en?V.D.G Rally team schreef:roke0204 schreef:ceesford schreef:onderblok van een rekord 2.3 diesel en opboren naar 2700cc was/is niet zo moeilijk........
eigenlijk onbegrijpelijk dat er eigenlijk nooit eens een goed protest / onderzoek naar die auto's ingesteld werd.......
Wevers heeft op zijn paarse ascona wel eens een Knaf protest/ onderzoek gehad maar door een fout in de aanmeldprocedure van het protest hield Jansen tuning de deur op slot. Een KNAF onderzoek enkele weken later leverde geen onregelmatigheden op.
Wevers haalde met de ascona abbering in bij de waalhaven sprint.
Terwel abbering met de astra kitcar reed ???
V.D.G Rally team schreef:roke0204 schreef:ceesford schreef:onderblok van een rekord 2.3 diesel en opboren naar 2700cc was/is niet zo moeilijk........
eigenlijk onbegrijpelijk dat er eigenlijk nooit eens een goed protest / onderzoek naar die auto's ingesteld werd.......
Wevers heeft op zijn paarse ascona wel eens een Knaf protest/ onderzoek gehad maar door een fout in de aanmeldprocedure van het protest hield Jansen tuning de deur op slot. Een KNAF onderzoek enkele weken later leverde geen onregelmatigheden op.
Wevers haalde met de ascona abbering in bij de waalhaven sprint.
Terwel abbering met de astra kitcar reed ???
Wout de Klerk schreef:Ik meen me te herinneren dat er een keer een motorcontrole bij de winnaar zou plaatsvinden, maar deze ging naar huis en trok zich terug. De wedstrijd daarna reed hij een stuk minder hard. Was heel vreemd
asconajoop schreef:Wout de Klerk schreef:Ik meen me te herinneren dat er een keer een motorcontrole bij de winnaar zou plaatsvinden, maar deze ging naar huis en trok zich terug. De wedstrijd daarna reed hij een stuk minder hard. Was heel vreemd
is hier een quizvraag aan verbonden?
zoals al eerder aangegeven, het gros van de rijders reed(rijd) niet geheel legaal.ik reed weliswaar de eerste jaren met een standaard onderblok(later met een zogeheten 20ltr+)mijn cilinderkop was van meet af aan altijd illegaal.
d'r zit nog een leuke anekdote aan vast,in (1992) hengelo was mijn motor geploft en had al ingeschreven voor tilburg,waarop ene P. den O. mij aanbood ''ik ga een motor bouwen voor de manta van mijn vrouw en die mag jij een keer gebruiken'' waarop ik antwoordde, en als die ploft?
DAN HEB IK EEN KUTMOTOR GEBOUWD EN MOET IK EEN NIEUWE MAKEN.![]()
![]()
hij wilde mij niet van te voren zeggen om wat voor motor het ging,bleek het een 2.7 manzel te gaan.eenmaal de motor ingebouwd zag ik dat het blok knalrood was geschilderd en de veel te dikke en niet geheel originele aanzuigbuis knalgeel.....sta je daar bij de TC met knikkende knieen.helaas hebben hans en ik het evenement niet uit kunnen rijden, want er was bij de injectie iets afgebroken waardoor ik geen gas meer kon geven.we stonden op dat moment DIK bij de eerste 5 algemeen.
nog een leuk verhaal, er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald. stonden daar een paar Ford Escort jongens omheen, je had die gezichten moeten zien. niet meer om bij te komen, of ze water zagen branden![]()
![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast