Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Marc van Loon schreef:Wij gaan een Ford Escort RS turbo restaureren. De RS turbo gebouwd door Ford Motorsport en gereden door Stig Andervang en André Schoonenwolf in 1985. Darna heeft Theo Knoop ermee gereden (ik weet niet welke wedstrijden allemaal, in ieder geval in Amsterdam 1986). Wie weet de geschiedenis daarna? Graag alles laten weten!
En mocht je nog mooie foto's hebben, dan hou ik me aanbevolen!
Marc.
http://www.vanloon-rallyteam.nl
Marc van Loon schreef:Wij gaan een Ford Escort RS turbo restaureren. De RS turbo gebouwd door Ford Motorsport en gereden door Stig Andervang en André Schoonenwolf in 1985. Darna heeft Theo Knoop ermee gereden (ik weet niet welke wedstrijden allemaal, in ieder geval in Amsterdam 1986). Wie weet de geschiedenis daarna? Graag alles laten weten!
En mocht je nog mooie foto's hebben, dan hou ik me aanbevolen!
Marc.
http://www.vanloon-rallyteam.nl
pedduhwick schreef:Marc van Loon schreef:Wij gaan een Ford Escort RS turbo restaureren. De RS turbo gebouwd door Ford Motorsport en gereden door Stig Andervang en André Schoonenwolf in 1985. Darna heeft Theo Knoop ermee gereden (ik weet niet welke wedstrijden allemaal, in ieder geval in Amsterdam 1986). Wie weet de geschiedenis daarna? Graag alles laten weten!
En mocht je nog mooie foto's hebben, dan hou ik me aanbevolen!
Marc.
http://www.vanloon-rallyteam.nl
ga je er ook in Nederland meerijden? :lol:
jos kerremans schreef:De laatste eigenaar is in competitie verband Ben Smits geweest , in ieder geval tot 1989. Ook heeft Chris van Waardenburg er in die periode mee gereden . Ik was in die jaren monteur bij Ben , o.a. aan deze Escort. Wat ik er nog van weet is dat het een DRAMA van een auto was. De aandrijfassen die vlogen je om de oren . De auto had veel te veel vermogen voor een voorwiel aandrijver en als de turbo in kwam trok de auto verschrikkelijk naar rechts . Dit was mede het euvel wat er niet uit is te krijgen is en ook de rede van Ford was om dit project niet door te ontwikkelen.
ChrisZW schreef:Ik vind em echt heel gaaf. Heel veel succes met de restauratie en laat af en toe wat nieuwe foto´s zien op de site
jos kerremans schreef:De laatste eigenaar is in competitie verband Ben Smits geweest , in ieder geval tot 1989. Ook heeft Chris van Waardenburg er in die periode mee gereden . Ik was in die jaren monteur bij Ben , o.a. aan deze Escort. Wat ik er nog van weet is dat het een DRAMA van een auto was. De aandrijfassen die vlogen je om de oren . De auto had veel te veel vermogen voor een voorwiel aandrijver en als de turbo in kwam trok de auto verschrikkelijk naar rechts . Dit was mede het euvel wat er niet uit is te krijgen is en ook de rede van Ford was om dit project niet door te ontwikkelen.
jos kerremans schreef:Hoe de auto bij Van Ballegooyen terecht is gekomen weet ik niet maar Ben is in 1990 dodelijk verongelukt dus waarschijnlijk heeft de auto inderdaad niet meer gereden sinds 1989. Wat ik nog weet was dat de versnellingsbak bediening met 2 kabels ging , zit deze bak er nog onder ? Als dat zo is moet je eens bekijken of je dit niet om kunt bouwen naar twee schakelstangen , als je namelijk wilt schakelen kun je niet gewoon zoals een gewone bak het H patroon volgen maar je moet tijdens het schakelen ook de pook verdraaien. Dit is leuk verzonnen door Ford , nadeel is wel dat je constant met je gedachte bij het schakelen bent en ook nog eens je handen vol hebt om het ding op de weg te houden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast