Peer schreef:Ben het nou eens een keer helemaal niet met Monique en anderen eens.
Als je een week, soms zelfs een dag dit forum niet bezoekt is het nauwelijks te volgen wat er allemaal gepost is en bovendien vaak massa's onzin.
Daarbij vindt ik de zoek functie op de een forum (elk forum eigenlijk wel) allerminst gebruiksvriendelijk (mijn mening). En wat er nou eigenlijk precies met Kleinjan gebeurd is is weliswaar te vinden in de vorm foto's maar is verders redelijk ongemerkt voorbij gegaan op dit forum. Ook ik weet het niet, al heb ik de foto's gezien.
Maar ik was dan ook niet in Duitsland, ik heb de indruk dat er veel meer in de wandelgangen gepraat wordt dan op dit forum gepost en dan wordt er maar gemakshalve vanuit gegaan dat iedereen het weet.
Natuurlijk mag ook jij je mening hebben Peter, geen probleem.
Maar ik zie dat je het toch ook er mee eens ben dat er veel gepost wordt en vaak onzinnig waardoor het forum onoverzichtelijk aan het worden is.
Jammer dat de hoofdpagina vaak wordt overgeslagen en meteen naar het forum wordt geklikt.
Er was nl. gewoon te lezen:
22-8-2007 19:46-De deelname aan de rally van Duitsland leek even heel succesvol te gaan worden voor Wevers Sport, maar eindigde met gemengde gevoelens. Aan de ene kant was er veel tevredenheid over de prestaties van de Skoda Fabia WRC in handen van Harry Kleinjan, maar de vroege uitval van Wevers zelf zorgde voor een teleurstelling. Gedurende dag 1 laat Kleinjan goede tijden zien maar crasht een dag later onfortuinlijk. Tot slot beleefde René Kuipers een erg leerzame wedstrijd, maar ook eentje die alleen gefinisht kon worden met behulp van het Superrally systeem. Een formule waarbij na uitval op de volgende dag van de rally een herstart mogelijk wordt gemaakt.
Wevers snel klaar
Al na proef één is het gedaan voor Erik Wevers. Navigator Jalmar van Weeren legt uit wat er gebeurt; ‘Het ging eigenlijk wel lekker, voor zover je dat over twaalf kilometer kan zeggen. Toen gaf de turbo de geest. We zijn doorgereden tot het einde van de proef maar het bleek onverantwoord om nog verder te rijden’ legt hij uit. Ondertussen begon Harry Kleinjan sterk aan de wedstrijd. Hij reed aanvallend en zag dat beloond met tijden in de top zestien. ‘Het ging eigenlijk bijzonder lekker tot we tijdens de tweede omloop op een hydraulisch probleem stuitte’ aldus Kleinjan. De service werd vervolgens het toneel van druk sleutelende monteurs, de serviceteams van Kleinjan en Wevers Sport vervingen namelijk in korte tijd het gehele hydraulische systeem van de Fabia. ‘Een topprestatie!’ vindt voorman Erik Wevers. Kuipers begon de rally met het ontdekken van zijn auto en zou dat proces de hele dag voortzetten. ‘Door de vele hairpins krijg ik de techniek daarvoor steeds beter onder de knie. Handrem erop, direct gas erop zodat de auto door de bocht glijdt, prachtig!’ vertelt Kuipers enthousiast.
Kleinjan als zestiende, Kuipers realiseert 15e tijd
Aan het einde van de eerste dag mag Kleinjan trots als zestiende algemeen afsluiten. ‘Zonder problemen aan de hydraulica had dat zomaar plaats dertien of veertien kunnen zijn’ realiseert navigator Bart Hissink zich. Op de service ontstaat even discussie of men de volgende dag achter de nummer 1 van dat moment, Francois Duval, zal starten. ‘In het WK start de top vijftien in omgekeerde volgorde, maar doordat het JWRC ook een prioriteitstatus heeft starten we niet achter Duval maar achter de eerste JWRC deelnemer’ vult Hissink aan. Echter op proef acht, liggend op plaats veertien in de eindrangschikking gaat het fout. ‘Ik sneed de bocht licht af, maar omdat er in het midden van de weg ook wat gras lag, verloren we grip. Het korte verlies van grip zorgde ervoor dat de auto richting enkele boomstronken schoof en na een meervoudige touché tot stilstand kwam met behoorlijk wat schade’ legt Kleinjan uit. Daarmee verdampte een mooi resultaat voor Wevers Sport en Team Kleinjan als sneeuw voor de zon. Kuipers was liggend op plaats 78 aan de tweede dag begonnen. ‘Dat resultaat is te verklaren, wij hebben aan het einde van de eerste dag door een defect de versnellingsbak moeten wisselen en de herstart moeten nemen met Superrally. Eerder kostte ons het weigeren van de bak al drie minuten doordat de auto stil kwam te staan in een hairpin. Halverwege de dag lagen we nog dertigste, maar we zijn dan ook gekomen met als doel te leren en te finishen’ legt navigator Erwin Mombaerts uit. Dat laatste zou ook lukken. Het team finishte op plaats 46 en liet een stijgende lijn zien, met als hoogtepunt een vijftiende tijd op de showproef. De volgende rally voor het team van Wevers Sport is de LG Amsterdam Rallysprint waar onder andere het team Wevers/van Weeren aan de start zal verschijnen.
Dus ben ik er niet zomaar vanuit gegaan dat iedereen dit soort dingen zomaar weet.
Het is "gewoon" te lezen op onze PRACHTIGE hoofdpagina