Eifel Rally 13 en 14 juli 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor HJD » zo jul 15, 2007 19:47

Het was een leuke rally, alhoewel die vooral werd gevormd door de Nederlandse top deelnemers en de historics. Ik vind het duitse startveld toch maar magertjes eerlijk gezegd.

Ik ben nu met mijn foto's bezig, en hoop ze straks online te hebben!
HJD

Berichtdoor Berto » zo jul 15, 2007 21:28

Wij zijn ook weer terug van een weekendje buiten spelen.
De boel in ieder geval heel gehouden (op een krasje na van een plaatsnaambord dat we uit de grond hebben gereden en een hooibaal in mijn deur).

Veeeeeeeeeel lol gehad op de proeven en op een klein uitstapje na (met ca 160 + met alle wielen naast de weg) is het rijden super gegaan.

Ook de drie proeven die ik heb gedaan met Waldegaard achter het stuur van onze Benz waren top!
Meer hierover in een persbericht.

Wel weer voor herhaling vatbaar, deze Eifel. Op naar de volgende: de Deutschlandrally.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor De Leeuw » zo jul 15, 2007 21:54

[quote="erikjan"]vEldik na 4 proeven op eerste plek, gevolgd door Poulsen, Wevers en vMerksteijn Sr

Weijs Jr 1e groepN, op de voet gevolgd door vMerksteijn Jr.

ik mis trouwens Altena in de uitslagen na de 4e proef ?!

Versnellingsbak problemen (hydraulics :lol: )
De Leeuw

Berichtdoor Olde Meule » zo jul 15, 2007 22:07

Heeft van Eldik er nu een stevige concurent erbij vMerksteijn Sr of kan hij hem nog goed de baas blijven, en Wevers?!
Olde Meule

Berichtdoor erikjan » zo jul 15, 2007 22:24

Olde Meule schreef:Heeft van Eldik er nu een stevige concurent erbij vMerksteijn Sr of kan hij hem nog goed de baas blijven, en Wevers?!

ik denk dat de NL rallysport voor 2008 een nieuw Supertrio heeft:

vEldik - Kleinjan - vMerksteijn
erikjan

Berichtdoor duvalthebest » zo jul 15, 2007 22:32

erikjan schreef:
Olde Meule schreef:Heeft van Eldik er nu een stevige concurent erbij vMerksteijn Sr of kan hij hem nog goed de baas blijven, en Wevers?!

Wevers en VDHeuvel mag je toch ook niet vergeten hoor !
duvalthebest

Berichtdoor erikjan » zo jul 15, 2007 22:35

duvalthebest schreef:
erikjan schreef:

Wevers en VDHeuvel mag je toch ook niet vergeten hoor !

ik denk dat die NET de tijden van bovengenoemd supertrio niet zullen halen, als we dan voor het gemak even uitgaan van het materiaal waar een ieder nu mee rijdt...
erikjan

Berichtdoor ExTaxi » zo jul 15, 2007 22:43

ik denk dat Mark nog steeds niet bij te houden is, ook niet met die Focus WRC. Ja met Jasper achter het stuur misschien.........
ExTaxi

Berichtdoor Achtrs » zo jul 15, 2007 22:56

ExTaxi schreef:ik denk dat Mark nog steeds niet bij te houden is, ook niet met die Focus WRC. Ja met Jasper achter het stuur misschien.........

Noh na wat Kleinjan in de Exotic green rally liet zien, kon het nog wel eens dicht bij elkaar ligggen. De Fabia's worden wel beter maar we zullen zien wat de Hellendoorn rally gaat brengen, hopelijk wordt het een twents feestje :)
Afbeelding
Achtrs

Berichtdoor Berto » zo jul 15, 2007 23:47

ExTaxi schreef:

ik denk dat Mark nog steeds niet bij te houden is, ook niet met die Focus WRC. Ja met Jasper achter het stuur misschien.........

Berkhof zei dat ze nog niet al te gek hebben gedaan:
*nieuwe auto
*voor het eerst samen
*voor het eerst rijden sinds 12 jaar (Peter)

Als je dan kijkt naar de verschillen op de proeven denk ik dat Eldik er een flinke concurrent bij heeft.
Vergeet niet dat Kleinjan ook nog maar de eerste Rally reed met de fabia!
Zit ie toch dicht in de buurt.

Neemt niet weg dat het weer een knappe prestatie van Eldik was de Eifel op z'n naam te zetten.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor Polo S1600 » ma jul 16, 2007 0:00

De Nederlanders brengen wel mooi spul aan de start daar in Duitsland :D :D is voor hun ook wel gaaf, al zijn die Porsches ook wel erg gaaf ! :)
Afbeelding
____
Polo S1600

Berichtdoor mafiabaas101 » ma jul 16, 2007 7:04

Berto schreef:Ook de drie proeven die ik heb gedaan met Waldegaard achter het stuur van onze Benz waren top!

Wel weer voor herhaling vatbaar, deze Eifel. Op naar de volgende: de Deutschlandrally.

Welke proeven reed je met Waldegaard?
mafiabaas101

Berichtdoor mantaboy » ma jul 16, 2007 11:29

Het was voor mij een geweldig weekend!! Diepte- en hoogtepunten die elkaar zoals het hoort lekker afwisselen.

Op vrijdag om 5 uur vertrokken vanaf Goes richting Ring. Gelukkig zat het verkeer erg mee zodat ik na een korte tussenstop bij Venlo na 3 uurtjes rijden op de camping was. Theo belde me net voor ik op de camping was, verbaasd vragend waarom ik niet opzij keek naar hun… Tja ik let graag op remmend verkeer…

Met hulp van Theo en Nynke, na het even uitblazen, de tent opgezet. Ik had na m’n laatste kampeerervaring een nieuwe tent gekocht en was nog niet erg bekend met het opzetten daarvan.
Ook Pascal getroffen die nog even naar de Eifel rally was geweest en daarvan flink genoten had. Patrick was er met de familie, daarmee nog gezellig zitten kletsen. Ook weer een paar nieuwe gezichten gezien. Altijd leuk om weer de gezichten achter de namen op het forum te leren kennen!

Na wat drankconsumptie besloten te gaan slapen en rond 9 uur te gaan ontbijten. Aangezien Brabantse nachten lang zijn duurde het even voordat ik in slaap viel. Regelmatig wakker geworden van passerende auto’s, ik ben dat niet meer gewend…

Zaterdagochtend rond 7.45 uur wakker geworden en daarna van een heerlijke douche genoten. Met Pascal, Theo en Nynke lekker van het ontbijt genoten, dat ging er goed in! Zoals altijd is dat keurig netjes goed verzorgd op Viktoria Station.
Na het ontbijt afgesproken waar we ongeveer zouden gaan kijken en genieten van de Eifel rally. Eerst even Daun ingereden en kaarten gehaald met een infopakket zodat we zelf ook weten hoe te rijden. Hier werd ik weer even op m’n plaats gezet door Theo… Je moet altijd luisteren naar je navigator als je rijd…
Dus werd het echt rechtsaf ipv links.
Later nog een discussie gehad over hoe je een bepaalde bochtencombinatie op notes zet en Theo duidelijk gemaakt dat dan de navigator naar de rijder moet luisteren…
Nynke genoot van deze discussie, getuige haar brede lach! Ontzettend genoten van de klassiekers in de Eifel rally en de moderne kanonnen zoals de nieuwe Focus van Peter van Merksteijn! Wat een bruut apparaat zeg en wat ging hij er al hard mee!! Toevallig op het eerste punt Pascal getroffen, deze had dus hetzelfde idee. Ook kwam hier Walter Geuzenbroek nog aanlopen en daar ook nog even een kort praatje mee gemaakt.

Als laatste kozen we het beroemde publiekspunt net voor het tunneltje onder de snelweg door. Hier was het druk met publiek, we wisten dat Pascal hier ook was maar zie hem maar eens te vinden in de mensenmassa. Plots hoorde ik een bekende stem in het Nederlands door de speakers komen: Meneer Klinkers! Gelijk even naartoe gelopen om een hand te geven en een kort praatje te maken. De weken daarvoor hem gezien in Ieper en de Exotic Green Rally in Etten-Leur. Hij stelde dus meteen de vraag of ik volgende week ook in België kwam kijken, dan kon ik trakteren. Helaas, ik heb m’n agenda dan al aardig vol zitten. Jammer genoeg tijdens het kijken een beetje verbrand, maar dat mag de pret niet drukken! Lachwekkend was het moment dat Martin langskwam met de Saxo, deze schoot rechtdoor wat hem op een sms van Theo kwam te staan. Het kwam erop neer dat hij naar zijn navigator moest luisteren…
Ook Leon hier aan de kant zien gaan voor andere deelnemers, later in Daun bleek dat hij een lekke band had en daarom even opzij ging.
In Daun lekker zitten eten, net ervoor geen zin om voor de zoveelste keer terug naar de 2de versnelling te gaan dus toch in 3 naar boven…
Ik had zin in een wit biertje dus na gezamenlijk overleg zoals het hoort, zou Theo terug rijden met de Polo. Dat ging wonderwel erg goed, zelfs Theo krijgt het rubber aan het piepen…

Nynke besloot op tijd te gaan slapen, groot gelijk!! Echter ik was nog niet echt moe en had wel zin in ontspanning. Bij de ingang van de camping stond een drank- en eettentje dus daar nog even zitten genieten met Theo en de andere Nederlanders! Was erg gezellig!
Om 2 uur bedje maar weer opgezocht. Weinig geslapen deze nacht, vaak wakker geweest. Ik stond dus om 7 uur buiten te genieten van een sigaret. Ook Theo en Nynke werden op tijd wakker. Er moest nog wat werk uitgevoerd worden aan de Omega, de avond ervoor waren de wielen van Lila al gewisseld, dus even met het ontluchten van de remmen geassisteerd. Ik kon het niet laten om een opmerking te maken, een die me later flink zou terug pakken!! Als je een echte auto hebt is dat sleutelen niet nodig… Jaja, moet je ook geen VW nemen…

Na deze acties naar de Ring gereden, Nynke besloot een paar rondjes te doen terwijl Theo en ik samen bij Breidscheid foto’s maakten en soms flink commentaar stonden te geven…
Even later kwam Nynke van de baan af, ze was gelukkig positief over Lila. Dat is altijd fijn om te horen, het vertrouwen kwam dus weer terug!
Daarna bij Theo ingestapt om even langs de Pistenklause te rijden en dan naar de ED. Theo word te vaak gespot en wil dus een kleinere ringsticker…
Even later kwam Nynke hier ook aan. Hier ook meteen wat te eten genomen en even het vochtgehalte aanvullen. Ik zat even met mezelf in de knoop en had dus even geen trek. Eigenlijk moest ik wel eten, helaas kreeg ik gewoon geen hap door m’n keel… Daarna ging Nynke weer rijden en Theo en ik naar T13 om daar verder te verbranden en foto’s te maken.
Ook hier werd het nodige commentaar gegeven op de rijstijlen van de diverse bestuurders… Soms erg lachwekkend! Nynke kwam even later ook omdat de baan weer eens gesloten was. Ik had haar even een sms gestuurd omdat 3 minuten nadat ze bij ons langskwam de ambulance de baan op ging. Je gaat dan na wie er allemaal op de baan zijn en hoopt maar dat er niets ernstigs gebeurt is.

Toen de baan weer open ging vroeg Nynke of dat ik een paar rondjes mee wilde rijden. Ja dat wil ik wel! Ondanks dat ik iedere keer weer een soort drempel over moet stappen om bij iemand in de auto te stappen waarvan ik de auto en rijstijl niet ken. Nadat ik de helm op gezet had en mezelf ingesnoerd naar de ingang gereden. Hier werd net het hek gezet ten teken dat de baan gesloten is. Uitstel van executie…
Maar zeker geen afstel!! Nadat deze baansluiting afgelopen was samen naar Lila gelopen en nu ging het toch echt gebeuren! Het poortje gaat open en daar gaan we!! Ik zit nog niet lekker relaxed, maar echt vervelend is het ook niet. Lila krijgt de sporen van Nynke, de eerste bochten merk ik wel dat Nynke gebruik maakt van het onderstel van Lila. Het is te merken dat ze de lijnen op de Ring goed weet! Net na Hocheichen krijg een iets meer ontspannen gevoel, ik merk altijd dat als een auto zich vrij neutraal in Hatzenbach gedraagt, de rest wel goed komt. Door de snelle richtingsveranderingen merk je daar snel of de auto goed is en de bestuurster in dit geval goed instuurt en reageert. Toch heb ik nog 2 puntjes op de Ring waar ik me nooit echt lekker voel. Nynke zag dat doordat ik dan even mezelf extra goed vast pak. Als ze voor de 2de keer vraagt of het nog goed gaat antwoord ik dat ik met een brede smile zit…
Wat een genot is dat zeg!! Nynke die Lila zo de sporen geeft en regelmatig met een lichte drift de bocht in gaat!!! Als we Dottinger Hohe opdraaien vraagt ze of ik nog een 2de rondje wil, hier zeg ik geen nee tegen!!
Het 2de rondje voelde beter, nu heb ik meer vertrouwen. Dit smaakt naar meer!!
Wat is het heerlijk om met een achterwiel aangedreven auto zo rond gesleurd te worden. Nynke, echt geweldig, hartstikke bedankt!!! Ik zit nu nog met een grote glimlach op m’n gezicht als ik aan de rondjes terug denk.

Later net voor de baan dicht ging nog een rondje gedaan met Nynke, dit voelde nog beter!! Meteen kwam de opmerking bij mij: Voor de volgende keer reserveer ik alvast 2 rondjes!!!

Eerder op de dag heb ik Theo en Nynke nog meegenomen in de Polo voor een half rondje, dit was voor mij erg lachen. Doordat er nu iets meer gewicht achterin zat, kon ik de kont van de Polo lekker zetten. Met links remmend en tegelijk gas gevend de bocht in geeft dit een lekker effect en een veel hogere bochtsnelheid. Meteen Nynke en Theo laten zien wat ik leuk vind aan de Carrousel.
Gelukkig waren ze beiden niet bang… Ik maak me daar toch altijd druk om, vind iemand het wel leuk? Zijn ze niet te bang? Gaat het nog wel goed? Gelukkig zeiden ze ook achteraf het leuk te vinden om iemand mee te maken die zo lekker speelt met de auto. Als de Astra klaar is staan er al wat rondjes gereserveerd voor jullie!!

Tijdens het terug rijden naar de camping had ik geen lekker gevoel in de auto, de kont wil alle kanten uit… Op de camping dus even de spanning van de banden gecontroleerd, de band rechtsachter stond bijna leeg…
Even de pomp van Nynke geleend en de band op druk gezet. Nadat ik de pomp van het ventiel afhaalde, nam ik het hele ventiel mee…
Ok dan het reservewiel eronder, helaas was de garage vergeten dit te vervangen, deze was al eerder plotseling leeg gelopen.
Toch maar opgepompt en gelukkig bleef deze op druk. Na een dinerpauze bij Bedburger Land de band gecontroleerd, deze was nog goed. Daar ook alvast afscheid genomen van Nynke en Theo. Later bij Venlo kwam Theo voorbij met Nynke enthousiast zwaaiend uit het raam.
Moe maar voldaan zocht ik rond 2.30 uur m’n bed op. Nog flink nagloeiend en genietend van het weekend!! Iedereen bedankt voor het geweldige weekend!!!
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor RG-Rallysport » ma jul 16, 2007 11:42

Mooi verslag Jp , hoeveel rondjes worden er voor mij gereserveerd op de ring ?? :lol: 8) :shock:
RG-Rallysport

Berichtdoor Berto » ma jul 16, 2007 11:44

mafiabaas101 schreef:
Berto schreef:Ook de drie proeven die ik heb gedaan met Waldegaard achter het stuur van onze Benz waren top!

Welke proeven reed je met Waldegaard?

Proef 5,6 en 7
Berto

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden