oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Jef Koopman » vr jan 01, 2010 21:40

antoine schreef:
Jef Koopman schreef:
Afbeelding

Rally challenge Euro circuit lijkt mij?!

yep
Jef Koopman

Berichtdoor Jef Koopman » vr jan 01, 2010 21:40

Afbeelding
Jef Koopman

Berichtdoor Jaccoooo » vr jan 01, 2010 22:05

Jef Koopman schreef:Afbeelding

He Jef was dit jullie Ascona :?:
Jaccoooo

Berichtdoor metisse » vr jan 01, 2010 22:15

Ed Latiers schreef:Als er iemand een fotootje heeft van John Bosch met de Grp A Rothmans Golf heb ik er nog wel een verhaaltje bij :roll:

Bij deze dus, Matthy en kom nou maar op met je verhaal, ik ben benieuwd....

En voor iedereen een mooi en gezond 2010!

Afbeelding[/quote]

Tja, moet maar dan hé,

Heb net het jaarboek 87 er nog bij gezocht waarin gemeld werd dat de organisatie bepaald niet vlekkeloos verliep.....
Volgens mij was het ook in dat jaar dat toen de rally zou beginnen er nog gewoon combines op de proef rondreden.
Als toeschouwers reden we op die zonnige zaterdag van proef naar proef met Carol Robbers in de minijumbo van zijn vrouw op sleeptouw.
Carol zal bij menig forumlid nog wel bekend zijn denk ik als navigator van Hans Weys Sr. Carol heeft ook nog een tijd met een Manta in Piedrokleuren rondgereden.
Wij waren met het hele stel weer aangeland op de eerste proef van de Boucle bij Echt (voor de kenners :roll: in de achtertuin van Michel Oprey)
Het tijdschema liep al weer uit, nog geen rallyauto´s te zien tot er een paar motoragenten over de proef kwamen met daarachter een gele Mercedes er achter. De Merc stopt en een druk gebarende Johan Jacobs, de proef werd bemand door officials van Achtmaal, riep Carol en ons om mee te komen. In de auto werd duidelijk waarom. De Politie wilde de proef niet laten starten als er op het punt waar John Bosch de ronde ervoor zwaar chrashte (lijkt me wel duidelijk op de foto :roll: ) geen proefbemanning stond. Dus kregen wij (g)een minicursus official (lees: een hesje en een vlag in de hand gedrukt). Jaren heeft mijn zoon nog een stukje grill van de Golf op zijn kamer gehad.
Een dergelijk voorvalletje hebben we ooit in Zoetermeer ook meegemaakt, maar dan wordt het verhaal nóg langer :oops:
metisse

Berichtdoor Mark Verhoeven » vr jan 01, 2010 22:41

Hedi lijkt iets interessants te hebben gezien.... :shock:

Afbeelding

Hoop niet dat ie bij mij zo uit het raam heeft gekeken... :roll:
Mark Verhoeven

Berichtdoor TWENGELTJE » vr jan 01, 2010 23:19

Jaccoooo schreef:

Dit is volgens mij de auto van ene meneer Krol uit vriezenveen die dacht dat hij volgas over de bult op valkenswaard kon
TWENGELTJE

Berichtdoor rallyboy » vr jan 01, 2010 23:31

TWENGELTJE schreef:
Jaccoooo schreef:

Dit is volgens mij de auto van ene meneer Krol uit vriezenveen die dacht dat hij volgas over de bult op valkenswaard kon

nou, aan de reclame te zien en aan de namen op het voorspatbord, denk ik dat het Erik Wevers is, maar ik kan het ook mis hebben.
rallyboy

Berichtdoor TWENGELTJE » vr jan 01, 2010 23:52

rallyboy schreef:
TWENGELTJE schreef:
Jaccoooo schreef:

nou, aan de reclame te zien en aan de namen op het voorspatbord, denk ik dat het Erik Wevers is, maar ik kan het ook mis hebben.

Zou ook kunnen je had toen zoveel van jansen tuning
TWENGELTJE

Berichtdoor Peer » za jan 02, 2010 1:23

metisse schreef:
Ed Latiers schreef:Als er iemand een fotootje heeft van John Bosch met de Grp A Rothmans Golf heb ik er nog wel een verhaaltje bij :roll:

metisse schreef:[
Bij deze dus, Matthy en kom nou maar op met je verhaal, ik ben benieuwd....

En voor iedereen een mooi en gezond 2010!

Afbeelding

Tja, moet maar dan hé,

Heb net het jaarboek 87 er nog bij gezocht waarin gemeld werd dat de organisatie bepaald niet vlekkeloos verliep.....
Volgens mij was het ook in dat jaar dat toen de rally zou beginnen er nog gewoon combines op de proef rondreden.
Als toeschouwers reden we op die zonnige zaterdag van proef naar proef met Carol Robbers in de minijumbo van zijn vrouw op sleeptouw.
Carol zal bij menig forumlid nog wel bekend zijn denk ik als navigator van Hans Weys Sr. Carol heeft ook nog een tijd met een Manta in Piedrokleuren rondgereden.
Wij waren met het hele stel weer aangeland op de eerste proef van de Boucle bij Echt (voor de kenners :roll: in de achtertuin van Michel Oprey)
Het tijdschema liep al weer uit, nog geen rallyauto´s te zien tot er een paar motoragenten over de proef kwamen met daarachter een gele Mercedes er achter. De Merc stopt en een druk gebarende Johan Jacobs, de proef werd bemand door officials van Achtmaal, riep Carol en ons om mee te komen. In de auto werd duidelijk waarom. De Politie wilde de proef niet laten starten als er op het punt waar John Bosch de ronde ervoor zwaar chrashte (lijkt me wel duidelijk op de foto :roll: ) geen proefbemanning stond. Dus kregen wij (g)een minicursus official (lees: een hesje en een vlag in de hand gedrukt). Jaren heeft mijn zoon nog een stukje grill van de Golf op zijn kamer gehad.
Een dergelijk voorvalletje hebben we ooit in Zoetermeer ook meegemaakt, maar dan wordt het verhaal nóg langer :oops:

Zal ik dan een stukje toevoegen:
Ik was onderdeel van de ARC proefbemanning en deed de stopfinish op de bewuste proef.
De plaats waar het bewuste ongeval gebeurde was een zeer flauwe bocht met een kruising waar eigenlijk niets mis kon gaan dacht iedereen. Dus was er een nieuwe official ingedeeld die voor de eerste keer meeging. Uiteraard weet iedereen op dit forum dat een ongeluk in een klein hoekje zit. John Bosch dacht waarschijnlijk ook dit is nagenoeg recht dus ik kan hier vol, niet dus. De offiicial was na dit ongeluk een klein beetje overstuur en gelukkig heeft Carol (en naar ik nu dus na 22 jaar verneem ook Matthy) ons uit de brand geholpen.
Eenmaal bij de finish aangekomen was John lijkbleek en voordat hij daar weer vertrok vuurrood. Hij heeft nog enkele proeven gereden maar toen toch een wijs besluit genomen (vindt ik) om te stoppen.
De official, inmiddels door de wol geverfd, is overigens nog steeds van de partij.
Peer

Berichtdoor metisse » za jan 02, 2010 8:58

Peter,

Het verhaal was ook zeker niet als kritiek op de proefbemanning bedoeld hoor. Ik kan me de reactie van de official heel goed begrijpen en er kwam natuurlijk veel volk op af in de hoop dat er nog meer zouden crashen. Als ik het al niet had, heb ik toen in die tijdelijke officialfunctie veel waardering gekregen voor hun werk, je krijgt (toen ook al) wat kritiek over je heen zeg. :(
Het feit is natuurlijk dat er inderdaad niet zo veel op die plaats kon gebeuren maar meer dat John en de Golf nooit echte vrienden zijn geworden.
Het voorval borrelde op toen ik de foto zag staan in het rally´s en races jaarboek, vandaar. Zoals er zoveel herinneringen bij me opkomen bij het zien van al die oude foto´s.
Groeten uit Altena :wink:
metisse

Berichtdoor Peer » za jan 02, 2010 9:53

metisse schreef:Peter,

Het verhaal was ook zeker niet als kritiek op de proefbemanning bedoeld hoor. Ik kan me de reactie van de official heel goed begrijpen en er kwam natuurlijk veel volk op af in de hoop dat er nog meer zouden crashen. Als ik het al niet had, heb ik toen in die tijdelijke officialfunctie veel waardering gekregen voor hun werk, je krijgt (toen ook al) wat kritiek over je heen zeg. :(
Het feit is natuurlijk dat er inderdaad niet zo veel op die plaats kon gebeuren maar meer dat John en de Golf nooit echte vrienden zijn geworden.
Het voorval borrelde op toen ik de foto zag staan in het rally´s en races jaarboek, vandaar. Zoals er zoveel herinneringen bij me opkomen bij het zien van al die oude foto´s.

No worries Matty,

Ik beschouwde jouw verhaal ook helemaal niet als kritiek, wilde alleen mijn ervaring van die bewuste proef delen.
En wat de politie betreft, de rijkspolitie zocht in Limburg altijd wel een excuus om over de proeven te rijden. Vaak kwamen de Porsches van de snelweg af om even over de proef te blazen en dan weer verder.
Peer

Berichtdoor Jaccoooo » za jan 02, 2010 10:26

TWENGELTJE schreef:
rallyboy schreef:
TWENGELTJE schreef:
Jaccoooo schreef:
Jef Koopman schreef:

Zou ook kunnen je had toen zoveel van jansen tuning

Wevers dus,heb een paar pagina teruggebladerd en de roze ascona heeft het zelfde kenteken als deze schadebak
Jaccoooo

Berichtdoor metisse » za jan 02, 2010 10:30

Peer schreef:
metisse schreef:Peter,

No worries Matty,

Ik beschouwde jouw verhaal ook helemaal niet als kritiek, wilde alleen mijn ervaring van die bewuste proef delen.
En wat de politie betreft, de rijkspolitie zocht in Limburg altijd wel een excuus om over de proeven te rijden. Vaak kwamen de Porsches van de snelweg af om even over de proef te blazen en dan weer verder.

Oké tegenvoeter :wink:
Volgens mij tipte Paul zijn toenmalige collega´s als er weer in Limburg gereden werd.
Enne.... we kijken niet voor niks op dit topic, toch.....
metisse

Berichtdoor jordysport » za jan 02, 2010 10:34

rallyboy schreef:
TWENGELTJE schreef:
Jaccoooo schreef:

ik DENK dat je het mis hebt want Erik Wevers is toch met een BMW M3 begonnen?
ik weet het niet zeker hoor!
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor MartijnS » za jan 02, 2010 10:39

Jef heeft de foto ook op hyves staan en daar staat bij dat het Wevers is in Zestienhoven.
Martijn Schouten
MartijnS

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch