De pers voor het lint...

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Jacques81 » ma apr 07, 2008 20:16

Welke sites zijn dat dan? En ik zie ook nog steeds bepaalde jongens van een team iedere keer met een hesje, en ik ben ook nog maar weinig profs tegen gekomen want die zijn op 1 hand te tellen....
Jacques81

Berichtdoor Hein » ma apr 07, 2008 20:27

Jacques81 schreef:Welke sites zijn dat dan? En ik zie ook nog steeds bepaalde jongens van een team iedere keer met een hesje, en ik ben ook nog maar weinig profs tegen gekomen want die zijn op 1 hand te tellen....

Volgens mij was de vraag:

MartijnS schreef:Wie heeft er volgens jou persaccreditatie via z'n website dan? :)

Daar wil ik aan toevoegen dat die 'jongens van een team' al weet ik niet wie je bedoelt, vast niet via een team geaccrediteerd zijn.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Rallyfanaat » ma apr 07, 2008 20:35

ik stond in almere bij de hairpin waar van eldik spinde, je weet als fotograaf, neem ik aan, als je bij een hairpin staat en er spint iemand dat hij door het gras gaat waar jij staat. ik schrok wel ff toen ik het zag gebeuren. in amsterdam gebeurde paar keer het zelfde. ik vind dat de fotografen zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen, waar ze ook voor tekenen. en een beetje meer hun 'boeren verstand' gebruiken. niet denken van mij overkomt toch niks ik ben pers..
Rallyfanaat

Berichtdoor TWENGELTJE » ma apr 07, 2008 20:38

En zelfs al heeft een krant zo`n gek binnen hun gelederen dan nog staan er berichten in die niet te begrijpen zijn omdat de verantwoordelijke redacteur er weer niets van snapt en er onzin in zet
TWENGELTJE

Berichtdoor Jacques81 » ma apr 07, 2008 20:40

Nee mijn vraag was eigenlijk dit van wie behoort er nu tot deze categorie?

Voor het accrediteren namens een internetsite geldt dat enkel vertegenwoordigers van professioneel opererende redacties toegelaten zullen worden, van sites die aantoonbare nieuwswaarde vertegenwoordigen voor de rallysport, die geen commercieel oogmerk dragen met betrekking tot de verkoop van fotomateriaal en die aantoonbaar een aanzienlijke hoeveelheid verkeer genereren van minimaal (gemiddeld) 1000 unieke bezoekers per dag.
Jacques81

Berichtdoor Robert_ » ma apr 07, 2008 20:41

Mja, pers voor de linten... Laat ik het zo zeggen: ik zie ze er liever achter. Wil je echter een beetje leuke foto's maken met je nieuwe 10 mm groothoek, dan zul je wel bijna op de motorkap moeten zitten voor een enigzins beeldvullende foto. :wink:

Misschien niet geheel passende in deze discussie, maar aangezien het punt al door meerderen is aangetipt, haal ik het ook nog even aan. Ik ben persoonlijk ook van mening dat er teveel pers is, naar verhouding wat er gepubliceerd wordt. Er zijn maar een handje vol fotografen waar ik regelmatig wat van terug zie, dat van enige nieuwswaarde is. Waarschijnlijk kan ik daar niet geheel objectief over oordelen, omdat ik maar een klein deel van alle media onder ogen krijg maar als dat signaal van velen afkomstig is, lijkt me dat wel stof tot nadenken. Is iedere fotograaf een aanwinst voor het evenement, of een ergenis voor publiek?

Ik zal me onthouden van commentaar op het gedrag van bepaalde fotografen, om een bash-topic te voorkomen. :lol:

Wat mij betreft blijft de pers gewoon voor het lint. Met een beetje gezond verstand moet je, ook voor de linten, het risico voor jezelf en anderen tot een minimum kunnen beperken.
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Robert_

Berichtdoor Jan » ma apr 07, 2008 20:42

Hein schreef:]...of je moet een lokale krant hebben die er een idioot rond heeft wandelen die rally geweldig vind en bereid is er zelf in te investeren qua tijd, onkosten en moeite.

Hier heb je zo'n gek :mrgreen:
Jan

Berichtdoor Holkers » ma apr 07, 2008 20:42

Jacques81 schreef:Nee mijn vraag was eigenlijk dit van wie behoort er nu tot deze categorie?

Voor het accrediteren namens een internetsite geldt dat enkel vertegenwoordigers van professioneel opererende redacties toegelaten zullen worden, van sites die aantoonbare nieuwswaarde vertegenwoordigen voor de rallysport, die geen commercieel oogmerk dragen met betrekking tot de verkoop van fotomateriaal en die aantoonbaar een aanzienlijke hoeveelheid verkeer genereren van minimaal (gemiddeld) 1000 unieke bezoekers per dag.

Rallysport.nl
En daarna is het erg stil (kan zijn dat er nog een of 2 meer zijn, maar ik denk het zelf net niet)

Overigens accrediteren geen van ons op rs.nl (zet het er zelf wel bij, maar is niet de hoofdmoot)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor EvoV6 » ma apr 07, 2008 20:47

(foutje)
Laatst bijgewerkt door EvoV6 op ma apr 07, 2008 21:27, in totaal 2 keer bewerkt.
EvoV6

Berichtdoor Jacques81 » ma apr 07, 2008 20:48

Nou jan dan ben je toch onder begeleiding gemoeten van het weekend :lol:
Jacques81

Berichtdoor Hein » ma apr 07, 2008 20:49

TWENGELTJE schreef:En zelfs al heeft een krant zo`n gek binnen hun gelederen dan nog staan er berichten in die niet te begrijpen zijn omdat de verantwoordelijke redacteur er weer niets van snapt en er onzin in zet

Gelukkig valt dat in mijn geval dan weer mee. Want de eindredactie van mijn krant neem de sportverhalen (en ja ik doe van voetballen tot dammen en van judo tot rally) over zonder ze inhoudelijk aan te passen. Ze kijken alleen naar grove gramaticale en spelfouten.

PS van judo en dammen heb ik ook geen verstand, maar daar ben ik gelukkig nog nooit op aangesproken. In geval van twijfel en bij voldoende tijd voor een deadline leg het artikel dan aan de bewuste persoon of vereniging voor.
Hein

Berichtdoor Biturbo » ma apr 07, 2008 20:52

)(tja, op iemand anders zijn computer, toch maar even onder mijn eigen naam inloggen... :oops:

Hein,

De lokale krant waar ik het over heb is de Flevopost. (Flevoland dus...) Elk jaar wordt er enige tijd vóór de rally een artikel geplaatst waarin vermeld wordt dat de rally er weer aan komt. (met bejaarde foto van de Evo van Chris Vlaar)

En na de rally verschijnt er weer een artikel. Dit jaar met een foto van Kuipers, terwijl er onder wordt vermeld dat het de winnaar Van Eldik is :shock: . En erbij ook nog een tenenkrommende tekst waarin vele fouten staan. Overtypen van namen uit de startlijst lukt nog niet eens fatsoenlijk.

Opzich heel positief dat een plaatselijke krant tenminste iets vermeld over de rally. Maar als ik elke keer weer de hele "horde" aan hesjes voorbij zie komen, vraag ik mij af hoeveel wij van het geschoten materiaal nog terug zullen zien. Wat wordt er nog onder 'pers' verstaan tegenwoordig?
Als het echt alleen om de plaatjes voor in de media gaat, kan je op een hot spot net zo goed één prof fotograaf (van de organisatie) neerzetten. Zoals ook veel gebeurd in diverse andere evenementen.

Nu zal ik wel weer velen tegen het zere been schoppen, maar het lijkt er soms op dat er meer hobby-foto's worden geschoten, dan echt voor normale publikatie bedoeld zijn.
Biturbo

Berichtdoor Fonzie26 » ma apr 07, 2008 20:54

Robert_ schreef:Ik zal me onthouden van commentaar op het gedrag van bepaalde fotografen, om een bash-topic te voorkomen. :lol:

Bash topic hoeft het niet te worden maar het zou wel prettig zijn als iedereen mekaar eens de ruimte geeft. Ik bedoel, als je ziet dat er 40 man publiek achter het lint staat en je komt daar als persfotograaf fijn voor zitten met je teletoeter, dan kun je rekenen op of zand of iets anders wat voorhanden is als je niet luistert.
Benieuwd wat ik doen? Kijk op www.jouk.eu of http://www.oypo.nl/fonzie26
Fonzie26

Berichtdoor MartijnS » ma apr 07, 2008 20:57

Ben het zeker met je eens Jouke dat dat gister bij de splash nergens op sloeg...je ziet duidelijk dat er een heel rijtje toeschouwers foto's aan het maken is. Daar ga je gewoon niet zo voor staan. Ik tenminste niet ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Hein » ma apr 07, 2008 20:57

Holkers schreef:
Jacques81 schreef:Nee mijn vraag was eigenlijk dit van wie behoort er nu tot deze categorie?

Rallysport.nl
En daarna is het erg stil (kan zijn dat er nog een of 2 meer zijn, maar ik denk het zelf net niet)

Overigens accrediteren geen van ons op rs.nl (zet het er zelf wel bij, maar is niet de hoofdmoot)

Ik houd het er op dat er buiten Rallysport.nl, één extra site is die het benodigde aantal bezoekers haalt. Daarna is het over.
Hein

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's