En dan maar denken dat we veilig staan.....

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jun 06, 2006 16:28

Ik snap de commotie niet. Alles bij elkaar 25 euro (3 proeven plus infopakket) voor een dag plezier van je hobby? Ik lees zelfs iemand die zonder morren wel 25 euro betaald voor een passe partout bij een Belgische rally en dan klagen dat je bij de ELE 5 euro per stuk voor drie proeven moet betalen. En de rest van de proeven is gratis als je dat infopakket niet wil kopen. Tja, 't is ook niet verwonderlijk dat er meningen worden verkondigd dat het publiek maar beter weg kan blijven.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Wolter » di jun 06, 2006 16:38

Ton Van Spanje schreef:Ik snap de commotie niet. Alles bij elkaar 25 euro (3 proeven plus infopakket) voor een dag plezier van je hobby? Ik lees zelfs iemand die zonder morren wel 25 euro betaald voor een passe partout bij een Belgische rally en dan klagen dat je bij de ELE 5 euro per stuk voor drie proeven moet betalen. En de rest van de proeven is gratis als je dat infopakket niet wil kopen. Tja, 't is ook niet verwonderlijk dat er meningen worden verkondigd dat het publiek maar beter weg kan blijven.

Tja.. Nederlanders kijken écht op iedere euro.. dat is denk ik ook een verkeerde denkwijze. En dan maakt het niet uit of het rally is, of een kopje koffie trakteren, terwijl de bedragen echt miniem zijn.
Wolter

Berichtdoor Turbo de gravende mol » wo jun 07, 2006 22:15

official No. 27768 schreef:
pistonpen paultje schreef:Schrikkeldraad, geweldige uitvinding!! 8)

In plaats van linten gebruiken, knapt in ieder geval minder snel :lol:
(laten we het wel publieksvriendelijk en opruimbaar houden !)
Op zich s'avonds geld vragen voor publieksproeven lijkt mij niet verkeerd, als je niet wil betalen wordt je toch official of ga je alleen overdag.

:idea: Je stelling is niet verkeert maar hoeveel vrijwillegers denk je dan wel niet nodig te hebben om een KP lek dicht te krijgen, weet van de mens dat ze het toch zullen proberen blijven te doen om hoe dan ook kosteloos op de KP te komen, kijk maar eens bij de WRC rally's een verscheurde jas of broek is hun meer waard dan de kosten v.d. KP of een dagkaart!
Turbo de gravende mol

Berichtdoor wopper » zo jun 11, 2006 15:20

Zo nu nog ff terug komen wie er veilig staat........
Wij stonden voordat de rally auto's kwamen niet achter het lint,maar toen ze kwamen dus wel :wink:
Maar stonden de heren officials wel veilig en hun auto's?????
Afbeelding

Afbeelding

Enne op proef 2 in bakel waren we aan het kijken en we stonden netjes waar we moesten staan,maar toen de bus met de vip's kwam van een bekend computer bedrijf stonden de mensen(vip's) lekker voor het lint en op een plaats waar je dus niet mocht staan.....
Hebben de vip's dan getekent dat ze op plaatsen mogen staan waar het niet mag???

En daar stoor ik me dus behoorlijk aan :twisted:
Maja lang het zal wel zo moeten :?: :?:

Gr.Wopper :wink:
Laatst bijgewerkt door wopper op zo jun 11, 2006 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.
wopper

Berichtdoor SylviaVisser » zo jun 11, 2006 16:25

Dan doe ik ook even mee...gelukkig had Frank de tegenwoordigheid van geest om op Stiphout 2, een fotograaf op het onverhard niet te raken door van het gas af te gaan bocht uit.....ik hoop dat zijn foto's mooi geworden zijn :twisted:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor antoine » zo jun 11, 2006 16:43

Ik zal maar niet beginnen over het 'publiek' dat goed kan luisteren en wanneer ze luisteren kregen de officials een grote, sorry, bek terug.
Leuk was ook het entree verhaal. Ik stond bij proef oischot 1,5 uur voor de start van de proef, evenals diverse andere mensen. Na 15 minuten kwamen de officials( 2 stuks). Deze kregen tijdens de proef te horen dat ze eigenlijk entree moesten vragen.
Zie je het al voor je 2 man die de entree moesten innen en tegelijk zorgen dat alle (lastige) mensen nergens gingen staan waar ze niet mochten.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Super 1600 » zo jun 11, 2006 23:52

Op KP Son was het ook een rommeltje wat betreft de entree.
Allereerst was het slecht aangegeven bij de proef zelf dat er entree betaald moest worden.
Vervolgens is er een blik security opengetrokken die wat toekijkt hoe 2 vrouwen (1 voor de auto's en 1 voor het tevoetkomend publiek) geld innen en blauwe bonnetjes geven, welke vervolgens niemand bekijkt.
Een beetje rommelig. Als er dan toch wordt betaald. Laat dan iemand betalen, 100 meter lopen en daar een controle houden.
Super 1600

Berichtdoor Niels2 » ma jun 12, 2006 5:34

Super 1600 schreef:Allereerst was het slecht aangegeven bij de proef zelf dat er entree betaald moest worden.

't stond aangegeven op een groot bord bij het binnenrijden van het industrieterrein, hoe duidelijk wil je het hebben?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor ceesford » ma jun 12, 2006 11:02

Mooie foto's Wopper !

en nou maar hopen dat die minkukels hier op deze wonderschone site zelf eens die foto's zien........... :lol:
ceesford

Berichtdoor Amazone » ma jun 12, 2006 11:52

ceesford schreef:en nou maar hopen dat die minkukels hier op deze wonderschone site zelf eens die foto's zien........... :lol:

Ben eigenlijk best even benieuwd wie je hier met 'minkukels' bedoeld? :(

Beetje meer respect voor de officials die toch maar met deze hitte gezorgd hebben dat het evenement doorgang kon hebben. Er zijn officialclubs die op 3 verschillende KP's gestaan hebben, dat betekent toch zo'n beetje de hele rally!!!

En dat ze mss gevaarlijk stonden: confronteer ze hier dan mee via de organisatie. Die wijst de desbetreffende club er dan wel op zodat ze zich hier beter van bewust zijn een volgende keer.

Tweede foto: VIPs zijn toch vaak genodigden die door de organisatie ergens neergezet worden en die de regels van het spel vaak niet zo goed kennen. Zet ze dan ook niet te kijk op een site, maar zoek contact met de organisatie zodat zij er voor een volgende keer wat van kunnen leren!

Ik vind dit echt respectloos zo! :wink:
Amazone

Berichtdoor Corsa Kitcar » ma jun 12, 2006 13:44

SylviaBos schreef:Dan doe ik ook even mee...gelukkig had Frank de tegenwoordigheid van geest om op Stiphout 2, een fotograaf op het onverhard niet te raken door van het gas af te gaan bocht uit.....ik hoop dat zijn foto's mooi geworden zijn :twisted:

De meeste mensen die een rally bezoeken, weten niet wat een rare capriolen een auto kan gaan maken als t echt misgaat......... en als t misgaat dan blijkt rally levensgevaarlijk, t zijn de toeschouwers die t gevaarlijk maken.... Ik heb zelf een baanpost aangereden op Arendonk, je voelt je verdomd kloten na zo'n incident, of je er wel of niks aan kan doen.... gelukkig mankeerde de man niets, was ook een verhaaltje hoe gek een auto gaat doen, als de controle weg is. Heb me afgelopen rally van Hulst kapot geergerd aan t publiek, was een vader met een kind van een jaar of 3 die t ook mooi vond in de remzone, zeg je er wat van krijg jee grote muil......
Corsa Kitcar

Berichtdoor official No. 27768 » ma jun 12, 2006 13:51

Corsa Kitcar schreef: Heb me afgelopen rally van Hulst kapot geergerd aan t publiek, was een vader met een kind van een jaar of 3 die t ook mooi vond in de remzone, zeg je er wat van krijg jee grote muil......

Ja dat ken ik :?
Ik probeer het altijd diplomatiek op te lossen en anders die figuren via ander publiek uit te spelen. Vaak is de meerderheid van het publiek wel aan jou zijde (tot ingrijpen aan toe) en daar kan je handig gebruik van maken.

Ik snap dat je alles wilt zien en als het kan dichtbij maar veiligheid van ons, de rijders en het publiek is gewoon de hoofdzaak.
Anders ga je maar naar het serviceterrein om mooie foto's te maken, doe ik ook als ik klaar ben , kan je meteen de deelnemers aanspreken :lol:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor mantaboy » ma jun 12, 2006 22:19

Ach, er worden officials geslagen en zelf ben ik bijna omver gereden door een man die vond dat hij de proef op moest omdat hij anders om moest rijden.... Waarom zou ik dat nog doen? Wim, persoonlijk vat ik je foto's en je tekst op als een grove aanval op ons. Jammer dat je dan zelf toekijkt en niet eens meehelpt. Ik weet dat er van onze club inderdaad mensen op 3 proeven gepost hebben. s'ochtends om 6 uur opgestaan zijn op zaterdag, om 4 uur pas de mogelijkheid hadden om te gaan slapen en er op zondag weer om half zeven uit waren om de proef weer op te bouwen. Daarna door zijn gegaan tot 6 uur.... :roll:

Schijnbaar komt er steeds meer publiek wat het allemaal beter weet en kan maar als het dan echt erom gaat bedankt om grove beledigingen naar het hoofd te krijgen van hetzelfde publiek! Wim, tijdens de BHV ben ik contactpersoon offcicials, je mag me mailen op jean.pierre.vd.bergh@home.nl Ik kan je goed gebruiken!
mantaboy

Berichtdoor Turbo de gravende mol » ma jun 12, 2006 23:14

Een vrijwilliger is ook maar een mens, terwijl zij het publiek juist nog een beetje in de zin proberen te drijven van de autosport al daar!
En wees voor je zelf nou eens eerlijk die blik, foto of film wordt er echt niet beter van als je voor het lint staat (mensen mokken dan wel van zij staan toch ook niet achter het lint!) Bekijk het standpunt van twee zijden, als official hoef je niet altijd v.h. lint te staan het kan in sommige gevallen wel eens nodig zijn dat je v.h. lint moet staan of zijn.
Maar als het uit kan blijf dan samen met het publiek achter het lint staan dan bereik je ten alle tijde meer dan als je er zelf voor gaat staan.

Tuurlijk je hebt en blijft altijd een groep mensen houden die onder en boven de wet van Bartje leven en geboren zijn, maar als zij de oren in de nek willen leggen zoals een ezel dan duid dat op levensmoeheid en daar is niets tegen te doen (het enige wat je kunt doen is proberen je verhaal duidelijk te maken, willen ze niet oke' ze zijn gewaarschuwd en lopen op eigen risico verder!)
Turbo de gravende mol

Berichtdoor ceesford » di jun 13, 2006 8:53

met die minkukels bedoel ik die malloten op foto 2, die denken gepantserd / onkreukbaar te zijn door het dragen van een geel hesje !
ceesford

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl