Ik dacht dat het de bedoeling was dat degene die de nieuwe combinatie met nummer en auto bedenkt zelf een foto van die combinatie op het Internet gezien moet hebben? Maar dat is misschien een misvatting van mij...
In m'n zoektocht ben ik inmiddels gestuit op een DAF waarvan ik denk dat er nummer 78 op de zijkant en motorkap zou kunnen staan (beeldkwaliteit is niet helemaal top) . De DAF komt voor in het TV-programma "Achteruitrijden / Caravanrace" van de TROS, uitgezonden op 1 augustus 1978, in de serie van Te Land, Ter Zee en In de Lucht. Dit evenement werd gehouden op het circuit in Zandvoort en wordt een rally in het achteruitrijden genoemd. Deze aflevering is te zien op:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-9171370098278578391&q=owner%3Astokvisproducties
Nu wil ik het jullie niet aandoen om de hele 49 minuten aan film te kijken (alhoewel het wel erg leuk is om die oude Simca's, Fiatjes, Renaults, Fordjes en DAFjes weer te zien

) dus heb ik van het moment waar het omgaat enkele stills gemaakt. Deze stills heb ik op m'n site geplaatst en hieronder zichtbaar gemaakt. Het gaat om de grijze DAF die linksonder in beeld verschijnt. Misschien dat het getal erg op nummer 75 of 79 lijkt, maar volgens mij staat er dus 78 (na de bijbehorende capture van hieronder gezien te hebben)...
Van het stukje uit de TV-opname heb ik dus een capture gemaakt waarin volgens mij, doordat er nu beweging in het voertuig zit, nog iets duidelijker te zien is dat er nummer 78 op de DAF staat (maar gezien de beeldkwaliteit van die tijd ben ik niet helemaal 100% overtuigd...). Hier is de link naar capture:
http://www.reversedigital.nl/DAF/DAF.wmv
Wat denken jullie welk nummer deze DAF heeft?
O ja, in het geval van twijfel kunnen we misschien twee halve DAFjes uit dezelfde opname bij elkaar optellen
Ik heb al wel een Volkswagen in gedachten voor nummer 79, maar eerst maar eens kijken wat de goegemeenschap van deze DAF vindt...
Tot die tijd heb ik m'n buik vol van DAFjes en ga ik lekker voorbereidingen treffen voor Oud en Nieuw.
Bij deze alvast iedereen een hele fijne jaarwisseling toegewenst