Berichten: 50
Geregistreerd: vr feb 22, 2002 17:23
Woonplaats: Provincie Limburg

Berichtdoor Ton Van Spanje » do nov 22, 2012 22:50

Jaccoooo schreef:achtmaal sprint '98, was het niet een teamgenoot van "de Boer/Hagman, zelfde strepen


Als het 1998 was, dan is het inderdaad van der Schaft. Begin jaren 90 heeft hij stage gelopen bij een autobedrijf in Amersfoort waar ik toen als receptionist werkte. Later (ik ben in 1993 richting Zeeland verhuisd) kwam ik hem weer tegen tijdens de 8maal rallysprint.

@Mark Verhoeven

Er zijn naast Morten Spiro dus ook 2 Nederlanders op de ralypaden geweest met een RX7. Dirk Waaijenberg is, eerder dan Jan Pieter, samen met Dré Schoonenwolf ook een paar keer gestart met zijn RX7. Dit was een oude circuitauto van, als ik het me nog goed herinner, Piet Roestenburg. Met die auto heeft Dirk ook nog geracet.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor antoine » do nov 22, 2012 22:56

Net gekeken in een oude programma van brabanthallen on wheels, waar deze rx 7 ook deel heeft genomen. Ton gaat er wederom vandoor met de prijs:-)
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Ton Van Spanje » do nov 22, 2012 22:58

@jpa

Over onverharde proeven gesproken.

BAC rally 1978, m'n maatje Gert Jan Vermeulen met de groep 2 Simca 1100 op de "Hudig Langeveldt" klassementsproef in Breda ter hoogte van het casino. Nu volledig volgebouwd.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor henk 400rr » do nov 22, 2012 23:06

Jaccoooo schreef:ff kijken voldoet aan de criteria midden jaren 90 tis geen opel of ford
..

en deze word vast ook wel gewaardeerd in ieder geval door 1 forumlid

..


Jahaa 8)
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Jaccoooo » vr nov 23, 2012 23:23

de Boer/Hagman.........oops weer een Opel

Afbeelding

zal het gelijk weer goedmaken met een M3 van Muilwijk

Afbeelding

en ondertussen zit ik alweer in eind jaren 90 dus ik stop met bladeren
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor fotojpa » vr nov 23, 2012 23:50

Hier mijn eerste geschoten fotorolletje.... Limburgia rally 1979
proef rallycros circuit Opgrimby, België
Afbeelding
Afbeelding
Proef bij Asenray, Limburg, NL
Afbeelding
Afbeelding
En dit was mijn derde foto rolletje, Opel driver selectie dag 1980 in Berg en Terblijt, Zuid Limburg
Afbeelding
Henk Vossen als gastrijder met nee Opel van Dealer Opel Team Holland op zijn zij.
Afbeelding
Afbeelding
fotojpa
 
Berichten: 50
Geregistreerd: vr feb 22, 2002 17:23
Woonplaats: Provincie Limburg

Berichtdoor Bart » za nov 24, 2012 0:37

Ton Van Spanje schreef:
Jaccoooo schreef:Afbeelding


Jan Pieter vd Schaft?
Of Dirk Waaijenberg?


Heeft ene Marcel van Maanen ook niet met zo'n auto gereden?
Stond toen vol in de Valvoline reclame.
Bart
 
Berichten: 99
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:43
Woonplaats: Drozdov Tsjechië

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten