merijnaldewereld wrote:
Als ik dit goed begrijp, wil B12 deze auto gaan gebruiken voor op de weg, of toch rally?
Ik wil namelijk wel eens weten hoe het nou zit met het rijden van een rallywagen op buitenlands kenteken. Er zijn (en waren) in NL verscheidene rallyauto's op buitenlands kenteken.
In mijn herrinnering staat dat Steven ooit al eens heeft uitgelegd dat zijn auto op via VW Motorsport geregistreerd stond, maar correct me if I'm wrong.
Hoe zijn de regels hieromtrent en kun je als NLer bijvoorbeeld een 318is uit de Duitse cup kopen, en daarmee aan NL rally's meedoen zonder de auto hier op NL kenteken te zetten, of kan dit niet?
Gewoon ter info, ben het zelf niet van plan, maar vroeg het me altijd al af?
Wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van een auto op buitenlands kenteken (BPM, etc)?
Groeten,
Merijn
Er is een speciale douaneregeling voor rallygebruik. Je mag dan met die auto niet buiten de wedstrijden op de openbare weg rijden, zelfs niet op groene platen.
Voordeel is dat je 'm niet in hoeft te voeren. Een kitcar heeft geen typegoedkeuring, en als je pech hebt en een overijverige douaneambtenaar moet je misschien wel BPM afdragen over de echte catalogusprijs.
Daarnaast wijkt de auto zo ver af van het, overigens ontbrekende, certificaat van overeenkomst, dan goedkeuren erg lastig is. (Dit laatste echter alleen voor auto's vanaf '98).
Aan TS: waarom zou je de auto op kenteken zetten als je'm voor circuit wil gebruiken ?