Invoeren van Rally auto, te doen?

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Invoeren van Rally auto, te doen?

Berichtdoor B12-power » wo jan 07, 2004 21:23

Hoi,

Ik heb interesse in de onderstaande auto,

http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... ls&id=4556

Wat ik te horen heb gekregen van de eigenaar, aangepast dashboard, geen interieur, geen originele onderdelen erbij. Gelaste rolkooi, FIA gekeurde stoelen.

Keurt de RDW 'm zo goed of zullen ze moeilijk gaan doen?

En hoe zit het met die performance-spullen die erop zitten, moet ik daar nog invoerrechten, BPM, enzo over betalen?

Groeten,
Kevin
Nissan's SR20DE met opgebouwde haardroger!
B12-power

Re: Invoeren van Rally auto, te doen?

Berichtdoor V.D.G Rally team » wo jan 07, 2004 21:42

Je kunt beter een kopie van de papieren mee naar de rdw nemen met wat foto's van de auto en daar vragen van hoe en wat. Dan vertelen die wel of het kan , en wat er eventueel gedaan kan worden om op nederlands kenteken te krijgen.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor StevenK » wo jan 07, 2004 21:49

B12-power wrote:
Hoi,

Ik heb interesse in de onderstaande auto,

http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... ls&id=4556

Wat ik te horen heb gekregen van de eigenaar, aangepast dashboard, geen interieur, geen originele onderdelen erbij. Gelaste rolkooi, FIA gekeurde stoelen.

Keurt de RDW 'm zo goed of zullen ze moeilijk gaan doen?

En hoe zit het met die performance-spullen die erop zitten, moet ik daar nog invoerrechten, BPM, enzo over betalen?

Groeten,
Kevin

Zolang de auto maar van voor 1998 is, is het goed te doen om zo'n ding in te voeren, mits 'ie wel door de 4-gas meting heen komt.

Over de spullen die erop zitten hoef je waarschijnlijk geen BPM te betalen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor merijnaldewereld » wo jan 07, 2004 22:22

Als ik dit goed begrijp, wil B12 deze auto gaan gebruiken voor op de weg, of toch rally?

Ik wil namelijk wel eens weten hoe het nou zit met het rijden van een rallywagen op buitenlands kenteken. Er zijn (en waren) in NL verscheidene rallyauto's op buitenlands kenteken.

In mijn herrinnering staat dat Steven ooit al eens heeft uitgelegd dat zijn auto op via VW Motorsport geregistreerd stond, maar correct me if I'm wrong.

Hoe zijn de regels hieromtrent en kun je als NLer bijvoorbeeld een 318is uit de Duitse cup kopen, en daarmee aan NL rally's meedoen zonder de auto hier op NL kenteken te zetten, of kan dit niet?

Gewoon ter info, ben het zelf niet van plan, maar vroeg het me altijd al af?

Wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van een auto op buitenlands kenteken (BPM, etc)?

Groeten,

Merijn
Afbeelding
merijnaldewereld

Berichtdoor B12-power » wo jan 07, 2004 22:26

v.d.g rally team ---> bedankt voor de tip! Als 't goed is stuurt hij deze week nog meer foto's via de mail. Dat is misschien wel de beste manier om erachter te komen!

De auto ga ik gebruiken voor trackday's en ring-gebruik! Wordt dan 2de auto, op de openbare weg rijden is ook leuk!

Op 't kenteken stond wel bijgeschreven dat ie een ander onderstel had. (is dat nodig in duitsland?)

Jammergenoeg zitten er helemaal geen spare-parts bij, ook geen originele onderdelen. Dus het is belangrijk voor m'n banksaldo wat er voor de RDW allemaal op moet zitten. Er zit geen interieur in, geen bekleding, aangepaste cockpit, volgens mij geen dashboard. Voor de 4-gasmeting bij de RDW zal ik zowieso een kat nodig hebben.

Meer reacties, ervaringen, meningen zijn altijd welkom!

Ik houdt jullie op de hoogte,

groeten,

[Edited by B12-power on 01-07-2004 at 09:33 PM GMT]
Nissan's SR20DE met opgebouwde haardroger!
B12-power

Re: Re: Invoeren van Rally auto, te doen?

Berichtdoor StevenK » do jan 08, 2004 7:02

merijnaldewereld wrote:
Als ik dit goed begrijp, wil B12 deze auto gaan gebruiken voor op de weg, of toch rally?

Ik wil namelijk wel eens weten hoe het nou zit met het rijden van een rallywagen op buitenlands kenteken. Er zijn (en waren) in NL verscheidene rallyauto's op buitenlands kenteken.

In mijn herrinnering staat dat Steven ooit al eens heeft uitgelegd dat zijn auto op via VW Motorsport geregistreerd stond, maar correct me if I'm wrong.

Hoe zijn de regels hieromtrent en kun je als NLer bijvoorbeeld een 318is uit de Duitse cup kopen, en daarmee aan NL rally's meedoen zonder de auto hier op NL kenteken te zetten, of kan dit niet?

Gewoon ter info, ben het zelf niet van plan, maar vroeg het me altijd al af?

Wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van een auto op buitenlands kenteken (BPM, etc)?

Groeten,

Merijn

Er is een speciale douaneregeling voor rallygebruik. Je mag dan met die auto niet buiten de wedstrijden op de openbare weg rijden, zelfs niet op groene platen.

Voordeel is dat je 'm niet in hoeft te voeren. Een kitcar heeft geen typegoedkeuring, en als je pech hebt en een overijverige douaneambtenaar moet je misschien wel BPM afdragen over de echte catalogusprijs.

Daarnaast wijkt de auto zo ver af van het, overigens ontbrekende, certificaat van overeenkomst, dan goedkeuren erg lastig is. (Dit laatste echter alleen voor auto's vanaf '98).

Aan TS: waarom zou je de auto op kenteken zetten als je'm voor circuit wil gebruiken ?
StevenK
Site Admin

Keer terug naar rallysport.nl