Wevers van Corolla naar Fabia

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor YellowLeonVT » di apr 17, 2007 16:05

Ik zou zeggen, verhuur er 1 aan Duval 8) Duval zal zo langzamerhand wel alles overhebben om te kunnen rijden in het WRC, hij had half april een test gepland in zuid-frankrijk (zie onderstaande artikel), die kan nu 'gewoon' doorgaan en mits hij de ingewonnen data "deelt" met Wevers Sport.. :oops: en toen werd ik wakker :shock: :D

-------------------------------------------------------------------------------------
26/03/2007 22u46
François Duval start niet in Rally van Portugal

........................"Dit verstek zal de rest van het seizoen niet in gevaar brengen. Het budget is er, maar kwam te laat rond. Omdat het budget later dan voorzien rond kwam, schuift alles natuurlijk op. Het is jammer, maar het is de beste keuze. We hebben de wagen nog niet kunnen testen en vergeet ook niet dat Duval dit jaar rijdt met een nieuwe co-rijder, Jean-François Elst."

"Ik hoef u niet te vertellen dat Duval ontgoocheld is, maar hij toonde wel begrip toen ik de beslissing meedeelde. Voor de goede orde, ikzelf heb de harde beslissing genomen. Het seizoen begint nu halfweg april. Dan gaan we de Skoda Fabia WRC testen in Zuid-Frankrijk. Op 18 mei rijdt Duval zijn eerste wedstrijd, de rally van Sardinië, de zevende wedstrijd van het WK", besluit Collignon. Duval zelf was niet bereikbaar voor commentaar. (belga/dm)

Bron : http://www.demorgen.be/
YellowLeonVT

Berichtdoor henk » di apr 17, 2007 16:18

SWRT schreef:
YellowLeonVT schreef:Ben benieuwd of ie wel 2 fabia's op punt krijgt voor hulst. Lijkt me wel erg kortdag. Krijgt Wevers Sport nog ondersteuning van de fabriek mbt tot kennis etc of moet men alles zelf uitdokteren, lijkt me dan bijna onbegonnen werk om de fabia goed afgesteld te krijgen voor hulst. Las op een ander forum dat Poulsen ook contact had opgenomen voor een fabia, tja.. Ze gaan weg als warme broodje lijkt het wel.. :oops: :wink: Eerst maar eens KWW, maar dat het een goede zet van erik is geweest, lijkt al wel duidelijk..

volgens mij gingen wat monteurs op cursus;) om zo 1 en het ander over de auto te leren.

de brandblussers zijn wel weer gekeurd zo te zien :wink:
henk

Berichtdoor rustynail » di apr 17, 2007 16:39

klopt Poulsen krijgt er ook 1 !! :D
rustynail

Berichtdoor Wim Salabim » di apr 17, 2007 17:17

rustynail schreef:klopt Poulsen krijgt er ook 1 !! :D

Krijgt?? Dan WIL ik er ook wel 1!! :lol:
Wim Salabim

Berichtdoor MartijnS » di apr 17, 2007 17:23

Commentaar van Wevers op dit verhaal in La Derniere Heure, waalse krant.

Aangezien het geld van First niet aankwam, heeft de fabriek ons een deal voorgesteld.
Ik heb een overeenkomst gesloten waar enkele dagen later bepaalde personen op zijn teruggekomen.
Ik heb toen gedreigd ze een proces aan te spannen en heb de auto's en al het materiaal afgelopen donderdag op kunnen halen.
Ik heb alle rechten en stukken voor Fabia WRC 2005. Als Duval een begroting heeft, kan hij altijd bij mij terecht", aldus de bekende Nederlander.

http://www.dhnet.be/sports/moteurs/arti ... duval.html

:)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor nkroeze » di apr 17, 2007 17:24

Kijk, dat doet ie goed, gelijk alle rechten etc. erbij!
Dus precies hetzelfde als wat hij heeft gedaan met de Corolla.
Heel slim, proficiat team Wevers!
nkroeze

Berichtdoor pedduhwick » di apr 17, 2007 17:24

Turboboost schreef:
een wrc of ?

Was er eigenlijk vanuit gegaan dat jij er wel bij aanwezig zou zijn geweest voor enkele spy-foto's. :wink:

hoezo dan? positief of negatief :)
Laatst bijgewerkt door pedduhwick op di apr 17, 2007 17:29, in totaal 1 keer bewerkt.
pedduhwick

Berichtdoor Bartrallyfan » di apr 17, 2007 17:27

Niets ten nadelen van de toyota's maar als je die foto's ziet is zo'n toyta wel een beetj gewoon geworden ten opzichte van die geweldige Fabia's ,vooral die blauwe vind ik geweldig.
En over Duval, Ik denk dat het voor wevers sport beter is om niet te veel met duval te maken te hebben, er zijn al verschillende fabries teams die niets meer met hem temaken willen hebben,en dat terwijl hij wel talent heeft,de persoon duval blijkt een hele moelijke en eigenwijze te zijn. Ik hoop dat een talentvolle nederlandse jongere rijder de kans krijgt in een van deze overgebleven auto's te bestuuren, in plaats van een niet sympatieke dan wel arogante rijder
Bartrallyfan

Berichtdoor Werner » di apr 17, 2007 17:41

Nou ja, als die arrogante, nare man wel een hoop geld te besteden heeft, en erg hard kan autorijden, moet je dat karakter maar voor lief nemen hoor. Ik geloof niet dat er ooit een wereldkampioen is geweest die, iig in situaties die van invloed zijn op zijn prestaties, niet recht voor zijn raap zegt wat hij ervan vind. En ja, dat kan wel eens vervelend zijn als dat kritiek is.
Werner

Berichtdoor [NL]Patje_Lasek » di apr 17, 2007 17:42

Waarom staat deze informatie wel op een Belgische en niet op een Nederlandsche site?
Maja we zullen wel zien waar terecht komen.
[NL]Patje_Lasek

Berichtdoor SWRT » di apr 17, 2007 17:42

Bartrallyfan schreef:Niets ten nadelen van de toyota's maar als je die foto's ziet is zo'n toyta wel een beetj gewoon geworden ten opzichte van die geweldige Fabia's ,vooral die blauwe vind ik geweldig.
En over Duval, Ik denk dat het voor wevers sport beter is om niet te veel met duval te maken te hebben, er zijn al verschillende fabries teams die niets meer met hem temaken willen hebben,en dat terwijl hij wel talent heeft,de persoon duval blijkt een hele moelijke en eigenwijze te zijn. Ik hoop dat een talentvolle nederlandse jongere rijder de kans krijgt in een van deze overgebleven auto's te bestuuren, in plaats van een niet sympatieke dan wel arogante rijder

Ik heb wel is waar nooit meegekregen waarom duval niet meer aan bod kwam bij een fabrieks team, maar als jij gelijk hebt ben ik het natuurlijk met je eens. Dan zou Duval voor veel onrust kunnen zorgen.
Rally is not A Crime 8) :evil:
SWRT

Berichtdoor [NL]Patje_Lasek » di apr 17, 2007 17:44

Ja zowel Malcolm Wilson (Ford) en de mannen bij Citroën hebben aangegeven hem niet meer te willen hebben.
[NL]Patje_Lasek

Berichtdoor Holkers » di apr 17, 2007 17:47

[NL]Patje_Lasek schreef:Waarom staat deze informatie wel op een Belgische en niet op een Nederlandsche site?
Maja we zullen wel zien waar terecht komen.

hoebedoelu?

Hoe de deal gegaan is, gaat ons niet veel aan, zoals heel veel (lees, alle) zakendeals
Wie er allemaal buiten spel staan weet ik niet, maar zaken zijn zaken. En als je de zaken beter voor elkaar hebt dan een ander dan moet de ander op de blaren zitten.
Dat Duval nu niet meer rijdt in de Pyramide First Fabia gezien de Fabia in Markelo staat wil niet zeggen dat hij nooit meer in dat ding zit. De deal is nagenoeg hetzelfde, alleen moet de sponsor nu zijn centjes op een Nederlandse bankrekening storten (en wel storten en niet zoals KissMe/Pyramids)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor rallyfan_17 » di apr 17, 2007 19:40

wie weet welke van duval is want ik heb nog wel wat foto's zitte na zoeke maar ik weet niet wat het goede kenteken is van die fabia waar hij in zou gan rijden.
rallyfan_17

Berichtdoor YellowLeonVT » di apr 17, 2007 20:09

YellowLeonVT

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl