TankSrally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Götz » zo maart 18, 2007 12:55

StevenK schreef:
Götz schreef:Berto en ik hebben de situatie ter plekke beoordeeld en vonden het gewoon onverantwoord en hebben dit als zodanig aan de proevenchef gemeld!! Die heeft in onze optiek de enige juiste keuze gemaakt.

Maar waar trek je dan de grens ?

Elke keer de situatie ter plekke beoordelen. Zijn geen standaard regels voor.

Let wel: ging om een spoor van totaal 800mtraan de linker zijde van de weg (precies onder de banden/ideale lijn). Voor alle volledigheid: er stond één official te vlaggen ongeveer 200 mtr vanaf de start van het oliespoor. Dus nog ruim 600 mtr te gaanOp het punt bij het electriciteitshuisje was het helemaal erg. Hier had men het geprobeerd op te ruimen. Onze conclussie was eensluidend. Bevestiging kregen we ook achteraf van de sluitwagen van de rally (een paar minuten voor ons gestart) dat we een juiste keuze gemaakt hadden...... (rally was ook al gecancelled)
Götz

Berichtdoor Franky » zo maart 18, 2007 13:03

Bartrallyfan schreef:Als ik alle tijden belijk sta ik toch wel zeeeeer versteld van de tijden van Harry Kleinjan, hij rijdt gemiddeld 13 seconden lagzamer dan de allersnelste van de rally, in een auto van ongeveer 25 jaar oud!!

Dat komt omdat die auto een vermogen van ruim boven de 200 pk heeft en een gewicht lager dan 900 kg. Deze auto zou thuishoren in de klasse max. Geen homologatie die hier nog iets mee van doen heeft. Dat het gedoogd word dat ie er wedstrijden mee rijd in nl is alleen maar leuk voor de toeschouwers maar met competitie heeft het niks van doen.

Daarbij natuurlijk het feit dat ie bijzonder scherp op de grens rijd.
Laatst bijgewerkt door Franky op zo maart 18, 2007 13:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor kraats » zo maart 18, 2007 13:04

Ik kom net thuis van de TankSrally en zit even wat pagina's terug te lezen in deze topic. Als ik hetgeen, dat ik niet heb kunnen volgen, zo lees moet mij even iets van het hart;

Zouden de lieden die hier uitlatingen doen die kant nog wal raken zo vriendelijk willen zijn om eerst even na te denken voor ze iets posten? Mogelijk is het een nuttig advies om je eerst te verdiepen in bepaalde zaken in de rallysport en de regelgeving. Vervolgens is het misschien een aanrader om de top van de nederlandse rallysport een klein beetje met respect te behandelen? De banale uitspraken die ik soms lees gebruik je maar tegen je klasgenootjes, en als je dat niet op kunt brengen is het raadzaam om een jaar of tien de tijd te nemen om volwassen te worden en dan met slimme opmerkingen te komen.

Het is maar een verzoek, dus niet iedereen hoeft zich aangesproken te voelen. Maar dat zullen degene die het wel zouden moeten doen ook wel niet doen.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor StevenK » zo maart 18, 2007 13:12

Franky schreef:
Bartrallyfan schreef:Als ik alle tijden belijk sta ik toch wel zeeeeer versteld van de tijden van Harry Kleinjan, hij rijdt gemiddeld 13 seconden lagzamer dan de allersnelste van de rally, in een auto van ongeveer 25 jaar oud!!

Dat komt omdat die auto een vermogen van ruim boven de 200 pk heeft en een gewicht lager dan 900 kg. Deze auto zou thuishoren in de klasse max. Geen homologatie die hier nog iets mee van doen heeft. Dat het gedoogd word dat ie er wedstrijden mee rijd in nl is alleen maar leuk voor de toeschouwers maar met competitie heeft het niks van doen.

Frank, dat is te kort door de bocht. De groep 4 regels zijn nu éénmaal ontzettend ruim. Wel is het zo dat het gebruik van de inlaat & injectie van een kitcar misschien niet helemaal past in de geest van een groep 4, maar volgens de regels mag het, want de groep 4 regels komen er kort samengevat op neer dat als het maar op het origineel lijkt, dan is 't goed.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo maart 18, 2007 13:16

Franky schreef:

Hoezo dat deze auto word gedoogd ????? het is toch een groep Y En dat vermogen van ruim boven 200 pk zal ook wel mee vallen.
Kleinjan loopt al jaren mee in de sport en kan ook wel een stukje sturen.
V.D.G Rally team

Berichtdoor Niels2 » zo maart 18, 2007 13:18

yamaha schreef:en waarom gebruiken jullie geen grit voor olie?

Wel eens 500 m2 grit op een weg gelegd?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor kraats » zo maart 18, 2007 13:19

V.D.G Rally team schreef:
Franky schreef:

Hoezo dat deze auto word gedoogd ????? het is toch een groep Y En dat vermogen van ruim boven 200 pk zal ook wel mee vallen.
Kleinjan loopt al jaren mee in de sport en kan ook wel een stukje sturen.

Peter,

Is het niet zo dat je in de Groep Y wel moet voldoen aan een ooit geschreven homologatie dan? Of mag je ook een F1 blok in een trabant trappen?
Greetz Theo,
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor John » zo maart 18, 2007 13:23

kraats schreef:Ik kom net thuis van de TankSrally en zit even wat pagina's terug te lezen in deze topic. Als ik hetgeen, dat ik niet heb kunnen volgen, zo lees moet mij even iets van het hart;

Zouden de lieden die hier uitlatingen doen die kant nog wal raken zo vriendelijk willen zijn om eerst even na te denken voor ze iets posten? Mogelijk is het een nuttig advies om je eerst te verdiepen in bepaalde zaken in de rallysport en de regelgeving. Vervolgens is het misschien een aanrader om de top van de nederlandse rallysport een klein beetje met respect te behandelen? De banale uitspraken die ik soms lees gebruik je maar tegen je klasgenootjes, en als je dat niet op kunt brengen is het raadzaam om een jaar of tien de tijd te nemen om volwassen te worden en dan met slimme opmerkingen te komen.

Het is maar een verzoek, dus niet iedereen hoeft zich aangesproken te voelen. Maar dat zullen degene die het wel zouden moeten doen ook wel niet doen.

Mee eens Theo, er zijn hier broekies bij die totaal geen respect hebben voor onze vaderlandse toppers
John

Berichtdoor kraats » zo maart 18, 2007 13:30

John schreef:
kraats schreef:Ik kom net thuis van de TankSrally en zit even wat pagina's terug te lezen in deze topic. Als ik hetgeen, dat ik niet heb kunnen volgen, zo lees moet mij even iets van het hart;

Mee eens Theo, er zijn hier broekies bij die totaal geen respect hebben voor onze vaderlandse toppers

Het komt misschien een beetje belerend over maar ik heb geprobeerd het op een beetje respectvolle manier te brengen maar veel meer daarvan kon ik hiervoor niet opbrengen.
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Bartrallyfan » zo maart 18, 2007 13:40

volgens mij zijn
Laatst bijgewerkt door Bartrallyfan op zo maart 18, 2007 13:58, in totaal 3 keer bewerkt.
Bartrallyfan

Berichtdoor Niels2 » zo maart 18, 2007 13:48

Deze discussie is al zo vaak gevoerd, heb dus ook weinig zin om er weer op nieuw aan te beginnen. Kan alleen voor mezelf spreken en dat is dat ik zoveel mogelijk rekening houd met het publiek.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Bartrallyfan » zo maart 18, 2007 13:52

Hein schreef:
Bartrallyfan schreef:
TvD schreef:
yamaha schreef:
TvD schreef:
bennie2000 schreef:BEHALVE DAT ER WEER EEN BATTERIJ AAN WITTEHESJESPERSDRAGERS voor de jump gingen staan, terwijl er aan de overkant plek genoeg was vrijgehouden voor de pers, NOGMAALS DANK DAARVOOR WITTEHESJESPERSDRAGERS.

Misschien kregen ze aan die andere kant geen mooie foto's? En daar staan ze er wel voor.... :wink:

Tim

dat houd niet in dat je niet boos mag worden als ze opeens in de mooiste plek voor je neus staan,ik word er ook niet blijv an

ilja
volgens mij zijn de meeste fotogaven ook hobbyisten,want zoveel fotogafen als er op een rally rond lopen ,zoveel foto,s zie je ook niet in de tijdschriften. Ik vind dat fotografen ook op tijd bij een proef moeten zijn,en niet als wij"rallyfans" al een half uur voor de start van een proef aanwezig zijn om op mooi punt te staan ,er dan een fotograaf 1 munuut voor de eerste auto voor je neus komt staan.

Bart, ik zou je willen adviseren om eens naar de acreditatierichtlijnen op de diverse sites van de diverse organisaties te kijken.

Denk je dan nog steeds dat de persfotografen net zulke hobbyisten zijn als jij, dan moet je een accreditatie proberen aan te vragen. Gaan we lachen!!! Goed?

En ja, de meeste fotografen hebben er een andere baan naast of fotograferen ook andere dingen dan alleen rallysport. Maar wat is daar nu mis mee?
Ik heb op verschillende site's gekeken en heb inderdaad onderschat waar fotografen op "gecontoleerd" worden of ze wel in een wit hesje thuis horen.
Er is natuurlijk niets mis mee als mensen nog een andere baan hebben naast de rally,er zij denk ik maar weinig mensen die met rally hun brood kunnen verdienen.
Maar ik vind wel dat fotografen respect moeten hebben voor de "gewone" rallyfan,zij kijken wel naar hun foto's, dus zijn het hun "klanten".
Bartrallyfan

Berichtdoor Patmeister » zo maart 18, 2007 13:59

Armand schreef:
mark brinks schreef:komt de rally toch nog tot een goed einde met de beste als winnaar,

haha v eldik gewoon een knooierd, mag je toch niet meer weg geven laatste proef.

Hoe was het met Wevers in zijn betrouwbare Corolla...of is die nu niet meer interessant omdat hij niet echt kon volgen gisteren.

Je stemt zeker ook op de Pvda, daar zit de grootste draaikont van Nederland.

Jasper en Mark hebben gisteren een mooie rally gereden waarbij Jasper in een dood of de gladiolen proef de winst gepakt heeft. Prima, mooi voor Jasper, jammer voor Mark. Zo gaat het in de sport. Had ook anders uit kunnen pakken voor Jasper, want volgas stro-balen wegduwen in een chicane kan ook anders uitpakken. Begrijp dat je geen fan ben van Mark en dat hoeft ook niet, want aan draaikonten hebben we niets , maar de tone of voice van jou is niet correct, Heb dan eens het lef om het in zijn gezicht te zeggen in plaats van hier of het "forum", maar aan die lef zal het wel ontbreken...

Kleine toevoeging :

De Subaru was niet te rijden in de regen op slicks, de auto ging verschrikkelijk over zijn neusje en had bijna nog meer spin dan de 325's...De Mitsubishi was echter in balans, en dan Jasper nog in de regen...... :shock:
Jasper zag Mark al weg rijden in de regen en zag zijn problemen. Op de 1 na laatste proef was hij al immers sneller in de regen en dacht als ik heel veel geef is er een kans.... aardig ingeschat..en wat een beheersing.
Mark had gewoon domweg pech dat hij een flinke bui te verwerken kreeg met deze Subaru. Het "nat weer probleem" is bekend met Subaru.
Was het droog had hij gewonnen, mooie sport toch ?
Bijden hebben een mooie en zeer goede wedstrijd gereden.
Wat betreft de Toyota kunnen we kort zijn, een nog steeds erg goede auto en idem rijder, de wegligging komt gewoon tekort ten opzichte van de 2 eerder besproken en oogt dan ook ietwat nerveus dan de nieuwere WRC's.......dat is geen schande, kijk maar naar de tijden... de pech op kp 14 even niet meegenomen dan voor de immers zo verschrikkelijk betrouwbare Corolla.
Patmeister

Berichtdoor daniel » zo maart 18, 2007 13:59

Kraats ik ben het helemaal met je eens.

Ik ben een vaste LEZER van het forum, en erger me soms groen en geel aan de uitspraken van mensen hier op het forum ( en als ik dan kijk wat voor leeftijd ze hebben vraag ik me toch wel af waar ze alle wijsheid vandaan halen).
daniel

Berichtdoor Hein » zo maart 18, 2007 14:01

Bartrallyfan schreef:Ik heb op verschillende site's gekeken en heb inderdaad onderschat waar fotografen op "gecontoleerd" worden of ze wel in een wit hesje thuis horen.
Er is natuurlijk niets mis mee als mensen nog een andere baan hebben naast de rally,er zij denk ik maar weinig mensen die met rally hun brood kunnen verdienen.
Maar ik vind wel dat fotografen respect moeten hebben voor de "gewone" rallyfan,zij kijken wel naar hun foto's, dus zijn het hun "klanten".

Neem van mij aan dat de meeste fotografen wel degelijk rekening houden met de "gewone" rallyfan. Deze discussie is al heel vaak gevoerd, net als Niels hierboven zegt.

Ik houd sowieso rekening met de "gewone" rallyfan. Als het op een normale manier gevraagd word, kan er veel. Elkaar laten leven is gewoon de beste manier.

Zo gauw ik echter een enorm grote bek krijg van de "gewone" rallyfan omdat hij/zij ook een plaatje wil maken, dan blijf ik gewoon staan en maak me zo breed mogelijk. En dat laatste gebeurt helaas steeds meer.
Be yourself, there are too many others
Hein

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden