Nieuwe Navigator voor Peter Bijvelds

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Elies » wo mei 11, 2005 16:00

V.D.G Rally team schreef:
Wolter schreef:''Buiten de aangegeven servicepunten zijn uitsluitend noodreparaties toegestaan, uitgevoerd door de
leden van de equipe zelf, met het gereedschap en materiaal uit de wedstrijdauto.''

Dus als ik het goed zie mag er dus tijdens een route geen gedoe zijn met een laptop? En dan nog.. ''uitsluitend noodreparaties'' Tja, waneer zijn reparaties noodreparaties?

Dus als de laptop al in de auto was en de equipe heeft deze zelf gebruikt ??? dan is alleen het probleem ze hebben de laptop niet in de auto gehouden. Het zelfde probleem waar niets aan te doen is als ik voor de start twee regen banden op de verbinings route in de sloot leg, en het gaat regenen en ik gebruik deze wat dan.

Dat mag dus niet. Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd natuurlijk. Waarom denk je dat er zoveel gechased wordt? Als de laptop in de auto was gebleven waren er natuurlijk nooit problemen van gekomen. Ik vind het leuk dat Annemieke gereageerd heeft, maar ik zou wel heel graag van haar willen weten hoe zij zo zeker weet dat dit mag. Ik wil het bewijs daarvan wel heel graag zien. Misschien brengt dat namelijk meer duidelijkheid.
Elies

Berichtdoor admin » wo mei 11, 2005 16:08

Elies schreef:
V.D.G Rally team schreef:
Wolter schreef:''Buiten de aangegeven servicepunten zijn uitsluitend noodreparaties toegestaan, uitgevoerd door de
leden van de equipe zelf, met het gereedschap en materiaal uit de wedstrijdauto.''

Dus als ik het goed zie mag er dus tijdens een route geen gedoe zijn met een laptop? En dan nog.. ''uitsluitend noodreparaties'' Tja, waneer zijn reparaties noodreparaties?

Dus als de laptop al in de auto was en de equipe heeft deze zelf gebruikt ??? dan is alleen het probleem ze hebben de laptop niet in de auto gehouden. Het zelfde probleem waar niets aan te doen is als ik voor de start twee regen banden op de verbinings route in de sloot leg, en het gaat regenen en ik gebruik deze wat dan.

Dat mag dus niet. Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd natuurlijk. Waarom denk je dat er zoveel gechased wordt? Als de laptop in de auto was gebleven waren er natuurlijk nooit problemen van gekomen. Ik vind het leuk dat Annemieke gereageerd heeft, maar ik zou wel heel graag van haar willen weten hoe zij zo zeker weet dat dit mag. Ik wil het bewijs daarvan wel heel graag zien. Misschien brengt dat namelijk meer duidelijkheid.

Ik hier ook heel benieuwd naar want mogen wij data die de computer verzameld heeft uit de auto halen op de verbindingsroute of mag dit alleen op service. Het voordeel is dat als je op de verbinding mag doen je dus een tijd voor dat de auto op service komt al over de data kunt beschikken je er makkelijker en sneller op in kan springen.

Erik zijn turbo was slecht op proef 3 maar nog niet kapot, doordat Erik een beetje laat was op service en eerst naar de data moest worden gekeken werd pas na 7 minuten begonnen met de turbo te wisselen je kunt het dan niet meer reden om de turbo te wisselen in de laatste 8 minuten van de service in Nederland heb je dan 15 minuten spelling maar in Duitsland krijg je gelijk straftijd.

Als de data al in voor de regroup op de Oude Markt in Hulst uit de auto mag worden gehaald is er al bekend voordat Erik op service is dat de turbo moet worden gewisseld waar dan genoeg tijd voor is. Dus dat is de reden dat ik benieuwd ben wat de regels hierover zeggen.
admin
Site Admin

Berichtdoor Holkers » wo mei 11, 2005 16:25

Service buiten de speciaal daarvoor aangewezen punten:
De equipe moet dat zelf doen, er mag zelfs geen aanwijzing komen van de service crew. Onderdelen die in het wild liggen (of achter gelaten door crew leden of anderen) worden gevonden en mogen dus wel...
Andersom: Auto stoppen, laptop uit het raam/deur. Toevalligheid; er loopt iemand van de crew en 'vindt' de laptop...

Regels worden door elk anders geïntepreteerd en daar kan erg lastig tegen opgetreden worden.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor RallyeRichard » wo mei 11, 2005 18:40

Ditzelfde biedt natuurlijk ook mogelijkheden voor het aangehaalde voorbeeld van de lampenbar.

Voor aanvang van de industrieterreinproef haal je deze eraf en leg je hem in de berm, waar hij toevallig gevonden wordt door een passerend teamlid. Wel even oppassen dat je hem niet per ongeluk op een reeds ´verloren´ laptop dropt. :roll:
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor Turboboost » wo mei 11, 2005 18:52

Nieuw fenomeen; de rallyjutter? :D

Wordt nog druk in de bermen langs de proeven in NL. :wink:
Turboboost

Berichtdoor Wout de Klerk » wo mei 11, 2005 19:04

Elies schreef: Betekend dit ook dat als mijn flesje drinken leeg is, ik dit nergens in een prullenbak mag gooien?

Ik geef ze altijd af aan de start of tijdcontroles, meerdere keren per wedstrijd.
Had dit niet gemogen, hadden wij er elke wedstrijd uit gelegen, de bekers bewijzen het tegenovergestelde.

Mijn idee is dat de laptop mee mag uit de service, en dat het toegestaan is dit "onnodige afval "aan een toevallige passant af te geven.
Wout de Klerk

Berichtdoor Mr.T » wo mei 11, 2005 19:16

Wout de Klerk schreef:
Elies schreef: Betekend dit ook dat als mijn flesje drinken leeg is, ik dit nergens in een prullenbak mag gooien?

Ik geef ze altijd af aan de start of tijdcontroles, meerdere keren per wedstrijd.
Had dit niet gemogen, hadden wij er elke wedstrijd uit gelegen, de bekers bewijzen het tegenovergestelde.

Mijn idee is dat de laptop mee mag uit de service, en dat het toegestaan is dit "onnodige afval "aan een toevallige passant af te geven.

Mag ik dan de volgende keer die toevallige passant zijn? :lol:
Mr.T

Berichtdoor Wout de Klerk » wo mei 11, 2005 19:41

Mr.T schreef:
Wout de Klerk schreef:

Mag ik dan de volgende keer die toevallige passant zijn? :lol:

Nee, je moet, en anders iemand die door jou gestuurd is! :D
Wout de Klerk

Berichtdoor martini racing » wo mei 11, 2005 19:54

Ik hier ook heel benieuwd naar want mogen wij data die de computer verzameld heeft uit de auto halen op de verbindingsroute of mag dit alleen op service. Het voordeel is dat als je op de verbinding mag doen je dus een tijd voor dat de auto op service komt al over de data kunt beschikken je er makkelijker en sneller op in kan springen.

Erik zijn turbo was slecht op proef 3 maar nog niet kapot, doordat Erik een beetje laat was op service en eerst naar de data moest worden gekeken werd pas na 7 minuten begonnen met de turbo te wisselen je kunt het dan niet meer reden om de turbo te wisselen in de laatste 8 minuten van de service in Nederland heb je dan 15 minuten spelling maar in Duitsland krijg je gelijk straftijd.

Als de data al in voor de regroup op de Oude Markt in Hulst uit de auto mag worden gehaald is er al bekend voordat Erik op service is dat de turbo moet worden gewisseld waar dan genoeg tijd voor is. Dus dat is de reden dat ik benieuwd ben wat de regels hierover zeggen.

Ik heb begrepen dat het op de verbindingsroute van de service naar de laatste boucle zich allemaal heeft afgespeeld. Dit heeft denk ik geen enkel voordeel zoals jij hierboven beschrijft. Het verandert weinig aan de geldende regels (waarover onduidelijkheid bestaat) maar toch.

Wat betreft het wisselen van de turbo van Wevers denk ik dat hij dat misschien al aan de hand van zijn tijden had kunnen vaststellen dat er iets niet goed was. Een coureur rijdt op ieder minimaal beetje winst en daar wordt ook voor getest. Als je dan met een slechte turbo rijdt merk je dat toch.....

Verder denk ik dat we ons moeten beperken op het regelement zoals dat geld in NL. Het is al moeilijk genoeg.
martini racing

Berichtdoor Mr.T » wo mei 11, 2005 20:14

Wout de Klerk schreef:
Mr.T schreef:[Mag ik dan de volgende keer die toevallige passant zijn? :lol:

Nee, je moet, en anders iemand die door jou gestuurd is! :D

Ik hoor het al, we gaan aan hardlopen doen. goed voor de conditie :oops: (voor sommige dan binnen ons team). :lol:
Mr.T

Berichtdoor admin » wo mei 11, 2005 20:22

martini racing schreef:

Ik heb begrepen dat het op de verbindingsroute van de service naar de laatste boucle zich allemaal heeft afgespeeld. Dit heeft denk ik geen enkel voordeel zoals jij hierboven beschrijft. Het verandert weinig aan de geldende regels (waarover onduidelijkheid bestaat) maar toch.

Wat betreft het wisselen van de turbo van Wevers denk ik dat hij dat misschien al aan de hand van zijn tijden had kunnen vaststellen dat er iets niet goed was. Een coureur rijdt op ieder minimaal beetje winst en daar wordt ook voor getest. Als je dan met een slechte turbo rijdt merk je dat toch.....

Verder denk ik dat we ons moeten beperken op het regelement zoals dat geld in NL. Het is al moeilijk genoeg.

Ik doe zelf service voor Wevers en als je turbo aan het einde van de 3de proef slechter word hoef je dat in eerste instantie niet te merken in de auto en ga je het pas merken op proef 4 waar het dan te laat zou zijn geweest. Dat het op de verbinding van de laatste boucle heeft afgespeeld speelt geen rol in mijn vraag want als het in de verbindings route naar de laatste boucle wel zou mogen zou het ook tijdens de rest van de wedstrijd mogen en dat was de vraag.

Hierboven word gezegd dat ze geen aanwijzigen van het team mogen ontvangen maar dat is niet waar want je mag gewoon telefonisch overleg hebben met het team die dan tips kunnen geven hoe het probleem mischien opgelost kan worden.
admin
Site Admin

Berichtdoor Biturbo » wo mei 11, 2005 20:47

Het blijkt dus gewoon een maas in de wet te zijn. Zoals met alle wetten: zolang dat gat niet wordt gedicht of aangepast is het dus legaal.

Vind iemand dat gat in de wet: dan is dat persoon mischien wat slimmer dan de rest. Voor die rest is dat gewoon pech en misschien hadden ze dan zelf wat inventiever moeten zijn......
Biturbo

Berichtdoor Wolter » wo mei 11, 2005 20:51

Biturbo schreef:Het blijkt dus gewoon een maas in de wet te zijn. Zoals met alle wetten: zolang dat gat niet wordt gedicht of aangepast is het dus legaal.

Vind iemand dat gat in de wet: dan is dat persoon mischien wat slimmer dan de rest. Voor die rest is dat gewoon pech en misschien hadden ze dan zelf wat inventiever moeten zijn......

Helemaal mee eens. Maar dit gat in de reglementen waar we het nu over hebben vinden veel rijders niet goed. Daarom wordt het ter discussie gesteld. Misschien wordt het op den duur wel veranderd. Op die manier is ook de huidige regelgeving geregeld. Steeds kleine aanpassingen maken.
Wolter

Berichtdoor admin » wo mei 11, 2005 21:06

Mischien om maar net zoals in het WK een regel in te stellen dat team leden niet binnen 1 km van de auto mogen komen dat voorkomt al een hoop gezeur.
admin
Site Admin

Berichtdoor Biturbo » wo mei 11, 2005 21:26

admin schreef:Mischien om maar net zoals in het WK een regel in te stellen dat team leden niet binnen 1 km van de auto mogen komen dat voorkomt al een hoop gezeur.

Ehm, hier is vorig jaar toch ook al gezeur over geweest met Bijvelds? Denk aan de Condroz (??) ,Tjoen (of hoe je het ook precies schrijft :roll: ) en team Bijvelds.......

Regel wel toegepast bij team Bijvelds en weer niet bij Thiry of wie dan ook.......
Biturbo

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl