En dan maar denken dat we veilig staan.....

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » ma jun 05, 2006 16:34

kraats schreef:Wat een onzin, elk punt op iedere proef is bereikbaar....

Dus *als* je dit wilt bereiken moet je niet zozeer in termen van fysieke afsluiting denken, maar in de richting van politieoptreden.

gebeurt in België ook; ik betwijfel echter of dit zinvol isl.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor GeertN » ma jun 05, 2006 16:51

De politie wil tijdens de Nederlandse evenementen alleen medewerking verlenen aan de organisatie om de weggebruiker te controleren op zijn weggedrag en deze dan te bekeuren. Maar we krijgen echt niet een bus vol politieagenten die we kunnen gebruiken voor afzetting of begeleiding van publiek. We organiseren geen voetbalwedstrijd, die krijgen hele peletons mobiele eenheid. Wij moeten zelf zorgen voor buitenafzetting en probleempunten aan de klassementsproef.
GeertN

Berichtdoor erikjan » ma jun 05, 2006 18:10

GeertN schreef:De politie wil tijdens de Nederlandse evenementen alleen medewerking verlenen aan de organisatie om de weggebruiker te controleren op zijn weggedrag en deze dan te bekeuren. Maar we krijgen echt niet een bus vol politieagenten die we kunnen gebruiken voor afzetting of begeleiding van publiek. We organiseren geen voetbalwedstrijd, die krijgen hele peletons mobiele eenheid. Wij moeten zelf zorgen voor buitenafzetting en probleempunten aan de klassementsproef.

als 'buurman' van het Heracles-stadion in Almelo verbaas ik me bijna wekelijks over de hoeveelheid politie die nodig is om 7.500 voetbalsupporters te begeleiden, en daarvan is dan ook nog eens 90% van de thuisspelende eredivisieploeg uit Almelo...

en het is helemaal bont als je vervolgens de 'gastploeg' inclusief supporters ziet aankomen: die hebben volgens mij meer begeleiding dan de koningin op staatsbezoek in een risicoland... :shock:
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor briljant » ma jun 05, 2006 21:15

StevenK schreef:En dan ? Wordt de TV / Internet coverage daar minder van ? Of misschien juist niet ?

Want vergeet niet dat via Internet/TV de sponsoren veel meer uit het spelletje kunnen halen dan langs de proeven.

Dat valt nog erg tegen
en welke via welk tv programma dan
is er een die rallysprints verslaat? :?
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor loadmaster » ma jun 05, 2006 21:45

briljant schreef:
StevenK schreef:En dan ? Wordt de TV / Internet coverage daar minder van ? Of misschien juist niet ?

Want vergeet niet dat via Internet/TV de sponsoren veel meer uit het spelletje kunnen halen dan langs de proeven.

Dat valt nog erg tegen
en welke via welk tv programma dan
is er een die rallysprints verslaat? :?

Dan had je maar met een enveloppe moeten komen.
Schijnt dat dat wel helpt......... :wink:
loadmaster

Berichtdoor mmrizio » ma jun 05, 2006 22:14

wopper schreef:Als je naar een WK rally gaat dan is betalen heel wat anders,daar krijg je dan ook waar voor je geld :wink:
Maar als je naar een gewone rally gaat zoals hier in Nederland of België en je moet er dan ook nog entree voor betalen gaan.
Sorry nee dat zie ik dus echt niet zitten.
En als je publiek naar bepaalde plaatsen wilt hebben dat wekt dus ook niet,ze gaan toch waar ze zelf willen en dan gaan ze juist pas alles vernielen.

Maar als ik betaal voor een proef, en dan vervolgens met honderden mensen op een kleine ruimte naar een rally moet kijken waardoor ik niets zie... dan heb ik het redelijk gehad met de rallysport.

Een van de geneugten van het rally kijken is het zelf kiezen van de plek waar je staat, redelijk dicht bij de actie. Met redelijke veiligheidseisen heb ik geen moeite. 1 of 2 besloten proeven (ELE) kan ik ook mee leven. Maar alleen staan in publieksplekken lijkt me niets.

Vorig jaar (of 2 jaar geleden al) heeft men dat bij de WRC Duitsland ingevoerd - zo werd van tevoren gemeld. In de praktijk heb ik er niet veel van gemerkt, behalve een klein aanvarinkje met een Duitse veiligheidsmeneer (geen official!) op Baumholder.

Om op het filmpje terug te komen: Het verbaast me dat na een jump de weg niet breder afgezet wordt, bv Almere. Ik heb al teveel beelden gezien van crashende auto's na jumps.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor loadmaster » ma jun 05, 2006 22:18

het is de kunst of wel je publieksruimte aftestemmen met het te verwachten publiek op een punt.
Als official kan je daar handig op in spelen mits er ruimte is in her veiligheidsplan. Want de veiligheid gaat boven alles natuurlijk. Kijk maar eens naar de Rally van Wales waar ze in de steengroeve een proef maken voor het publiek.
Dit kan in nederland toch ook!!!!!
BORN2XLR8

8)
loadmaster

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jun 05, 2006 22:34

Van diezelfde Jump is trouwens nog meer materiaal

http://www.rallye3.de/videos/06/birk-wp2.wmv
Ton Van Spanje

Berichtdoor wopper » ma jun 05, 2006 22:51

Nou in Nederland meent de KNAF alles te moeten regelen,maar of ze alles goed regelen dat betwijfel ik......
Ze denken alles te weten,maar dat weten ze ook niet...
Als je in Nederland je naam en het geld mee hebt dan kom je er wel,en anders echt niet...
Maja dit is eigenlijk OFF-TOPIC :oops:

Gr.Wopper :wink:

Maja laten we ons maar niet gek maken en een beetje luisteren naar de wijze mensen,want anders komt het nooit goed...
wopper

Berichtdoor Turbo de gravende mol » di jun 06, 2006 7:05

GeertN schreef:De politie wil tijdens de Nederlandse evenementen alleen medewerking verlenen aan de organisatie om de weggebruiker te controleren op zijn weggedrag en deze dan te bekeuren. Maar we krijgen echt niet een bus vol politieagenten die we kunnen gebruiken voor afzetting of begeleiding van publiek. We organiseren geen voetbalwedstrijd, die krijgen hele peletons mobiele eenheid. Wij moeten zelf zorgen voor buitenafzetting en probleempunten aan de klassementsproef.

Geert je haald een prachtig voorbeeld naar voren want meer blauw op straat wil nog niet zeggen dat je ze kunt krijgen of verwachten, zo ook in Barneveld-Kootwijkerbroek terwijl de persoon die behoorlijk aangeschoten was en na het beschadigen v.d. auto's ook eens nog probeerde brand te stichten, kreeg ik het bericht vanuit de start dat de politie ingeroepen was om assistentie te verlenen. Toch bleef die assistentie eerder uit waarna de persoon herhaaldelijk probeerde opnieuw de bermen in brand te steken daar waar de auto's van de betrokken toeschouwers stonden. Vanaf dat moment heb ik 112 gebeld terwijl je met een persoon bezig bent die niets met de rally van doen heeft maar je aandacht behoorlijk v.d. wijs brengt, terwijl de politie te voet aan kwam lopen kreeg ik de reactie te horen of ik daar de politie voor had gebeld "ze hadden wel iets beters te doen" werd me luid en duidelijk gezegt waarop het publiek in stand kwam en dan sta je sterker dan met twee man politie op de been ze voelden zich bedrogen uitkomen dus werd er extra assistentie gevraagt. Al met al ben je dan drukker met de omstander als er iets gebeurt, dan met de rally in opzichtigheid!
Turbo de gravende mol

Berichtdoor Turbo de gravende mol » di jun 06, 2006 7:10

Turbo de gravende mol schreef:

Geert je haald een prachtig voorbeeld naar voren want meer blauw op straat wil nog niet zeggen dat je ze kunt krijgen of verwachten, zo ook in Barneveld-Kootwijkerbroek terwijl de persoon die behoorlijk aangeschoten was en na het beschadigen v.d. auto's ook eens nog probeerde brand te stichten, kreeg ik het bericht vanuit de start dat de politie ingeroepen was om assistentie te verlenen. Toch bleef die assistentie eerder uit waarna de persoon herhaaldelijk probeerde opnieuw de bermen in brand te steken daar waar de auto's van de betrokken toeschouwers stonden. Vanaf dat moment heb ik 112 gebeld terwijl je met een persoon bezig bent die niets met de rally van doen heeft maar je aandacht behoorlijk v.d. wijs brengt, terwijl de politie te voet aan kwam lopen kreeg ik de reactie te horen of ik daar de politie voor had gebeld "ze hadden wel iets beters te doen" werd me luid en duidelijk gezegt waarop het publiek in stand kwam en dan sta je sterker dan met twee man politie op de been ze voelden zich bedrogen uitkomen dus werd er extra assistentie gevraagt. Al met al ben je dan drukker met de omstander als er iets gebeurt, dan met de rally in opzichtigheid!

Nu zou ik eerder zeggen laat die dronken koe maar liggen mits ie niet op de KP ligt want THE RALLY MUST GO ON!
Turbo de gravende mol

Berichtdoor Joost » di jun 06, 2006 7:20

StevenK schreef:
Joost schreef:Maar hoe bedoel je dat precies over de sponsoren die meer uit het spel kunnen halen op tv?

Op TV/Internet kun je als sponsor veel meer sturen hoe, waar, wanneer en vooral voor wie *jouw* naam zichtbaar is, dan tijdens een wedstrijd.

Met de Clio had ik een lokale dealer als sponsor; voor hem was het veel interessanter om één van mijn DVD's in de showroom af te spelen dan om zijn klanten tot aan hun enkels in de drek naar die auto te laten kijken,

In de drek verkoop je namelijk alleen maar laarzen, geen auto's, maar in de ambiance van een snelle clio kiezen mensen dan soms misschien toch wel voor een snellere, sportievere variant.

Ok, op die manier, dan is het mij duidelijk, ik ben het daar dan ook wel weer mee eens. Bedankt voor de uitleg :)
Joost

Berichtdoor Werner » di jun 06, 2006 11:16

mmrizio schreef:
Maar als ik betaal voor een proef, en dan vervolgens met honderden mensen op een kleine ruimte naar een rally moet kijken waardoor ik niets zie... dan heb ik het redelijk gehad met de rallysport.

Een van de geneugten van het rally kijken is het zelf kiezen van de plek waar je staat, redelijk dicht bij de actie. Met redelijke veiligheidseisen heb ik geen moeite. 1 of 2 besloten proeven (ELE) kan ik ook mee leven. Maar alleen staan in publieksplekken lijkt me niets.

Maurice

Het is maar net hoe zo'n punt erbij ligt. Als je met een paar honderd man alleen maar niks ziet is het erg verleidelijk zelf een beter punt te gaan zoeken. Als er een spectaculaire bocht ligt, bij voorkeur op een rondkours, een paar wc's en hamburgertenten staan, en als het even kan een tribune en een speaker die de stand doorgeeft, blijf ik graag daar zitten, zelfs als mij dat even ervoor enkele euro's armer heeft gemaakt.
Werner

Berichtdoor pistonpen paultje » di jun 06, 2006 14:26

Schrikkeldraad, geweldige uitvinding!! 8)
pistonpen paultje

Berichtdoor official No. 27768 » di jun 06, 2006 15:48

pistonpen paultje schreef:Schrikkeldraad, geweldige uitvinding!! 8)

In plaats van linten gebruiken, knapt in ieder geval minder snel :lol:
(laten we het wel publieksvriendelijk en opruimbaar houden !)
Op zich s'avonds geld vragen voor publieksproeven lijkt mij niet verkeerd, als je niet wil betalen wordt je toch official of ga je alleen overdag.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl